Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przeczytałem chyba wszystko KE-Motronic VW 9A HELP

bartekrogal1 12 Cze 2005 23:09 3528 15
  • #1 12 Cze 2005 23:09
    bartekrogal1
    Poziom 10  

    Witam. Przejrzałem wszystkie posty dotyczące tego tematu lecz nie znalazłem lekarstwa na mój problem. Więc pozwolę sobie poruszyć ten niezgłębiony do końca temat po raz kolejny.
    - w aucie jest zainstalowana instalacja gazowa z polskim sterownikiem Maxilambda, pompa paliwa nie była odcinana przekaźnikem tylko urządzeniem typ "stop k-jetronic" które jak dobrze zrozumiałem miało symulować zbyt duże cisnienie paliwa w układzie i tym samym powrót paliwa do zbiornika przewodem przelewowym.
    - w pewnym momencie auto jeździło jednoczesnie na gazie i na paliwie,po około roku uzytkowania (gazownik mówi ze to nie jego wina)
    - doszło do kilku strzałów
    - aktualnie pompa wyłączana jest przekaznikiem
    - silnik pali na benzynie jak jest zimny, gdy sie rozgrzeje jest duży kłopot z zapaleniem
    - jest kompletna dziura w gazie przy silniku pracującym na benzynie w zakresie obrotów 800-2000 powyżej chodzi jak burza
    - na gazie chodzi bez zastrzeżeń (lekkie zaburzenia wolnych obrotów)
    - podłączony amperomierz do obwodu regulatora ciśnienia wtrusku nie wskazuje żadnego przepływu pradu według instrukcji ma być 2,5mA,
    - regulując skład mieszaniki na przepływomierzu można dopasować ją tak że auto reaguje poprawnie lecz po ponownym odpaleniu samiochód jest zalewany paliwem lub ma go zbyt mało
    wykluczono podciśnieniówkę, wysokie napiecie oraz cisnienie paliwa, sprawdzono obwody na koncówkach złącza urządzenia sterującego (jedyna wartością która nie odpowiadała normie była oporność potencjometra przepływomierza według tabeli około 4Ω a ja mam 4kΩ i nie wiem czy to przekłamanie w druku czy padnięty potencjometr.
    -silnik krokowy elektrycznie sprawny
    Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć co mam zrobić, jak sprawdzić potencjometr przepływomierza, regulator cisnienia lub co najgorsze sterownik a może ktoś sie domyśla co padło. Bo ja już jestem u skraju wyczerpania nerwowego.

    0 15
  • #2 12 Cze 2005 23:18
    MAREK74
    Poziom 20  

    jak miałeś strzały to masz rozpiepszoną klape spiętrzającą
    baaaaaaardzo ciężko to ustawić o ile jest prosta

    0
  • #3 12 Cze 2005 23:24
    bartekrogal1
    Poziom 10  

    klapa jest ustawiona górną krawędzią równo z początkiem stożka i jest wypośrodkowana więc raczej nie tu dopatrywałbym się błedu

    0
  • #4 12 Cze 2005 23:39
    MAREK74
    Poziom 20  

    hnmmm
    ja kiedys sie mordowałem z takim ale miał innego byka
    ten KE-Motronic to wredny typ

    0
  • #5 12 Cze 2005 23:39
    zodiak318
    Poziom 34  

    Niepokoi mnie brak prądu regulacyjnego (tego 2,5mA) na rozdzielacz paliwa (a ten prąd odpowiada za skład mieszanki).Być może to tylko przerwa w obwodzie, ale równie dobrze może być uszkodzony komputer lub sonda Lambda (choć skoro na gazie jest OK to ona raczej nie - ale piszesz że trochę "pływa"). W KE-Motroniku nie ma możliwości regulacji tego prądu (jak w K(E)-Jetronicu) - jego wartość ustala sterownik silnika.

    Skoro zimny pali dobrze a ciepły zalewa to mieszanka jest za bogata. A im mniejszy prąd regulacyjny tym bogatsza mieszanka, w Twoim przypadku prąd jest równy zeru czyli mieszanka "idzie na maxa".

    0
  • #6 13 Cze 2005 00:19
    bartekrogal1
    Poziom 10  

    sonda jest nowa zmieniona zostala po zdarzeniu, założyłem inny przepływomierz który przelewał na maxa mimo krańcowej regulacji, prąd do regulatora dochodzi wynosi on około 5 V

    0
  • #7 13 Cze 2005 00:30
    zodiak318
    Poziom 34  

    bartekrogal1 napisał:
    podłączony amperomierz do obwodu regulatora ciśnienia wtrusku nie wskazuje żadnego przepływu pradu według instrukcji ma być 2,5mA,


    O ten prąd mi chodzi.

    0
  • #8 13 Cze 2005 00:33
    bartekrogal1
    Poziom 10  

    tu dodać muszę iż całe zło się skomasowało i jednocześnie z awarią zasilania wystąpiło przebicie na jednym z przewodów prowadzących do czujnika Halla wewnątrz aparatu co powodowało że wskażnik obrotomierza chodził jak wycieraczka i z pewnoscią też był przyczyną strzału. Jednak czy mogło to uszkodzić sterownik?

    Dodano po 2 [minuty]:

    wiem, chciałem powiedzieć że jest napiecie na wtyku regulatora 5V

    0
  • #9 13 Cze 2005 00:42
    zodiak318
    Poziom 34  

    Oporność cewki regulatora powinna bodajże wynosić 35 omów.

    0
  • #10 13 Cze 2005 00:55
    bartekrogal1
    Poziom 10  

    od 15-25 omów u mnie jest 20

    0
  • #11 13 Cze 2005 01:08
    zodiak318
    Poziom 34  

    Z tego co pisałeś "elektryka" była sprawdzana ale dopytam się jeszcze o czujnik (i kable) teperatury dla kompa. Przu nagrzanym silniku powinien mieć ok 200 omów i tak powinien być "widziany" na zaciskach sterownika silnika.

    0
  • #12 13 Cze 2005 17:09
    bartekrogal1
    Poziom 10  

    tego nnnie próbowałem więc sprawdzę

    0
  • #13 19 Cze 2005 10:48
    bartekrogal1
    Poziom 10  

    zmierzyłem jest ok,

    0
  • #14 22 Gru 2008 23:34
    mad666max
    Poziom 11  

    Tarcza spiętrzająca powinna się znajdować od 1,1 do 1,9 mm poniżej początku tego stożka od strony przewowów wtryskowych. Takie dziwne zachowanie sie prądu nastawnika ciśnienia miałem u siebie jak mi nałapał 7 usterek, po wykasowaniu jest ok. Może warto gdzieś podjechać i usunąć usterki. Nie wiem czy da się to zrobić odpinając akumulator, ale jutro sprawdzę. Zachowanie silnika które opisałeś jest na bank spowodowane złą regulacją prądu nastawnika przez komputer, nie ma tu co szukać mechanicznych uszkodzeń przepływomierza bo wtedy silnik zachowuje się źle w całym zakresie obrotów, albo wcale nie odpali. Sprawdź co się bedzie działo po odpięciu nastawnika ciśnienia, powinien chodzić na wolnych ale będzie miał spóźnioną reakcję na otwarcie przepustnicy. (Audi 100 2.0 AAD też KE-Motronic)

    0
  • #15 23 Gru 2008 21:03
    MAREK74
    Poziom 20  

    brawo gość pewnie już dawno sprzedał ten samochód

    0
  • #16 10 Sty 2011 21:29
    Lucki
    Poziom 21  

    Witam, odkopuje troszkę temat : czy miałby ktoś serwisówke jak ustawić ke Motronic ?

    0
  Szukaj w 5mln produktów