Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra Classic F 1.4 60 KM - zapach spalin i dmuchanie z korka wlewu oleju+

hoffmann1991 12 Dec 2015 17:35 4797 5
  • #1
    hoffmann1991
    Level 7  
    Witam,

    Opel Astra F Classic, 2000r, 1.4 60 KM, benzyna, kod silnika X14NZ, przebieg 173473

    Miesiąc temu 11.12.2015 przy przebiegu 171350 zauważyłem zbyt mały stan płynu chłodniczego, dolałem do poziomu 3/4 , weszło 540ml. Dzisiaj 12.12.2015 chciałem sprawdzić jak wyglądają poziomy płynów (przebieg 173312) i o dziwo płyn chłodniczy na min. - dolałem do max wartości ~200ml. Wycieków płynu nie widać.

    Na uruchomionym silniku odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego i nie widać bąbelków. Po okręceniu korka oleju niestety jest dmuchanie i to dość mocne w dodatku czuć zapach spalin benzyny. Po wyciągnięciu miernika poziomu oleju także czuć dmuchanie.

    Posiadaczem samochodu jestem od 07.2015r. samochód od nowości latał na Castrol Magnatec 5W/40 zmieniany co 8-15k km. Ja po zakupie zmieniłem olej na Valvoline Max Life 5W/40; olej wymieniony przy 164468 i do chwili obecnej 173473. czyli po 9005 km ubytku jest około 400ml.

    Co mam dalej robić i czy mogę tak jeździć? Charakterystyka pracy samochodu się nie zmieniła; ta sama moc, prędkość, głos silnika, spalanie.

    Pozdrawiam

    BTW zdjęcie silnika po zakupie i teraz. widać że pocenie postępuje ;/

    Opel Astra Classic F 1.4 60 KM - zapach spalin i dmuchanie z korka wlewu oleju+

    Opel Astra Classic F 1.4 60 KM - zapach spalin i dmuchanie z korka wlewu oleju+
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    robokop
    Moderator of Cars
    Z korka zawsze będzie trochę dmuchać, tak samo czuć benzyną - w końcu silnik na niej pracuje. Pocić też się będzie - w Oplu to norma. Wymień orin aparatu zapłonowego, powinno mniej kapać. A ubytek płynu chłodniczego w 15 letnim aucie - gdzieś powoli kapie, chłodnica, połączenia przewodów, pompa wodna - wszystko może być podejrzane. Ogólnie nie ma się czym przejmować.
  • #3
    hoffmann1991
    Level 7  
    normalne dmuchanie to rozumiem ale to jest dość mocne. po zakupie jak sprawdzałem to tylko delikatnie dmuchało i nie było czuć spalin co teraz niestety występuje. Czy wcześniej dmuchało z miejsca miernika pozomu oleju to nie wiem bo nie sprawdzałem.
  • #5
    hoffmann1991
    Level 7  
    po przejechaniu ~200 km pozom płynu chłodniczego dnia kolejnego za zimnym silniku był taki jak przed dolaniem czyli max.

    Dodatkowo co zauwazyłem:
    - z korka wlewu oleju po zwiększeniu obrotów przestaje być czuć spaliny,
    - z bagnetu/miernika poziomu oleju po zwiększeniu obrotów nie czuć dmuchania bądź jest tak znikome że go nie czuję.
  • #6
    tomaszk23
    Level 16  
    Prawdopodobnie zacina się termostat bo jak widzę masz 8V silnik. Miałem Corsę z tym silnikiem i było to samo. wymieniłem cały płyn chłodniczy. przy okazji wymiany rozrządu termostat i tak ten problem był. Dokręcona głowica na ciepłym zgodnie z DTR, mechanik powiedział ,że może być to uszczelka pod głowica prawdopodobnie z racji wieku auta troszkę puszcza.
    Jak silnik się rozgrzał przechodziło mu a latem to samo.
    W komorze silnika panuje pewne ciśnienie i jaka odkręcisz pokrywkę albo wyjmiesz bagnet na uruchomionym silniku to tak się dzieje.

    - może być zapowietrzony układ wodny i zacina się z tego powodu termostat.
    - należny po dolani go odpowietrzyć

    Jak uruchomisz silnik złap linkę gazu i daj mu troszkę gazu ,aż nagrzeje się silnik i włóczy się wentylator chłodnicy .W między czasie obserwuj jak przelewa się płyn w zbiorniczku i czy węzę od układu chłodnia nie sztywnieją na mur beton jeżeli jest niedobrze jeż do mechanika na naprawę on sprawdzi przy okazji szczelność układu chłodzenia i kompresję cylindrów.

    Jeśli płyn zabarwia się na ciemny mocno kolor a w zbiorniczku zbiera się tłusta plama to raczej uszczelka.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zawsze dokręcaj korek w zbiorniczku od płynu chłodniczego bo to jest układ ciśnieniowy.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Termostat otwiera pełen obieg chłodziwa jeśli na zamknięty obiegu jest płynu dość a po otwarciu mało to ilość płynu wlanego do zbiornika jest zbyt mała.
    Wylej cały płyn po wyłączeniu rozgrzanego do temperatury otwarcia silnika powinno wchodzić około 3-4 litry.
    Jak trochę ostygnie wlej powonienie chłodziwo 3,5 litra załącz silnik niech się odpowietrzy.