Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chciałbym naprawić mojego Romet Ogar 200.

09 Gru 2015 17:50 1239 10
  • Poziom 9  
    Witam jak w temacie chciałbym naprawić mojego Romet Ogar200 tak ,żeby miał więcej mocy.Nie wiem co mam robić wsadziłem do niego cylinder 40 cm3 i nadal jest słaby czy ktoś wie jak zrobić by miał większą moc dodam tyle ,że zębatka przy silniku ma 11 zębów. Chodzi mi o moc nie o prędkość.
  • Poziom 34  
    romet2 napisał:
    wsadziłem do niego cylinder 40 cm3
    Jak to?! Wsadziłeś mniejszy cylinder niż oryginalny i chcesz zwiększenia mocy?! Cylinder daj taki jak był początkowo, możesz zwiększyć stopień sprężania przez zastosowanie cieńszej uszczelki pod głowicą ja dawno temu stosowałem cienki ok 1mm zbrojony kringielit no i podstawa bardzo dobrze ustawiony zapłon. Nie jestem pewien na ile trafne są moje uwagi, ja stosowałem ,,swoje" usprawnienie do silnika Rometa a Twój ma silnik jawki ale zasada uzyskania mocy taka sama.
  • Poziom 9  
    Chodziło mi o to ,że cylinder ma śr. 40mm i 60 cm3 mój błąd.
    Zapłon jest dobrze ustawiony Ogar zawsze pali na dotyk i nie grzeje się do czerwoności .
  • Poziom 23  
    romet2 napisał:
    ktoś wie jak zrobić by miał większą moc
    Na to jest wiele sposobów, jak np.:
    a) - przez przerobienie cylindra, aby zmienić tylko wysokość okna wylotowego przez podpiłowanie o 1 mm górnej krawędzi okna.
    Tutaj musi to być wykonane bardzo dokładnie (precyzyjnie). Po podwyższeniu okna musi się oczywiście skorygować cały kanał wydechowy tak, aby uniknąć progów i nierówności, a na koniec należy kanał wypolerować. Okno ssące pozostawia się bez zmian, mimo ewentualnego zastosowania dla nawet większego gaźnika o większej gardzieli dla zwiększenia mocy (w Jawkach ten zbyt mały otwór w kolanku należało powiększyć przez rozpiłowanie i dokładne wypolerowanie).
    b) - przez dokonanie zmiany kątów otwarcia i zamknięcia wszystkich okien.
    Zrobić to można przez założenie pod cylinder specjalnie wykonanej podkładki z blachy aluminiowej o grubości 1,5 mm, która musi być idealnie dopasowana do karteru i do cylindra i nie może być progów w miejscach przechodzenia kanałów z karteru do cylindra. Podkładkę tę należy dokładnie dotrzeć drobnym papierem ściernym na powierzchniach styku z karterem i cylindrem, a kanały przelotowe w karterze i całą skrzynię korbową należy dokładnie wypolerować. Po takim założeniu podkładki pod cylinder, oczywiście po wcześniejszym stoczeniu cylindra o grubość podkładki (1,5 mm), stopień sprężania pozostaje bez zmian.
    Aby zwiększyć stopień sprężania - to musi się dokonać zatoczenia głowicy o 1,5 mm. Ponadto po takich zabiegach należy również skrócić od dołu tłok o 3 mm celem otrzymania właściwych kątów otwarcia i zamknięcia okna ssącego. Tutaj dodatkowo można tłok od środka dokładnie wyrównać i wypolerować.
    c) - przez wyczyszczenie kolanka i tłumika z nagaru. W środku tłumika można porobić jeszcze trochę dziur, ale bez przesady. :) (silnik dwusuwowy do osiągania maksymalnej mocy musi mieć odpowiedni opór na wydechu).
    d) - przez założenie do skrzyni korbowej tzw. wypełniacza, inaczej podkowy - co zmniejsza tzw. pojemność szkodliwą.
    W tym wątku warto się uzupełniająco zapoznać z dość dokładnym opisem oraz z rysunkami, jak np. tutaj ----> Podstawowe informacje - jak zwiększyć moc silnika?
  • Poziom 16  
    Żadnych podkładek pod cylinder się nie wkłada i nie dziurawi tłumika. Przepisałeś artykuł o tuningu Komarka a to są dwa różne silniki!
    W ogarze żeby były widoczne efekty trzeba dołożyć dyfuzor zamiast oryginalnego tłumika oraz poprzerabiać kanały w cylindrze (schematy z jakiegoś czeskiego czasopisma, znajdziesz to w sieci )są tam podane rozwinięcia tulei cylindrowej, oraz inne dane niezbędne do przeróbki. Jednak pierwsze doprowadź ten silnik do pełnej sprawności a potem się bierz za przeróbki... Nie masz czasem kolanka i gaźnika od zablokowanej wersji? Kolanko w takiej opcji wchodzi w tłumik na ponad 30cm a przelot w króćcu gaźnika ma średnicę fi 9mm zamiast okna kwadratowego 17x17mm.
  • Poziom 23  
    Muciek50 napisał:
    przelot w króćcu gaźnika ma średnicę fi 9mm zamiast okna kwadratowego 17x17mm.
    Właśnie o tym powyżej wspominałem, ale już nie pamiętałem tych parametrów co do otworów w króćcu gaźnika (kolanku), które kolega tak dokładnie tu podał. :)
  • Poziom 9  
    Mój Ogarek jest odblokowany kolanko wydechowe wchodzi do tłumika 5cm a to kolanko od gaźnika jest rozpiłowane i wypolerowane
  • Poziom 23  
    Na tej stronie > http://www.jawa50.cba.pl/tuningsilnika.html jest dokładnie i profesjonalnie opisany sposób zwiększenia mocy w silniku Jawa 50, gdzie mowa jest, że należy przede wszystkim skorygować kanały w cylindrze, a do skrzyni korbowej należy wykonać i założyć, tzw. wypełniacz (podkowę).

    Wydaje mi się, że również i ta strona > http://www.marcinszulc88.republika.pl/tuning_tech.html opisująca tuning Romet Ogar 200 - będzie dla autora tematu dość pomocna. :)

    A tutaj > http://www.jawa50tuning.wbs.cz/Zavodni_Tuning.html jest czeska strona, gdzie również coś pisze m.in. o Jawa 50.
  • Poziom 23  
    Dysza w gaźniku zmieniona na większą?
    Sprzęgło się nie ślizga?
    Układ wydechowy wyczyszczony?
    Przed zmianą cylindra lepiej jeździł?
    Na innej świecy sprawdzałeś czy jest tak samo?
    Jaki kolor ma świeca?
    Czy iskrzy na przerywaczu?
    Czy bez problemu wchodzi na wysokie obroty na luzie?
    Czy strzela w gaźnik?
    Łatwo odpala na ciepłym silniku?
    Czy ma moc na pierwszym biegu a na dwójce już nie?
    Układy paliwowy wyczyszczony?
    Coś z tym silnikiem było robione poza zmianą cylindra?
    Jak będą odpowiedzi na w/w pytania to łatwiej będzie zlokalizować usterkę.
  • Poziom 9  
    To tak:
    dysze są zmienione na większe, sprzęgło się nie ślizga,tłumik jest nowy od simsona, przed zmianą gorzej jeździł miał mniej mocy niż po, sprawdzałem na oryginalnej świecy na 4 nowych i paru innych używanych na każdej tak samo, na każdej świecy taki lekki brązowy nalot, nie iskrzy na przerywaczu , bez problemu wchodzi na obroty, nie strzela w gaźnik, odpala na dotyk ciepły czy zimny, na 1 biegu ma moc a na 2 słabo, paliwo leci ciurkiem bez problemu a gaźnik przy zmianie dysz był czyszczony, silnik nie był robiony wszystko oryginalne silnik z blombą.
  • Poziom 9  
    Temat rozwiązany okazało się ,że był pęknięty pierwszy pierścień .
    Kupiłem nowe pierścienie wszystko złożyłem i Ogarek śmiga jak nowy.