Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seagate ST3500320AS FM SD15 - Naprawa z terminalem

09 Gru 2015 16:57 1125 5
  • Poziom 11  
    Dzień dobry

    Dysk bez jakichkolwiek wcześniejszych oznak przestał być widoczny w Biosie.
    Po prostu podczas kolejnego włączenia komputera, już go nie ma. Naczytałem się o "czarnej serii" i już dzisiaj walczyłem z dyskiem przy użyciu terminala.
    Niestety kłopot jest nieco inny od tych, które znalazłem na forum. Mianowicie docieram terminalem aż do komendy N1 i otrzymuję zapętlony komunikat LED:000000CC FAddr:0024E2DB

    Proszę, może ktoś poradzi co z tym robić.
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 43  
    Napisz krok po kroku jak to robisz (komendy itp). Upewnij się, że prawidłowo przeprowadzasz procedurę odizolowania HSA.
  • Poziom 11  
    Nie odizolowywałem głowic ponieważ dysk reaguje na polecenia.
    Korzystam dokładnie z tej instrukcji:

    - uruchamiamy komputer ze sprawnym systemem ,
    - podlaczamy terminal
    - instalujemy sterowniki
    - sprawdzamy w menadzeze urzadzen pod jakim COM zostal kabel zainstalowany - uruchamiamy programem typu terminal w Windowsie , putty
    ustawiamy predkosc 38400 naciskamy connect
    - podlaczamy zasilanie do dysku
    powinien pojawic sie jakis komunikat

    naciskamy CTRL+Z i w programie zobaczymy komunikat:
    F3 T>

    Podajemy komendę przejścia na poziom 2
    F3 T>/2
    Jesteśmy na poziomie 2>
    F3 2>
    ( w wiekszosci przypadkow nie trzeba odkrecac srubek , nalezy to zrobic dopiero kiedy dysk nie reaguje na nasze polecania)
    I podajemy komendę zatrzymania silnika
    F3 2>Z
    Otrzymujemy taka odpowiedź dysku :
    Kod:
    Spin Down Complete
    Elapsed Time 1.903 secs
    F3 2>

    Teraz podajemy komendę odpalenia silnika:
    F3 2>U
    Otrzymujemy taka odpowiedź dysku :
    Kod:
    Spin Up Complete
    Elapsed Time 6.407 secs
    F3 2>


    Podajemy komendę przejścia do poziomu 1.
    F3 T>/1
    I znajdujemy się na poziomie 1
    F3 1>
    Z tego poziomu wydajemy komendę N1
    F3 1>N1
    Gdy dysk powróci na poziom 1
    F3 1>
    Wtedy odpinamy zasilanie od dysku i podpinamy ponownie i ponownie wciskamy CTRL+Z i jesteśmy na poziomie F3 T>
    Teraz podajemy komendę przeliczenia translatora.
    F3 T>m0,2,2,0,0,0,0,22

    uzyskamy taka odpowiedz dysku :

    Max Wr Retries = 00, Max Rd Retries = 00, Max ECC T-Level = 00, Max Certify Rewr
    ite Retries = 0000
    User Partition Format Successful - Elapsed Time 0 mins 00 secs
    F3 T>
    odlaczamy zasilanie
    i tyle


    No i jak już pisałem silnik wyłączam, włączam, przechodzę na poziom 1 i po komendzie N1 wywala mi Init SMART fail i zapętlony LED:000000CC FAddr:0024E2DB :

    Init SMART fail
    LED:000000CC FAddr:0024E2DB
    LED:000000CC FAddr:0024E2DB
    LED:000000CC FAddr:0024E2DB
    itd

    szukam od rana i słabo mi idzie :(
    jak odizolowanie głowic może coś dać to oczywiście sprawdzę,
  • Poziom 11  
    Dzisiaj w pierwszej kolejności odizolowałem HSA. Po zatrzymaniu silnika wyjąłem izolator i dokręciłem śrubki (wszystko pod napięciem). Znowu doszedłem do komendy N1 i znowu ten sam komunikat i tak samo zapętlony ale dysk przez dłuższą chwilę jakby wykonywał polecenie i dopiero po tym czasie się wywalił. Poprzednio, bez izolowania głowic wywalało go sekundę po poleceniu N1 a teraz dobre kilkadziesiąt sekund pracował - słychać było wyraźnie miarową / cykliczną pracę. No i tyle. Szukam jakiegoś pomysłu gdzie tylko mogę.

    ... parę prób. Okazało się, że izolując na wstępie HSA, czas pracy od komendy N1 do komunikatu o błędzie jest bardzo różny. Maksymalnie 30sek a najczęściej około 10.
    W tym czasie słychać pracę - a może ciche stuknięcia ? nie wiem już sam
    pomocy !!!
  • Poziom 43  
    Dostępna w sieci procedura dotyczy tylko znanego błędu firmware. Tu masz do czynienia prawdopodobnie z jeszcze innym błędem. Nie mam wiedzy jak Ci pomóc, w sieci raczej też takich informacji nikt nie opublikuje. Może znajdzie się ktoś na forum ale nie wiem.
  • Poziom 11  
    Dokładnie jak mówisz.
    Samodzielna grzebanina nie przyniosła żadnego pozytywnego efektu.
    Co jednak ważne, nie zepsuła dysku.
    Pomoc fachowca - specjalisty dała efekty - dysk sprawny i 99,99% danych odzyskane.
    Dziękuję
    Temat do zamknięcia.