Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 2 1.9 JTD - usterki elektroniki po kolizji

12 Gru 2015 12:03 1539 13
  • Poziom 28  
    Witam. Tydzień temu miałem stłuczkę. Auto dostało z przodu maska do wymiany oraz przednie wzmocnienie. Uderzenie nie było bardzo mocne (chłodnica ocalała, reflektory też). Blacharz już zakończył swoją robotę ale pojawiły się problemy z elektroniką. Świeci się kontrolka ABS oraz układu hamulcowego (wykrzyknik), nie działa prędkościomierz oraz problem z przyspieszaniem. Auto nie wkręca się na obroty ma mało mocy. Tak jak by działał w trybie awaryjnym lub czymś podobnym. Kontrolka silnika (check) nie świeci się. Podczas naprawy blacharskiej wystąpiły problemy z masą (dyskoteka świateł i wycieraczek) po podłączeniu przedniej lewej kostki masy te problemy ustały. Blacharz trochę kombinował ale znalazł tę odpiętą masę. Podłączyłem auto pod komputer i wykrywa brak układu ABS. Mechanik powiedział, że do ABS nie dochodzi prąd dlatego go nie widzi. Czy to wszystko może być powiązane tzn. brak mocy, niedziałanie prędkościomierza i niedziałanie ABS? W poniedziałek jadę jeszcze raz do mechanika na komputer dokładnie wszystkie błędy sprawdzi i zobaczymy. Ja sam podejrzewam, że albo blacharz jak kombinował z szukaniem tej masy to uszkodził elektronikę ABS albo Body komputera, lub gdzieś jeszcze jest odpięta masa i dlatego układ ABS wariuje. Macie jakieś sugestie pomysły co to może być? Proszę o pomoc...
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Kontrola mas i zasilań na agregacie ABS.

    Jak zgaśnie kontrolka ABS to wszystko wróci do normy.
  • Poziom 28  
    Czy problem z brakiem mocy silnika też zniknie i będzie normalnie przyspieszał? Bo, że ABS wtedy będzie działał to wiem ale czy ma to związek ze sterowaniem wtryskiem lub czymś podobnym co ogranicza moc silnika?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Sterownik silnika nie widzi prędkości pojazdu.

    A czy będzie przyśpieszał jak trzeba, okaże się jak zrobisz :)
  • Poziom 28  
    Właśnie przed chwilą wróciłem z tzw. jazdy testowej i okazuje się, że jak silnik się rozgrzał do optymalnej temperatury to moc powróciła ale nie wiem czy to ma akurat z tym związek. Teraz jest tak, że raz jest dobrze a raz muli go. Może rzeczywiście jest gdzieś problem z zasilaniem i raz gdzieś styknie to jest ok a jak nie to muli. A kontrolki święcą cały czas od ABS i prędkościomierz też dalej nie działa ale to może trzeba by zresetować błędy na komputerze. Dobrze rozumuje??
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    bartekfigura napisał:
    A kontrolki święcą cały czas od ABS i prędkościomierz też dalej nie działa ale to może trzeba by zresetować błędy na komputerze. Dobrze rozumuje??


    Nie.

    domex32 napisał:
    Kontrola mas i zasilań na agregacie ABS.
  • Poziom 28  
    Ok w takim razie poczekam do poniedziałku zobaczymy co pokaże komputer.
  • Moderator Samochody
    Wiesz, zasadniczo ciężko by było skasować cokolwiek w module z którym nie ma komunikacji.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Moduł ABS jest odpowiedzialny za dostarczanie informacji o prędkości pojazdu do sterownika silnika i do zegarów.

    Włączenie zapłonu przy urwanej głównej masie mogło doprowadzić do uszkodzenia któregoś z modułów.
  • Poziom 39  
    A do tego prawdopodobne zabiegi spawalnicze, mogły zrobić resztę...
  • Poziom 28  
    Dziękuję wszystkim za pomoc w temacie. Przyczyna okazała się prozaiczna... spalony bezpiecznik od sterowania układu ABS oraz podłączony przepływomierz. Przepływomierz odłączony i auto ma taką moc jak wcześniej.
  • Moderator Samochody
    Przepływomierz raczej powinien być podłączony, bez niego pali jak smok i kopci jak lokomotywa...
  • Poziom 43  
    bartekfigura napisał:
    Przepływomierz odłączony i auto ma taką moc jak wcześniej

    Blacharz zrobił jak należy a ty popsułeś :) kup przepływkę bo szkoda silnika i portfela.
  • Poziom 28  
    Problem już rozwiązany dziękuję wszystkim.