Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw e46 - spadki napięcia elektryczny podgrzewacz

11 Gru 2015 14:56 2265 8
  • Poziom 8  
    Witam mam problem od samego początku ze spadkami napięciami jak tylko aktywuje się podgrzewacz elektryczny

    Jeśli podgrzewacz jest wyłączony nie ma najmniejszego spadku napięcia ani przygasania oświetlenia wnętrza w nocy

    Gdy aktywuje się podgrzewacz napięcie skaczę od 14v na postoju do 13.4v i tak w koło a jak się jedzie i doda gazu napięcie wzrasta ale np przy redukcji biegu jak się puści gaz to aż szarpnie budą i napięcie spadnie do 12.8v po czym od nowa do 14 poleci

    Dzieje się to tylko jak podgrzewacz pracuje

    Dodam

    Akumulator Nowy

    3 PODGRZEWACZE ELEKTRYCZNIE naprawione przez ROGERA i według niego wszystkie są OK

    Dwa alternatory jeden po regeneracji-to samo drugi z allegro to samo

    wszystkie kable do alternatora na błysk wyczyszczone,klemy na aku też

    co to może być..

    dodam tutaj post innego kolesia co miał podobnie


    UDAŁO SIĘ!!!!!!!! byłem u mechanika dziś , został założony nowy regulator napięcia( BMW ) , i światła dalej przygasały tak jak wcześniej :cry2: .
    Zaczęli szukac od nowa co to jest :?: :?: .Aha Spowrotem został założony stary Regulator Napięcia. Koniec końców okazało się że to Podgrzewacz Przepływowy Elektryczny , znajduje się on w komorze silnika ,z lewej strony zaraz za kielichem (takie prostokątne pudełeczko z podłączonymi czarnymi wężami ). Został on odłączony i światła przestały przygasać :cool2
    DLACZEGO: Światła przygasały bo ten podgrzewacz w pewnym momęcie zaczynał mieć zwarcie i pobierał dużo energii tak że aż światła przygasały.
    DO CZEGO SŁUŻY: Z tego co się dowiedziałem, to jak sama nazwa wskazuje do podgrzewania płynu w układzie odpowiedzialnym za ciepło w kabinie (żeby szybciej było ciepło np. zimą w kabinie nim się silnik nagrzeje).
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    Kolego za przeproszeniem pier.... i to dużymi literami.

    Taka naprawa to nie naprawa, podgrzewacz pobiera dużo prądu ok 60A więc jeśli pobiera tyle to jest ok , a alternator nie wyrabia, bo coś nie działa prawidłowo w nim.
    Jest to Tg 150A więc policz sobie ile jest naddatku prądu.

    To tak jakby ci coś huczało w kole i być zdemontował koło i jeździł na 3 kołach.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    z informacji wynika,że podgrzewacz elektryczny na starcie pobiera około 120A prądu+grzanie świec,xenony,radio
  • Poziom 31  
    Na starcie to normalne bo PTC , a w czasie pracy ile pobiera ?
  • Poziom 8  
    Chodzi o to,że do póki się nie nagrzeje samochód powiedzmy do 50C to cały czas pracuje podgrzewacz

    i tak jeśli pracuje i auto stoi na biegu jałowym to skaczę 14 do 13.3v a jak się jedzie to utrzymuje 14v chociaż nie raz mimo jazdy i dodawania gazu dalej skacze napięcie,ale po puszczeniu gazu spadnie do 12.8 nawet aż autem szarpnie.Wyłączy się podgrzewacz to jest 14.2 14.3 podczas jazdy i nic się nie dzieje.Jeździłem raz samochodem bez podgrzewacza jak go miałem w naprawie to nic 0 falowania,przyjemna jazda.. ale auto dłuzej się a to nagrzewało
  • Poziom 31  
    Jakby dostawał zwarcia to by bezpiecznik paliło. Panie BMW.
  • Poziom 8  
    Witam powiem dokładnie co zrobiłem:

    Tak jak mówię 3 podgrzewacze to samo

    Dwa Alternatory to samo (jeden po regeneracji)

    Nowy Akumulator

    Przeczyszczone wszystkie styki od podgrzewacza do alternatora i do rozrusznika.Każdy jeden pod maską + przy akumulatorze


    Jeśli nie uruchomi się podgrzewacz,nie ma żadnych skoków napięcia trzyma napiecię 14.2 14.3 podczas jazdy jak xenony włączone ogrzewanie itp

    Jak tylko aktywuje się podgrzewacz zaczyna się falowanie i wtedy skoki napięcia z 14 do 12.8 v i tak w koło przez co aż po puszczeniu gazu w trakcie jazdy czuć szarpnięcie na samochodzie


    Nie mam pojęcia co to może być.. ludzie mają podgrzewacze,mają falowanie obrotów ale spadki napięcia mają maks 14 do 13.9V a jak się wyłączy to normalnie 14.4v

    u mnie leci aż do 13.0 i od nowa 14 i tak w koło


    Co do zwarcia jeśli by było nie przepali bezpiecznika tylko w środku podgrzewacza zadziała zabezpieczenie termiczne.Ale dodam 3 podgrzewacze były u fachowca w naprawie i każdy według niego jest ok

    nie mam pojecia co robić...