Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G - Nietypowe odczyty pracy silnika na LPG

szymura5 06 May 2017 23:45 23403 192
  • #151
    codipar1988
    Level 11  
    ociz wrote:
    Tak ma być. Pozycja przepustnicy jest stała więc to otarcie zaworu obejściowego ma się zmieniać wg potrzeb. Jak dla mnie tam wszytko działa jak powinno a Ty szukasz problemu? nie tam gdzie trzeba.

    Nie prawda, jest wytarty kołek podpierający przepustnicę, powoduje to jej całkowite zamknięcie a ma być mała szparka dla paliwa na biegu jałowym,
    Dobrze kminię?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #152
    enhanced
    Level 42  
    Ja w x16szr F mam reduktor umieszczony po przeciwnej stronie silnika przy zbiorniczku z płynem do spryskiwacza

    A powiedz jak masz podpięty obieg plynu chłodzącego, W którym miejscu połączony - bo u mnie jest pomiędzy siilnikiem a nagrzewnicą a u ciebie to trochę cieżko tam to zrobić.

    Badasz jakie masz temperatury podczas jazdy na tym reduktorze w tym miejscu? Nie chłodzi się za bardzo?
  • #153
    codipar1988
    Level 11  
    Reduktor mam wpięty równolegle z nagrzewnicą.
    Na razie problemem jest opadanie obrotów po wysprzęgleniu przed zatrzymaniem, do LPG przejdziemy później.
  • #154
    enhanced
    Level 42  
    codipar1988 wrote:

    Nie prawda, jest wytarty kołek podpierający przepustnicę, powoduje to jej całkowite zamknięcie a ma być mała szparka dla paliwa na biegu jałowym,
    Dobrze kminię?

    Wtedy nie powinien wtryskiwacz lać paliwa jak dobrze pamiętam. U mnie raczej zamknięty całkowicie z tego co niedawno zaglądałem. Krokowiec ma wystarczyć do podtrzymania dolotu powietrza. Oparcie przepustnicy to chyba masz metalowe nic tam plastiku nie ma.

    Czy to zimny czy to ciepły zawsze taki sam efekt? Wszystko tam szczelne poniżej przepustnicy szczególnie? Rozumiem że wtedy jeżdzisz bez miksera założonego? Wszystkie kanaliki drożne?
  • #155
    codipar1988
    Level 11  
    enhanced wrote:
    Krokowiec ma wystarczyć do podtrzymania dolotu powietrza.

    A paliwo którędy ma się dostać przy zamkniętej przepustnicy.

    Jedyne to zobaczyłem wytarte w całym układzie.
    Na starym mikserze paliwo szło razem z powietrzem przez ten rowek:
    Astra G - Nietypowe odczyty pracy silnika na LPG

    Albo ktoś to celowo odgiął:
    Astra G - Nietypowe odczyty pracy silnika na LPG
  • #156
    enhanced
    Level 42  
    To chyba za mało odgięte skoro leży a nie domknietą klapke masz.

    Co do miksera to bym musiał zajrzeć ale to w następny weekend conajwyżej.

    edit
    Logi z jazdy by się przydały z uchywceniem hamowań etc,

    Komputer gazowy masz całkowicie odpięty obecnie ? czy wpięty ale nie przełączasz na gaz?
  • #157
    szymura5
    Level 10  
    Po czyszczeniu silnika krokowego i włożeniu go z powrotem zrobiłeś ponowną adaptację tego silnika ? Przed czyszczeniem silnik samochodu chodził normalnie ? Trzeba zagrzać silnik aż do włączenia się wentylatora, wtedy silniczek ustawi się jak trzeba.
    Może to ci pomoże choć nie do końca to ten problem.

    http://forum.opel24.com/topic/47672-nie-odpala-bez-wcisniecia-pedalu-gazu/

    Jak poprzednik pisał, radziłbym wyjąć mixer i sprawdzić czy praca silnika na benzynie wróciła do normy. Jak nie to masz coś skopane. Jeśli jest ok to zmaściłeś coś z montażem mixera. Nad tym mixerem a wtryskiem daje się uszczelkę (jest w zestawie) czasem i dwie żeby wolne obroty były. Przerabiałem to u mnie mając dokładnie ten sam typ. Ważna jest też szczelność wszystkich gumowych wężyków od podciśnień. Jest tam taki zagięty długi cienki który leci do termostatu wlotu powietrza na przedniej grodzi. Czasem nie widać jego pęknięcia na zagięciu w dolnej części wtrysku. Posprawdzać wszystko choćby kilka razy. No i więcej pokory jak pisze ociz.

    P.S Dla zainteresowanych osób sprawą wymiany sondy lambda to informuję, że silnik zyskał znacznie na elastyczności i prędkości. Rozpędziłem auto na LPG o 15km więcej na tym marnym parowniku - prawie 150km/h nawet zmniejszając PWA o 10 kroków mimo, że NAUKA na adpatacji dawała więcej. Przypuszczam, że wtedy do 160 bym doszedł ale brakło już drogi a dziczyzny sporo też wałęsa się na mojej trasie.
  • #158
    codipar1988
    Level 11  
    Problem był z mikserem jak i bez, pomogło na problemy ze spadaniem obrotów odgięcie zderzaka dźwigni przepustnicy żeby ją lekko uchylić. Zapewne ktoś przystosował przepustnicę do miksera jaki był.
    Teraz auto czeka na jakąś elektronikę do LPG i dopiero będziemy się bawić.

    Termostat ciepłego dolotu blokowałeś?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #159
    szymura5
    Level 10  
    Gdybyś napisał wcześniej, że z mixerem czy bez masz te problemy z gaśnięciem silnika, uniknąłbyś wiele niepotrzebnych pytań. Takie informacje podaje się zaraz na początku tematu. Trzeba szukać dalej. Odnośnie pytania zaślepionego wężyka od termostatu-mam zaślepiony, pomimo tego, że i tak mam zdjętą rurę która od osłony kolektora podaje ciepłe powietrze. Termostat idealnie nie będzie nigdy domknięty zawsze coś tam zassie powietrza. U mnie obniżyło to PWA o klikanaście kroków w dół czyli silnik ma lepsze ssanie z reduktora.

    Poniżej niektóre testowane mixery u mnie
    Pierwszy z lewej był wmontowany w zakładzie ma 32 mm, środkowy ma 33mm widać, że ma inne profile - na nim silnik lepiej u mnie chodził, ostatni z prawej ma 35mm. Jest wiekowy pochodzi chyba z Poloneza ma inną konstrukcję i ten będę teraz testował jak znajdę czas.
  • #160
    codipar1988
    Level 11  
    @szymura5 Gdzie masz zamontowany sterownik LPG, bo to dla mnie nie lada wyzwanie- mało miejsca.
  • #161
    szymura5
    Level 10  
    Sterownik LPG mam włożony do czarnego pudełka obok akumulatora - u mnie są tam 2 przekażniki - fioletowy włącza pompkę paliwa i parę innych rzeczy. Jest tam jeszcze sporo miejsca by włożyć komputer LPG. Znajdziesz tą czarną skrzynkę obok innej czarnej z bezpiecznikami i komputerem samochodu. Na zewnątrz wyprowadzony jest kabelek do interfejsu. Skrzynka jest dość spora - sterownik LPG jest włożony poprzecznie. Nie trzeba robić żadnych dodatkowych dziur. Może gdzieś tam na zdjęciach jest u widoczne.

    Edit. Na OLX jest mixer starego typu 32mm pasujący chyba Opla - może cię zainteresuje jak kiedyś robili mixery

    https://www.olx.pl/oferta/mikser-mieszalnik-1...al-wyprofilowany-CID5-IDlL1u8.html#e3ed5aadd6

    Zdjęcie z miejscem montażu w moim Oplu sterownika LPG Bingo M
    Astra G - Nietypowe odczyty pracy silnika na LPG
  • #162
    szymura5
    Level 10  
    Dziś zmieniłem mixer z 34mm na 35mm. Jest to ten ze zdjęcia z prawej strony. Bez zmian regulacyjnych, komputer Bingo M w całym zakresie pokazuje prawidłowe wyniki. Nawet się trochę poprawiły na jałowym bo były ciut za bogate a teraz wykres lata od ubogiej do bogatej. To chyba wszystko co się da zrobić - mam jeszcze palnik 36mm ale nie wiem czy 1mm coś da. Uszczelniłem dodatkowo połączenie między nakładaną obudową z plastiku na monowtrysk gumowym oringiem kupionym za kilka zł w sklepie z częściami do traktorów.

    Więcej chyba nie będę robił eksperymentów. Została jedynie możliwość wymiany parownika. Ew, chodziła mi po głowie kiedyś jakaś przeróbka w postaci zmiany kolektora dolotowego z sekwencji ale trzeba by zmienić komputery i przyrost mocy o ok 10 KM nie wiem czy byłby zauważalny .

    Pozdrawiam kolegę codipar1988 - jak tam idą prace modernizacyjne ?
  • #163
    ociz
    Moderator of Cars
    szymura5 wrote:
    przyrost mocy o ok 10 KM

    Porównujesz X16SZR i Z16SE? Różnica w osiągach jest ogromna. Ten pierwszy to straszny muł i jazda z nim jest uciążliwa, w dodatku dużo pali. Z Z16SE całkiem przyjemnie się jedzie, żwawy z dołu, dopiero powyżej 140km/h czuć że brak mu mocy, czyli do normalnej jazdy w zupełności wystarczający.
  • #164
    szymura5
    Level 10  
    Różnica jest ale dotyczy troszkę większego momentu obrotowego przy mniejszych obrotach. To czuć faktycznie jak się przyśpiesza z mniejszych obrotów. No i tych parę koników więcej też przy okazji. Chciałem zachować układ 8V, nie ruszając bloku nie wiem czy jest to konieczne, mam jeszcze wałek rozrządu z silnika 1,3S (ma krzywki inne troszkę) przy minimalnych kosztach ale z tego co czytałem jest trochę roboty No i koszt przeróbki na sekwencję wchodzi. Najprościej byłoby dać ten kolektor ssący z Z16SE zmienić komputer i mixer wsadzić palnikowy. Nie wiem czy ma to sens. Koszta są spore jednak. Na szrocie kolektor mam za parę złotych. Reszta jest do zdobycia. Dałbym radę to zrobić. Kolektor ssący z Z16SE to chyba ten sam co Oplach Astra F 1,6 z sekwencją poprawcie mnie jak nie mam racji.
  • #165
    codipar1988
    Level 11  
    Mylisz sprawę z silnikiem C16SE który występował w Astrze F.
    Sam kolektor dolotowy z C16SE czy Z16SE nie wystarczy.
    Temat przeróbki X16SZR na wielopunktowy wtrysk był wałkowany od lat i zawsze kończyło się na montażu całej góry z C16SE bądź głowicy z lanosa 8V i kolektor z C16SE. Do tego oczywiście sterownik z C16SE.
    Ja gdybym się pokusił na przeróbkę to montowałbym całą górę i sterownik z lanosa 8V- można całe auto dostać za grosze.
    Problem stwarza po takim zabiegu zestaw wskaźników, inna droga pomiaru temperatury na zegary.

    U mnie sprawa trwa, auto jeździ na benzynie, zamówiłem mikser do którego podałeś link, za co Ci serdecznie dziękuję.
    Zamontowałem też staga 100 obok ECU silnika. Reszta montażu potrwa bo mało czasu.
  • #166
    szymura5
    Level 10  
    Odpuszczam tę przeróbkę na sekwencję-faktycznie za dużo roboty i kombinowania. Wystarczy mi ta moc co mam i robiąc usprawnienia chciałem tylko mieć osiągi zbliżone na poziomie pracy silnika na benzynie. Możesz zwiększyć ten otwór w tym mixerze jak masz czas na zabawę - u mnie jest dokładnie 35mm i jest to dokładnie ten sam typ. Bardzo dokładnie trzeba uszczelnić połączenia - ja dałem cieniutką warstwę silikonu pod i nad mixerem. Masz lepszy parownik więc nie powinno być problemów nawet jak byś dał 36mm. A jak ci będzie dobrze chodził to pomyśl o wariatorze zapłonu - kupisz go z odzysku za procent nowego lub inny wariator - EG DYNAMIC. Posłał mi kiedyś kolega ociz info o nim .
  • #167
    szymura5
    Level 10  
    Pytanie do kolegi kursor . Masz może jakieś zdjęcie z twoich prac odnośnie dodatkowego mixera który służył jako kanał wolnych obrotów przed wierceniem dziury w monowtrysku ? Ew. proszę o telefon - miałbym kilka pytań co do tej przeróbki.
  • #169
    szymura5
    Level 10  
    Ten monowtrysk to chyba nie z Astry G 8 V. Mój jest trochę inny.
    Jak ci teraz chodzi auto na LPG kolego codipar1988 ?

    Dzięki za fotki. Przymierzam się by wypróbować ten patent. Do kanału środkowego o średnicy 10mm w mixerze mogę wbić miedzianą rurkę która idealnie pasuje do średnicy otworu-w ten sposób będzie otwór drożny ale zaślepiona będzie ta mała dziurka idąca do środka palnika. Mam pytanie-w jaki sposób przerobiony układ zasilania wpłynął na poprawienie liniowości składu mieszanki i ew. PWA- co się zmieniło ? W jakim zakresie nastąpiła poprawa ? Drugie pytanie-pisałeś, że przed wierceniem w monowtrysku dawałeś drugi mixer który służył za ten kanał wolnych obrotów. Co tam robiłeś w nim-wywaliłeś środkową zwężkę? czy bez innych zmian (otwór wlotowy do gazu był zaślepiony ?) ten mały otwór idący do środka palnika został bez zmian czy rozwiercałeś ?

    Edit.. Te pytania są do kolegi Kursor.
  • #170
    codipar1988
    Level 11  
    Ja pisałem PW do Kursor-a i nie odpowiedział więc sam zdecydowałem się wiercić przepustnicę po namowie jednego z użytkowników innego forum:
    http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?f=7&t=61958&view=unread#unread
    Kanał powietrza biegu jałowego w mikserze zaślepiasz u góry i u dołu. Najłatwiej dać uszczelkę z tektury czy gambitu bez tych otworów.
    Na LPG nie testowałem tego ale żadnych fajerwerków się nie spodziewaj. Podobno tylko krokowy będzie ruszał się w mniejszym zakresie.
    Co do tego że masz inny monowtrysk, Może tak być, zaprezentuj go to porównamy. Zakupiłem drugi z G X16SZR i przyszło to samo. Wiem że Astra F z tym samym silnikiem ma innej budowy monowtrysk/ przepustnicę.
    Co chcesz uzyskać więcej przy swoich przeróbkach?
  • #171
    szymura5
    Level 10  
    Szkoda, że nie masz porównań jak wpłynęła wywiercona dziura na pracę z LPG, interesowałyby mnie jakieś konkretne dane do porównania pracy silnika bez otworu i z otworem nad przepustnicą. Kolega Kursor jakoś też nie odpowiada wiec temat zostawiam. Zdjęcia monowtrysku do mego silnika są ogólnie dostępne na aukcjach, są minimalne różnice w budowie.
  • #172
    codipar1988
    Level 11  
    Pytanie co daje taka przeróbka wg. użytkownika jardi80 z http://lpg-forum.pl/
    "po przerobieniu kilku setek oplów na mono wtrysku wiem, że lepiej jest jeśli gaz jest pobierany z jednego palnika, ponieważ drugi palnik (lub otwór podający gaz) rządzi się własnymi prawami nad którymi nie mamy kontroli i może zachodzić zjawisko "turbo-dziury" lub w przypadku silnika z elektrycznym zaworem EGR jest duży problem z gaśnięciem silnika przy "wrzuceniu na luz" podczas jazdy."
  • #174
    szymura5
    Level 10  
    Raz kozie śmierć ! Robię eksperyment z dziurą. Żeby się zabezpieczyć przed problemami na wszelki wypadek użyję innego monowtrysku ale dokładnie do tego modelu z innego samochodu. Ja mam wersję tzw. europejską. Czym się to różni-nie wiem, może jakimiś szczegółami, w Astrze F węże gumowe są na opaski u mnie jest śrubunek, średnica przepustnicy się zgadza, reszta nieważna byle by spód pasował na kolektor.
    Dziura wywiercona, jutro jak pogoda dopisze montuje to ustrojstwo. Będzie wsadzony poprzedni mixer 34mm by nie rozkręcać tego co jest teraz.
  • #175
    szymura5
    Level 10  
    Próba z przerobionym monowtryskiem wypadła bardzo obiecująco. Po dokładnym uszczelnieniu całego układu - wycinałem uszczelki i smarowałem silikonem,odpaliłem silnik. Żadnych problemów, po przejściu na LPG laptop pokazał zbyt bogatą mieszankę w całym zakresie. Nauka zmniejszyła PWA do 75. Mixer 34mm. Żniknęły 2 dziury - jedna w okolicy 1400 obr. druga ok 2600. W jednej turbodziurze krokowiec leciał do 146. Teraz zakres PWA to od ok.40 do 95-99 i to z włączonymi światłami, klimą i wentylatorem na max. Bez obciążenia PWA ustawia się na ok.35-65. Na wolnych obrotach lata w zakresie ok.50 Wykres sinusoidy idealny-coś niebywałego ! Próby robione na postoju. Nie robiłem żadnych regulacji na parowniku.

    Wstępne wnioski- przeróbka dała efekt zwiększonego podciśnienia zasysania LPG co widać na wykresach i poprawę liniowości PWA w zakresie od wolnych do ok 3000 obr. gdzie bywały jakieś dziury, a więc kolega Kursor miał rację !!! Wypróbuję samochód na trasie jutro. Biorę jeszcze ew.pod uwagę wymianę mixera na 36mm.
  • #176
    ociz
    Moderator of Cars
    szymura5 wrote:
    Teraz zakres PWA to od ok.40 do 95-99

    To i tak bardzo dużo. Ja nie odpuszczam dopóki się nie mieści góra w 40, no ale tego się nie da osiągnąć na jakichś badziewnych Tomasetto.
  • #178
    codipar1988
    Level 11  
    Ja swój sprzęt też dzisiaj złożyłem i odpaliłem, mikser 32mm, przewiercona przepustnica ale układ na śrubie z reduktorem lovato RGE92.
    Efekt, napięcie na sondzie w zakresach od 0,5-0,8V po regulacji na ucho jak dla gaźnikowca.
  • #179
    szymura5
    Level 10  
    Regulowałem parownik. Po regulacji odczyt składu mieszanki jest nadal prawidłowy, mixer ten sam 34mm natomiast zmniejszył się zakres pracy silnika krokowego.
    Wyniki:
    1) obroty jałowe bez obciążenia 40-49
    2) obroty jałowe +klima, światła wentylator na max. 62-72

    Obroty 3000 bez obciążenia 72-88
    Obroty 3000 pełne obciążenie jak wyżej 78-92

    Śruba czułości na parowniku została wkręcona o 1/2 obrotu.

    Będzie czas to włożę mixer 36mm do testów.