Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 - Dodatkowe gniazdo zapalniczki, spadek napięcia do 3V po podłączeniu

08 Gru 2015 19:49 1782 7
  • Poziom 2  
    Witam,

    (sorry za linki nie moge ich wstawiać, jest kilka spacji)
    Dawno temu wyprowadziłem sobie dodatkowe gniazdo zapalczniki, zastosowałem najtansze za 5zł -> ww w. konektor5000. pl/galerie/g/gniazdo-zapalniczki-samo_8347.jpg
    Wpiąłem sie przed gniazdkiem zapalniczki w fabryczne przewody, wyprowadziłem przewód pod fotel (długość metr max 1,5m), nastepnie wlutowałem przewody pod w/w gniazdko zapalniczki.
    Do gniazda wpinana jest ładowarka do kamerki samochodowej, dokładnie taka ww w. wideorejestratory24. pl/public/assets/images/products/cvr/a7810-g-pro/DSC07212_1000.JPG
    Teraz najlepsze, zestaw pracował sobie bezproblemowo napewno ponad pół roku. Kilka dni temu bez powodu ładowarka przestała ładować (dioda informujaca nie swieci sie). OK mysle sobie padła ładowarka, nic takiego, po podłączeniu pod oryginalne gniazdo zapalniczki, zasila, ładuje kamerke aż miło.
    Werdykt padł więc na gniazdo, kupiłem wiec lepsze gniazdo, tak aby nie lutować przewodów a połączyć wygodnie na konektory 6.3.
    Zakupiłem wiec nowe gniazdo tego typu ww w. ford-esklep. pl/userdata/gfx/97b6ee4fcc5bff021f3eff7b7b3fbb1d.jpg

    Teraz najwieksze zaskoczenie, po podłaczeniu ładowarki do gniazda napiecie na nim spada do około 3V, dioda na ładowarce nie swieci sie. Zakupiłem wiec inna ładowarkę, taka sama sytuacja, jeszcze inna, to samo.
    3 rózne ładowarki, jedno gniazdo w którym jest 12.5V na postoju, na odpalonym silniku 14V-14,5V bez odbiornika. Po podłaczeniu czegokolwiek nap spada do około 3V, nic nie działa.
    Z tego wynika ze poprzednie gniazdo nie było problemem, ok wymieniłem na inne.
    Problem pojawił sie nagle, nikt nie grzebał.

    Nie mam pomysłu o co chodzi.
    3 ładowarki sprawne, w fabrycznej zapalniczce działają, zasilają kamerkę.
    W moim dodatkowym gniezdzie żadne nie działa.

    Jakies propozycje ?
  • Poziom 39  
    To zostają już tylko zbyt cienkie lub uszkodzone przewody chyba.
  • Poziom 2  
    Chyba nic innego nie pozostaje, rozumiem gdyby od początku mojej rzeźby nic nie działało ale zestaw pracował dobrze ponad poł roku, napewno najwieksze upały przetrwał zasilając kamerkę
    Przewód raczej dobry, kupowany pod zasilanie cb radia, czarno/czerwony chyba najpopularniejszy (u wielu osob widziany)

    Jutro jak czas pozwoli posprawdzam jeszcze raz dokładnie przewody. Dzisiaj na szybko patrzyłem to nic nie zagięte itp
  • Poziom 37  
    Albo masz słabe połączenie przed pierwszą zapalniczką.
  • Poziom 43  
    melon666 napisał:
    Jakies propozycje ?

    Sprawdz czy masz te zasilanie KONTROLKĄ a następnie bezpieczniki w schowku.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    melon666 napisał:
    Wpiąłem sie przed gniazdkiem zapalniczki w fabryczne przewody
    Szybkozłączkami? To tam szukaj odpowiedzi.
  • Poziom 2  
    witajcie

    winowajca okazała sie plusowa szybkozłączka, docisnąłem ją kombinerkami i zaskoczyło, zdaje sobie sprawe ze to nie jest rozwiazanie idealne i w kazdej chwili sytuacja moze sie powtorzyć, niestety nie ma jak inaczej wpiąc sie w ori instalacje przed zapalniczką, dostęp tam jest minimalny i ledwo udało mi sie włozyć tam szybkozłączkę i scisnąc kombinerkami.

    Może czyta to własciciel e46 który wie jak wyjac panel z zapalniczką (pod klimą, dwie szufladki, dolna zawiera po lewej zapalniczkę). Całość jest zespolona, odkrecam dwie sruby pod mieszkiem skrzyni biegów, panel buja sie ale nie mozna go wyjąc, delikatne szarpanie nie przynosi efektu a nie chce połamać.
    Wtedy miałbym dobry dostęp do przewodów i fabrycznego gniazda zapalniczki i mógłbym wpiąc sie w nie lepiej (pozostaje lutowanie czy istnieją lepsze sposoby ? nie umiem za dobrze lutowac ;) )

    Dzieki za pomoc :!:
  • Poziom 43  
    Wyprowadź przewód zza skrzynki bezpiecznikowej z dodatkową oprawką i bezpiecznikiem.