Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 B5 1.8t AEB - Błąd przeładowania turbiny

12 Gru 2015 18:23 3849 11
  • Poziom 8  
    Witam, sprowadziłem ze szwajcarii taką właśnie a4, standardowo DV poszedł do wymiany, po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd "przeładowania turbiny".

    Samochód jest po programie w CH na ~180km, jedzie bardzo dobrze, na jedynce ok, dwójka potrafi już szarpać, a 3 i w górę, to ciągłe szarpnięcia (oczywiście tylko przy max bucie). W logach nic dziwnego nie wyrzuca, n75 jeszcze nie sprawdzałem, sprawdziłem gruszę od turbo:

    - sztanga "ręką" ani drgnie, nie da się jej wsunąć ani wysunąć
    - po zdjęciu wężyka podciśnieniowego (lub nad) i podłączeniu drugiego w który dmucham bądź zasysam nie da się ruszyć sztangą
    - przy poskładaniu wszystkiego do kupy na postoju przepustnica max i obroty od 800 do 5000 sztanga ruszy się 1-1,5cm

    Od czego zacząć? Zrzucić turbo i dobierać się do WG, czy to raczej inny problem? Pytam "zamiast robić", bo niestety pracuję na 2 etaty i ten drugi to warsztat, na który mam 2-4 godziny dziennie i wolałbym wytypować najbardziej prawdopodobną kwestię do dłubania. Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Zanim zrzucisz turbo zdejmij gruchę i zobacz jak chodzi WG, piszesz że w logach nic podejrzanego to skąd łapie błąd przeładowania?
  • Poziom 8  
    Bo nie widzę nic złego w parametrach, a w tym silniku nie ma czujnika ciśnienia, stąd więc taki wniosek
  • Poziom 8  
    No właśnie nie znalazłem tam (ani nigdzie indziej) ciśnienia wymaganego i otrzymanego niestety
  • Poziom 34  
    Przepraszam mój błąd AEB nie ma MAP'a
  • Poziom 8  
    Nie ma sprawy, w zadośćuczynieniu powiedz mi lepiej jak powinna chodzić ta sztanga, opisałem jak chodzi w "moim" a4 na górze w 1 poście :)
  • Admin grupy Samochody
    Wasyllbn napisał:

    - sztanga "ręką" ani drgnie, nie da się jej wsunąć ani wysunąć
    Wasyllbn napisał:

    Od czego zacząć?

    Od użycia vacuometru i kontroli ciśnienia doładowania.
  • Poziom 8  
    T5, doładowanie jest bardzo spore, auto idzie jak złe na pierwszych dwóch biegach, na pewno jest problem przeładowania, pętli wtryski, świece zrobiły się białe po krótkich testach. Problem w tym, że nie mam niczego do zmierzenia ciśnienia doładowania, a zanim mi przyjdzie z allegro (w stacjonarnym sklepie kupić nie mogę, bo pracuję minimum do 17) to minie dużo czasu, a muszę jak najszybciej oddać auto klientowi
  • Poziom 8  
    Panowie, zróbmy burzę mózgów, wyjąłem turbo, sprawdziłem gruszkę i klapkę, n75 - wszystko sprawne. Pytanie - skąd n75 wie, że ma otworzyć wg? W AEB nie ma czujnika ciśnienia, z tego co kojarzę, to bierze odczyt z przepływki, przelicza jakie to doładowanie - czy na tej podstawie n75 ma się otworzyć? Jeśli tak, to z momencie wywalenia przeładowania (szarpnięcie autem) przypływka pokazuje wartość ~110-130.

    Samochód miał wyjechać w zeszłym tygodniu i strasznie się szarpię z klientem przez niego :/
  • Poziom 32  
    Wgraj ori i dopiero naprawiaj, bo podejrzewam źle obrobiony soft.
  • Poziom 8  
    Nie mam możliwości się tak zabawić, od biedy mogę spróbować podmienić cały sterownik. Ale szczerze w to wątpię, bo auto zaczipowane lata temu w szwajcarii i jeździło na tym sofcie bardzo długo.

    Dodano po 1 [godziny] 32 [minuty]:

    Logi przed rozebraniem turbo:
    http://vaglog.pl/log_243282.html