Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA - Nie działa siłownik drzwi kierowcy

09 Gru 2015 07:22 5733 45
  • Poziom 12  
    Witam

    Po nieudanych próbach podłączenia dokładanego alarmu pod oryginalny c.z w Manie Tga coś chyba się stało z siłownikiem master przy drzwiach kierowcy.

    Przy próbie podłączenia tego za pierwszym razem podałem napięcie 24V na przewód niebiesko czerwony -zamek się zamknął póżniej na przewód biało czerwony- zamek się otworzył tylko że ze sterownika na drzwiach kierowcy poleciał dym.

    Po rozebraniu sterownika i sprawdzeniu co mogło sięspalić,najbardziej było czuć spalenizne z małej podwójnej diody smd http://www.nxp.com/products/discretes-and-log...odes/dual-high-voltage-switching-diodes:BAV23

    Wymieniłem ją lecz nadal brak reakcji lewych drzwi na zamknięcie i ootwarcie z guzika na sterowniku drzwi.

    Prawe drzwi działają bez problemu.

    Próbowałem wczoraj podłączyc siłownik w drzwiach bezpośrednio pod alarm poprzez przekażnik lecz bez efektu,tak jakby siłownik umarł.

    Zdjęcie z kablami siłownika:
    2 pierwsze kable z lewej-biały i biało czarny idądo zamka chyba do mikroswitchy.
    Kolejne 5 kabli jest od siłownika master,tylko teraz jak sprawdzić czysiłownik jest sprawny ? bo podłączłem na różne sposoby i ani drgnie.

    Przedstawiam też zdjęcia płytek od sterownika,na płytce ze złączami do podłączenia wtyczek widać po prawej stronie u góry tą podwójną diode smd.
    Chyba że upalił się jeszcze ten ukłąd poniżej (BTS7710G)

    Czekam na pomoc,głównie jak sprawdzić ten siłownik

    MAN TGA - Nie działa siłownik drzwi kierowcy MAN TGA - Nie działa siłownik drzwi kierowcy MAN TGA - Nie działa siłownik drzwi kierowcy MAN TGA - Nie działa siłownik drzwi kierowcy
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 20  
    Witam
    tutaj są dane BTS.
    Siłownik aby sprawdzić to trzeba by go wyciągnąć i zobaczyć połączenia,... jakieś zdj.?
  • Poziom 20  
    Miernik w dłoń i pomiar rezystancji pomiędzy przewodami. Najlepiej rozrysować sobie kolory kabli i zaznaczyć jakie są między nimi rezystancje.
  • Poziom 12  
    Ok jest sukces :-D kabel czerwono bialy i niebiesko czerwony sa od zmykania i otwierania,podajac naprzemiennie na te kable + i - zamek otwieral i zamykal
    Tylko ze dziala tylko strona kierowcy,mozna jakos zrobic zeby prawa strona tez sie zamykala i otwierala ?

    Jedynie moge zamknac prawe drzwi podajac impuls masy na przewod 99-102 lecz nie ma gdzie podlaczyc otwierania
  • Poziom 20  
    Miernik na pomiar diody i sprawdź układ BTS wg danych katalogowych
  • Poziom 12  
    Czyli jesli uklad bts bylby sprawny to silownik od strony kierowcy powinien wymusic zamkniecie i otwarcie prawych drzwi ?
  • Poziom 20  
    Jeśli w siłowniku krańcówki się nie spaliły to tak.
    Układ BTS to nic innego jak zestaw tranzystorów sterujących, jeśli spaliły się diody (SMD) na wyjściu to któryś z tych tranz. też się uszkodził.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    To chyba krancowka jedna jest dobra,bo jak zamykam z kluczyka to prawe drzwi zamkmie i kierunki migaja ale juz jak otwieram to otwier tylko drzwi kierowcy bez migania kierunkami.
    Mowa oczywiscie o kluczyku,ale to juz tak bylo nawet przed ta usterka
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Ile przewodów wychodzi z siłownika?

    Dodano po 25 [minuty]:

    Popraw mnie jak się mylę. W drzwiach prawych jest taki sam moduł do sterowania zamkiem. W danych katalogowych na str 14 jest przykładowy schemat sterowania silnikiem.
    Jak podasz stan wysoki na we. 7 i 13 to silnik zakręci w jedną stronę, jak podasz stan wysoki na 9 i 2 to silnik pójdzie w drugą stronę (dokonaj pomiaru miernikiem nie inaczej).
    Zamykając z kluczyka mechanicznie zamykasz i otwierasz zamek, jeśli zamknięcie spowodowało wysterowanie prawych drzwi to podłącz miernik do kabli i sprawdź jakie są połączenia w stanie otwartym i zamkniętym. Być może to w prawych drzwiach jest usterka że się nie otwierają (uszk.BTS w drzwiach prawych)
  • Poziom 12  
    Z siłownika wychodzi 5 kabli+2 kable chyba od krańcówek,z tym że w prawych drzwiach nie ma takiego modułu,jest tylko otwieranie szyb.

    To że nie otwiera z kluczyka prawych drzwi to jużbyło wcześniej,ale sądze że winna jest krańcówka przy lewych drzwiach,bo to właśnie kluczyk przekręcając zamek włącza jeden bądz drugi mikrostyk.

    Ale mniejsza o kluczyk i zamek,mnie głównie chodzi o to żebym mógł z pilota otwierać i zamykać jedne jak i drugie drzwi.

    Ale siłownik w drzwiach kierowcy już opanowałem,odciołem 2 kable tzn niebiesko czerwony i bialło czerwony i pod kable idące do siłownika podawałem naprzemiennie + i - i to działało.
    Teraz tylko musze zrobic układ na 2 przekaznikach co by masy wychodzące z alarmu sterowały przekaznikami podając raz 24v a raz masę.

    Dostałem o kolegi z forum taki schemat :

    MAN TGA - Nie działa siłownik drzwi kierowcy MAN TGA - Nie działa siłownik drzwi kierowcy

    Z tym że u mnie sterowanie c.z wychodzi 2 x masa zamknij -otwórz a na schemacie jest zamykanie i otwieranie poprzez podanie napięcia,rozumiem że musiał bym jako drugi kabel na cewkę podać24v zamiast masy ?

    Nie bardzo wiem jak sprawdzićten BTS ,rozumiem że jest on podzielony na 3 części tak ? Tylko jak go sprawdzić
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    wg. schematu złącz razem 85 i podaj +24V i rozepnij 86 i tu jest sterowanie minusem a 87a pozostaw na minusie
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Tak jak na schemacie do minusa
  • Poziom 12  
    Mam 2 takie mini przekazniki,nadadzą się ?Bo w tym jednym brakuje 1 nóżki
    Mam jeszcze takie z 5 nóżkami ale na 12V
    MAN TGA - Nie działa siłownik drzwi kierowcy

    Jeśli tak to gdybyś podpowiedzał jak je podłączyć
  • Poziom 20  
    Rozumiem że to są przekaźniki na 24V.
    Tak jak leżą na zdjęciu złącz razem.
    Na dole obok siebie będą wyprowadzenia cewki (na nie podasz +24V i połączysz je razem mechanicznie).
    Środkowe na dole to wyjścia na silnik.
    Górne podłączenia NO to +24V a NC to minus.
    Sterowanie minusem na dolnych skrajnych.
  • Poziom 20  
    Jak dobrze nożykiem podskrobiesz plastik do dostaniesz się do końcówki
  • Poziom 12  
    Ok już skrobię:) Póki co dziękujębardzo za pomoc.
    A podpowiesz jeszcze jak sprawdzić ten BTS ? B
    o jeśli walnięty to bym zamówił
  • Poziom 20  
    Podstawa to dość gruby plastik ok 1,5mm góra to cienka plastikowa osłona
  • Poziom 12  
    ,,Górne podłączenia NO to +24V a NC to minus,, Rozumiem że obydwa przekazniki połączyćze sobą ?
    I jeden pod 24V a drugi pod -
  • Poziom 12  
    Ale one mają być na stałe pod mase i 24 v ?
    Taki pajączek wyszedł :) MAN TGA - Nie działa siłownik drzwi kierowcy

    Podłączyłem na próbe w domu pod zasilacz 19v i do kabli które idą na silnik przyłożyłem miernik i na zmianę przykładałem do masy kabel ktory będzie podłączony do wyzwalania z alarmu i na zmiane było 19 V lub -19 więc jest chyba ok
  • Poziom 20  
    Górne czarne razem i do minusa na stałe
    Górne czerwone razem i do plusa przez bezpiecznik 10A
    Dolny czerwony i żółty do silnika
    Dolny czarny do czerwonych górnych.
    Dolny zielony i niebieski sterowanie minusem.
    Gotowe GRATULUJĘ.
  • Poziom 12  
    Tak teżzrobiłem zanim napisałeś :) i wszystko działa jak należy.DZIĘKI BARDZO ZA POMOC :)

    Gotowe do montażu :
    MAN TGA - Nie działa siłownik drzwi kierowcy

    A czy podpowiedział byśj ak sprawdzić ten BTS ?
  • Poziom 20  
    Na początek druknij str. 14 z datasheet.
    Podłącz miernik do n.7 i zamknij i otwórz auto sprawdź jak zmieniało się napięcie.
    Podłącz miernik do n.13 i zamknij i otwórz auto sprawdź jak zmieniało się napięcie.
    Powinno w tych samych momentach.
    To samo z parą 9 i 2.
    Jak będą takie same wskazania dla tych par to znaczy że układ sterowania działa poprawnie.
    Podłączmy się miernikiem do wyjść BTS zamiast silnika (jak na str.14) i napięcie powinno się zmieniać jak przy twoich przekaźnikach +-24 i -+24.
    Jeśli jest cały czas takie samo lub "faluje" zmienia się bez sterowania, to znaczy że układ jest uszkodzony.
    Jeśli zmienia się poprawnie to szukamy przerw w obwodzie od wyjść do silnika.
  • Poziom 12  
    Ale miernik przykładam do nogi 7 i 13 czy może do 7 i do masy ?

    Będzie to trochęciężkie bo jak wepnę wtyczki do sterownika to będzie tam ciasno.
    Myśląłem że uda sie na stole to sprawdzić:)

    Nie bardzo wiem które to wyprowadzenia na silnik :(
    Z tego co widzęto BTS jest zasilany z 12 V ? Może dlatego go ubiło 24
  • Poziom 20  
    Miernik Plus do nogi 7 lub 13 lub 9 lub 2 i do masy. Wtedy będzie wiadomo jakim impulsem sterujemy.
    To że na rysunku jest 12V tym się nie przejmuj - na stronie nr 1 datasheet jest wpis:
    Operates up to 40 V
    Czyli może pracować przy zas.24V
  • Poziom 12  
    Acha,no chyba że tak,dziś już tego nie sprawdzę bo wybudowałm specjalnie sterownik żeby go sprawdzić w domu,bo pisałeś żeby ustawic na tes diody i sprawdzać,myślałem że bez zasilania :)

    Ale jutro postaram sie to sprawdzić

    A czy jest jakaś szansa żeby sterowac z pilota teżprawymi drzwiami ?
    Zamykanie bym ogarnoł,bo wystarczy na przewod 99-102 podać mase z wyjscia alarmu na c.z ale otwierania nie ma pod co podłączyć.

    Myślałem że jak podepnę pod siłownik master ,to będzie mi także otwierało i zamykało prawe.
  • Poziom 20  
    Tak, bez zasilania się sprawdza tranzystory na test diody.
    Jeśli w prawych drzwiach nie ma takiego samego układu to znaczy że silniki są połączone równolegle, zadziałało zamykanie.
    Pytania:
    Czy przewód 99-102 wchodzi do tego sterownika?
    I jakie numery do niego wchodzą?