Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daf XF105 - INTARDER 3 EST 52 uszkodzony czujnik oleju

klika60 12 Dec 2015 19:56 7173 12
  • #1
    klika60
    Level 15  
    Witam tak jak w temacie, mam uszkodzony czujnik oleju nie miałem jeszcze styczności z tym urządzeniem w starszych modelach wszystko było na wierzchu a tu chyba trzeba rozbierać na części pierwsze może się mylę. Czy miał by ktoś jakiś schemat bądź podpowiedział jak się do tego czujnika dostać
  • Helpful post
    #2
    daro111
    Level 31  
    Witam. Powinno pomóc ;).

    Daf XF105 - INTARDER 3 EST 52 uszkodzony czujnik oleju

    Daf XF105 - INTARDER 3 EST 52 uszkodzony czujnik oleju
  • #3
    klika60
    Level 15  
    Wymieniony czujnik oleju i jak na frazie wszystko jest ok dzięki za informacje. A czy w MAN TGX jest dokładnie taki sam INTARDER3
  • Helpful post
    #4
    daro111
    Level 31  
    klika60 wrote:
    A czy w MAN TGX jest dokładnie taki sam INTARDER3

    W zależności od rocznika ale również w TGX można spotkać EST 52.
  • #5
    uhr
    Level 17  
    Intarder 3 ma wspólny olej ze skrzynia?
    Przy wymianie wiązki z czujnikami trzeba spuścić olej ze skrzyni? czy można bez czy bez szans bo poleci po odkręceniu czujnika.

    Dziękuje
  • #6
    Dagomir
    Level 20  
    Intarder pracuje na tym samym oleju co skrzynia, Retarder ma własny obieg. EST 52 przy wymianie wiązki nie musisz spuszczać oleju ze skrzyni jeśli auto odstoi swoje na kanale wszystko zbierze się na dole. Oczywiście przy naprawie coś tam wycieknie ale to malutka ilość.
  • #7
    uhr
    Level 17  
    Witam ponownie borykam się dalej z ZF intarder3 dalej pojawia się błąd 4222 czujnik temp oleju ? wiązka 3 czujników wymieniona na każdym z czujników pojawiają się dane. Czujnik temp oleju działa i dalej problem.
    Manetka chodzi pojawia się siła hamowania na wyświetlaczu ale nic się nie dzieje.
    Przy włączonym intarderze po wciśnięciu gazu powinien sie wyłączyć? bo tu się tak nie dzieje i czy tylko w opcji automat czy na ręcznym też?
    Olej wymieniony filter też .
    Czy ten błąd tyczy się czujnika czy też czegoś innego i autocom źle interpretuje ?

    Dziękuje.
  • #8
    Dagomir
    Level 20  
    Błąd 4222 owszem dotyczy czujnika oleju, ale nie jest to pełny kod podaj resztę to napiszę konkretniej jaka jest usterka czujnika. Wiązka nowa oryginalna?
  • #9
    uhr
    Level 17  
    Problem w tym że autocom tylko pokazuje ten jeden aktywny i nie do skasowania 4222 w zakładce intradera dalszej części błedu nie ma
    Auto ma pasywne tylko był przepinany modul intradera może dlatego na chwilę się pojawiły (ret-s 4234-04 4266-04 4270-04 i PTM aktywny 5622-05 ptm Przystawka odbioru mocy na skrzyni biegow może ona teź mieszać w intarderze?
    I jak ją sprawdzić co to i gdzie?
  • #10
    uhr
    Level 17  
    Ktoś pomoże ? a może to wina cewek jak w starych retarderach głównie one padały?
  • #11
    uhr
    Level 17  
    Dziś wrzucili mi nowy soft do sterownika intradera i nie pokazuje już błędu czujnika ale intrader i tak nie działa :( a elektrycznie niby wszystko ok.
    Podobno często mają przypadki że sam soft pada ale i tak nie działa co może być uszkodzone mechanicznie bo chyba tylko to zostało :(
  • #12
    kakibara
    Level 33  
    Moze być uszkodzona mechatronika - ta która kiedyś przekladales w innym aucie. Jak dobrze pamiętam w tgsie
    Należy ją zmienić i zaprogramować.
    Mamy Mana z pto.
    Pojechał do Niemiec, wezwany na parking mechanik z serwisu Mana, w komputerze nic nie widział, zaprosił na serwis to samo jak u ciebie manetka schodził do 5 stopnia zero reakcji.
    Na gwarancji :
    Wymienili skrzynie.
    Wymienili pompę.
    Wymienili sterownik retardera z płyta.
    Wymienili całą instalację skrzyni biegów.
    Nowy soft.
    Auto wyjechalo po tygodniu nie naprawione z serwisu w Niemczech.
    Zmieniona mechatronika plus zaprogramowanie, auto sprawne.
  • #13
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    uhr wrote:
    Dziś wrzucili mi nowy soft do sterownika intradera
    Pytanie czy wpisali numer z skrzyni biegów ? oprócz tego zasilania są dwa jesteś pewny że one są ? cewki piszesz ze sprawdziłeś ale czy są sprawne mechanicznie ? jaka jest temperatura płynu chłodzącego odczyta przez sterownik intardera ? EBS jest sprawny ? światła stop sprawne ?