Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra Classic F 1.4 60 KM - zapach spalin i dmuchanie z korka wlewu oleju+

hoffmann1991 12 Gru 2015 17:35 1476 5
  • #1 12 Gru 2015 17:35
    hoffmann1991
    Poziom 5  

    Witam,

    Opel Astra F Classic, 2000r, 1.4 60 KM, benzyna, kod silnika X14NZ, przebieg 173473

    Miesiąc temu 11.12.2015 przy przebiegu 171350 zauważyłem zbyt mały stan płynu chłodniczego, dolałem do poziomu 3/4 , weszło 540ml. Dzisiaj 12.12.2015 chciałem sprawdzić jak wyglądają poziomy płynów (przebieg 173312) i o dziwo płyn chłodniczy na min. - dolałem do max wartości ~200ml. Wycieków płynu nie widać.

    Na uruchomionym silniku odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego i nie widać bąbelków. Po okręceniu korka oleju niestety jest dmuchanie i to dość mocne w dodatku czuć zapach spalin benzyny. Po wyciągnięciu miernika poziomu oleju także czuć dmuchanie.

    Posiadaczem samochodu jestem od 07.2015r. samochód od nowości latał na Castrol Magnatec 5W/40 zmieniany co 8-15k km. Ja po zakupie zmieniłem olej na Valvoline Max Life 5W/40; olej wymieniony przy 164468 i do chwili obecnej 173473. czyli po 9005 km ubytku jest około 400ml.

    Co mam dalej robić i czy mogę tak jeździć? Charakterystyka pracy samochodu się nie zmieniła; ta sama moc, prędkość, głos silnika, spalanie.

    Pozdrawiam

    BTW zdjęcie silnika po zakupie i teraz. widać że pocenie postępuje ;/

    Opel Astra Classic F 1.4 60 KM - zapach spalin i dmuchanie z korka wlewu oleju+

    Opel Astra Classic F 1.4 60 KM - zapach spalin i dmuchanie z korka wlewu oleju+

    0 5
  • #2 12 Gru 2015 17:46
    robokop
    Moderator Samochody

    Z korka zawsze będzie trochę dmuchać, tak samo czuć benzyną - w końcu silnik na niej pracuje. Pocić też się będzie - w Oplu to norma. Wymień orin aparatu zapłonowego, powinno mniej kapać. A ubytek płynu chłodniczego w 15 letnim aucie - gdzieś powoli kapie, chłodnica, połączenia przewodów, pompa wodna - wszystko może być podejrzane. Ogólnie nie ma się czym przejmować.

    0
  • #3 12 Gru 2015 17:48
    hoffmann1991
    Poziom 5  

    normalne dmuchanie to rozumiem ale to jest dość mocne. po zakupie jak sprawdzałem to tylko delikatnie dmuchało i nie było czuć spalin co teraz niestety występuje. Czy wcześniej dmuchało z miejsca miernika pozomu oleju to nie wiem bo nie sprawdzałem.

    1
  • #5 13 Gru 2015 12:27
    hoffmann1991
    Poziom 5  

    po przejechaniu ~200 km pozom płynu chłodniczego dnia kolejnego za zimnym silniku był taki jak przed dolaniem czyli max.

    Dodatkowo co zauwazyłem:
    - z korka wlewu oleju po zwiększeniu obrotów przestaje być czuć spaliny,
    - z bagnetu/miernika poziomu oleju po zwiększeniu obrotów nie czuć dmuchania bądź jest tak znikome że go nie czuję.

    0
  • #6 13 Gru 2015 15:47
    tomaszk23
    Poziom 16  

    Prawdopodobnie zacina się termostat bo jak widzę masz 8V silnik. Miałem Corsę z tym silnikiem i było to samo. wymieniłem cały płyn chłodniczy. przy okazji wymiany rozrządu termostat i tak ten problem był. Dokręcona głowica na ciepłym zgodnie z DTR, mechanik powiedział ,że może być to uszczelka pod głowica prawdopodobnie z racji wieku auta troszkę puszcza.
    Jak silnik się rozgrzał przechodziło mu a latem to samo.
    W komorze silnika panuje pewne ciśnienie i jaka odkręcisz pokrywkę albo wyjmiesz bagnet na uruchomionym silniku to tak się dzieje.

    - może być zapowietrzony układ wodny i zacina się z tego powodu termostat.
    - należny po dolani go odpowietrzyć

    Jak uruchomisz silnik złap linkę gazu i daj mu troszkę gazu ,aż nagrzeje się silnik i włóczy się wentylator chłodnicy .W między czasie obserwuj jak przelewa się płyn w zbiorniczku i czy węzę od układu chłodnia nie sztywnieją na mur beton jeżeli jest niedobrze jeż do mechanika na naprawę on sprawdzi przy okazji szczelność układu chłodzenia i kompresję cylindrów.

    Jeśli płyn zabarwia się na ciemny mocno kolor a w zbiorniczku zbiera się tłusta plama to raczej uszczelka.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zawsze dokręcaj korek w zbiorniczku od płynu chłodniczego bo to jest układ ciśnieniowy.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Termostat otwiera pełen obieg chłodziwa jeśli na zamknięty obiegu jest płynu dość a po otwarciu mało to ilość płynu wlanego do zbiornika jest zbyt mała.
    Wylej cały płyn po wyłączeniu rozgrzanego do temperatury otwarcia silnika powinno wchodzić około 3-4 litry.
    Jak trochę ostygnie wlej powonienie chłodziwo 3,5 litra załącz silnik niech się odpowietrzy.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo