Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C - 360 - pompa wtryskowa/paliwa

09 Gru 2015 07:17 2295 17
  • Poziom 11  
    Witam. Drodzy forumowicze, po kilku tygodniach postoju postanowiłem uruchomić C - 360, ku mojemu zdziwieniu i zaskoczeniu nie miała najmniejszej na to ochoty. Wymieniłem filtry paliwa, filtr odstojnika , odpowietrzyłem i pompa wogóle nie podaje paliwa na wtryskiwacze.
    Wcześniej odpalała od tzw. "strzała" , a wymiana filtrów była spowodowana ww. sytuacją.
    Co może być powodem - coś się w niej przestawiło, urwało... :?:
    Proszę o pomoc.
  • Poziom 15  
    Pompa zasilająca podaje paliwo ?
  • Poziom 11  
    Nie bardzo wiem co masz Kolego na myśli.
    Paliwo dochodzi do ręcznej pompki,widać że nadmiar wraca do zbiornika, odkręciwszy przewody przy pompie paliwo w nich było jak również paliwo leciało po odkręceniu odpowietrznika z boku pompy, a jednak już przy wyjściu na przewody wtryskiwaczy paliwa nie ma.
  • Poziom 14  
    Kolego sprawdź zaworek przelewowy oraz zaworki zwrotne pod króćcami do których przykręcasz rurki wysokociśnieniowe lecz najbardziej prawdopodobną przyczyną jest zacięcie się listwy zębatej w pompie /sytuacja często występuje w kombajnach zbożowych z racji długiego postoju/
  • Poziom 23  
    Tak jak kolega wyżej zaznaczył , prawdopodobnie zacięła się listwa . Zdejmij dekielek [ tą za pompką zasilającą ] i spróbuj ją uruchomić . Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Wczoraj troszkę miałem czasu i posiedziałem przy nim, ale niestety nadal jest nieuruchomiony.
    Najbardziej prawdopodobne (moim zdaniem - może jednak jestem w błędzie) są owe zaworki zwrotne. Po odkręceniu króćców i wyjęciu zaworków paliwo ładnie wydostaje się z każdej sekcji, jednak po dokręceniu tak jak winno być tzn. założeniu zaworków i dokręceniu króćców ponownie paliwo już nie jest pompowane. Tylko jak to możliwe, że wszystkie zaworki mogły się zepsuć uszkodzić w jednym czasie? A może jednak to ta listwa...?
    Zaworek przelewowy działał, ale zmieniłem na inny i też to samo.
    ???
  • Poziom 11  
    Muszę przyznać że owy "eko diesel" był wlany, lecz wcześniej również był odpalany po dłuższym postoju i bez problemów dało się go uruchomić. Podgrzewanie pompy również już przerabiałem - farelka grzała chyba ze 2-3 godziny...
    A może te zaworki zwrotne się zabrudziły - te małe otworki? Lecz jak je wyjąłem to niby pracowały tzn. uginały się na tych sprężynkach które są w nich, w środku, ale było trzeba trochę siły włożyć by je wcisnąć.
    Tak jak wspominałem, po odkręceniu króćców i wyjęciu zaworków zwrotnych paliwo wydostaje się z każdej sekcji, jak dokręcę koniec.
    Ale podsunąłeś mi Kolego pomysł. Jeszcze spróbuję wyczyścić zaworki, może pomoże
  • Poziom 33  
    Farelka nie rozgrzeje odpowiednio pompy a wrzątek i owszem, u mnie z eko diesla wytrąciło się takie świństwo które dopiero po polaniu wrzątkiem pompy odpuściło i ciągnik ruszył, od razu zalałem inne paliwo i pozwoliłem silnikowi trochę popracować.
  • Poziom 5  
    Kolega gromleon ma rację najlepiej polać chwilkę wrzątkiem i próbować odpalić maszynę farelka rozgrzeje ale nie da takiej temperatury jaką daje wrzątek polewany np po pompie , musi odpalić przecież to w końcu ursus :)
  • Poziom 11  
    W takim razie muszę spróbować zastosować Wasz pomysł Koledzy z gorącą wodą, tylko żeby pogoda dopisała i było na plusie, bo różnica temperatur.... wiadomo co może nastąpić.
    Dzięki za podpowiedzi, po Świętach jak znowu będzie troszeczkę czasu spróbuję.
    A teraz już Wam i Wszystkim Forumowiczom życzę
    Spokojnych, radosnych spędzonych w gronie Rodziny i bliskich osób Wesołych Świąt!!!
  • Poziom 2  
    Witam mam problem z pompą wtryskową, chcę ustawić początek wtrysku, kręcąc kołem zamachowym paliwo z pompy wydostaje się tylko środkowymi rurkami pierwsza i czwarta wyglądają jak by były zatkane. Co może być tego przyczyną ?
  • Poziom 29  
    A przy normalnej pracy ciągnika, silnik pracuje normalnie, równo?
  • Poziom 23  
    Najprawdopodobniej jest zapowietrzona .
  • Poziom 2  
    Pompuje pompką więc nie powinna być zapowietrzona.
  • Poziom 29  
    Pompując pompą ręczna odpowietrzasz tylko układ niskiego ciśnienia.
    Sama pompa wtryskowa może nadal być zapowietrzona, jeśli jej nie odpowietrzyłeś.
    Ciągnik odpaliłeś na tej pompie?
    Najpierw odpal potem ustaw kąt wtrysku.
  • Poziom 11  
    Jakiś czas temu zapoczątkowałem temat... z braku czasu, a później również zapomniałem o nim - po próbach samodzielnej naprawy, oddałem pompę do regeneracji, teraz działa bez zarzutu , przynajmniej na razie ;)
    Za wszystkie podpowiedzi i pomysły bardzo dziękuję.

    Pozdrawiam