Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

W210 2.9 TD - EZS i ESL podłączenie

09 Gru 2015 22:29 2091 10
  • Poziom 18  
    Znający temat niezawodnych jak dotąd mercedesów (tak myślałem jak mnie dopadło) kluczyka rybki i EZS oraz rygla ESL. Auto taty od 2 dni miało problem z przekręceniem klucza ( rybki) w stacyjce. Wczoraj zawiodło. Nie można przekręcić klucza. Zdemontowałem komplet tj. stacyjkę i blokadę ze stojącego na części MB z tego samego rocznika lecz w automacie na warsztacie i podłączyłem komplet Problem ten sam - nie zwalnia rygla. Czy możecie podpowiedzieć jakie napięcia powinny być na pinach wtyczki 14 pinowej EZS? Mam na 3 pinie koloru brązowego "-" , na 7 pinie kolor czerwony "+", na ESL brązowy "-" pin 2, pin 1 czerwono-zielony "+"
    Czy istnieje możliwość podłączenia kompletu na stole i sprawdzenia? Dysponujecie koledzy może schematem podłączenia tego na stole?Elektroniką zajmuje się w grupie Vag i PSA, MB mi obce, a po tym jak zobaczyłem że w stacyjce mam MC1 i MC2 na motce to już mnie powaliło. Dla zainteresowanych tematem mogących pomóc podaję kontakt. s.pietruszka(małpa)op.pl
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 25  
    Z tego co piszesz to zasilania masz ok , napisz czy działa centralny , czy wciaga kluczyk czy odryglowuje blokadę . do przekręcenia stacyjki nie potrzebujesz ECU tylko EZS ESL I .
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 18  
    jak i na starym komplecie tak i na nowym nie działa odryglowanie. komplet ze sprawdzonego MB podłączony i to samo. Nie wiem czy tu pomoże emu rygla? Próba zdjęcia mechanicznie blokady klucza - zapadka- i zworka na przekaźniku rozruznika nie pomaga. Kręci lecz nie odpala. Pinout byłby mi pomocny.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Centralny nie działa ale klucz przelutowany i dalej to samo. Też myślałem że procek bądź cewka immo. Założyłem nawet immo checkera własnej roboty na EZS i dioda się nie świeci. Jak na starym tak i na nowym komplecie. Czy potrzeba jest komunikacji CAN ze sterownikiem. Schemat byłby mi pomocny lecz nie mam.
  • Poziom 25  
    Masz schemat na emailu ,jak przestał działać centralny i nie wciaga klucza to klucze się wysypaly w motoroli .
  • Poziom 18  
    Temat odpalania ogarnięty. Klucz poleciał z pamięci. Dobrze, że dawca na parkingu stoi i nie trzeba inwestować. Kpl. wsadzony po poprawie delikatnej śmiga. Fakt, że z automatu ale da się ogarnąć. Kwestia pojawiła się następna. Mianowicie sterowanie z pilota. Co trzeba przełożyć żeby to zadziałało jak powinno. Wkładka zamka przełożona z czytnikiem, pompka z pod siedzenia, panel sterowania szybami i lusterkami, moduł SAM. Centralny z pilota po przekładce z dawcy tych wszystkich elementów dalej nie działa. Co jeszcze przełożyć?? Szynę CAN sprawdzę jutro. Czy jeszcze muszę coś po za tym co już przełożyłem - przełożyć ?
  • Poziom 34  
    Spróbowałeś oduczyć piloty? Procedura gdzieś w necie opisana.
  • Poziom 18  
    Kpl. EZS i ESL na stole nie działał. Więc przełożony został cały kpl. z dawcy (automat). MB odpala lecz brak jest sterowania lusterkami, nie działają szyby, nie zamyka z pilota. Szyna CAN w sprawdzona- czysto. Wiem, że informacje biegają po CAN-ie. Para brązowy i brązowo-czerwony. Wcześniej też występował problem z szybami i centralnym zamkiem. Pompka koło akumulatora została też przełożona i dalej nic. Z centralnym bym poradził zakładając uniwersalny sterownik. Zaznaczyć bym chciał że panel sterujący szybami i lusterkami też przełożyłem i nadal nic. Pytanie jest moje czy występuje w tym modelu E290 W210 z 1998 r. moduł sterujący komfortem? MB rzadko naprawiam a widzę, że napakowany jest elektryką niczym grupa PSA. Pomoże ktoś w kwestii gdzie jeszcze mogę znaleźć moduł odpowiedzialny za fale radiowe i podczerwień odpowiedzialną za sterowanie zamkiem i sterowanie szybami. Nie dysponuję SD. Grupa PSA VAG GM RENAULT nie jest mi obca ale do MB jedynie CARSOFT-a posiadam a to za mało.
  • Poziom 18  
    Temat ogarnięty do zamknięcia. Nauka nie idzie w las.:))
  • Moderator Samochody
    W takim razie, jeśli udało Ci się pokonać problem, opisz to na forum aby innym było lżej, bo kiedy Ty potrzebujesz pomocy, nie zostajesz sam!
  • Poziom 18  
    Masa (-) pod licznikiem i pod dywanem pasażera do czyszczenia. Pomogło do dzisiaj. Po za tym motka zgubiła klucz a był tylko jeden. Teraz z dawcy mam kpl. komp + EZS + stacyjka + 2 klucze. Śmiga lecz przekładka z automata wiąże się z tym że problem będzie z odpaleniem ( czujnik sprzęgła) oraz rozrusznik kręci kilka sekund lub do odpalenia po puszczeniu kluczyka nawet. To nie przeszkadza. Aby centralny działał przełożono moduł SAM i pompkę na wszelki wypadek. Piszcie na pw pomogę
  • Moderator Samochody
    Na PW nie trzeba, od tego jest forum.

    Dziękuje za odpowiedź.

    Pozdrawiam.