Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kenwood KDC-5047u - Nagrzewanie się radia zimą

13 Gru 2015 08:46 1080 3
  • Poziom 16  
    Witam,
    Temat może troszkę dziwny, ale zaraz postaram się wyjaśnić o co chodzi. A więc, radio Kenwood KDC-5047u. W porach kiedy to w aucie nie trzeba nawiewu ustawiać na grzanie wszystko jest w porządku. W okresie jesienno-zimowym kiedy to w aucie trzeba już zacząć grzać pojawia się problem: po ok. godzinie jazdy radio zaczyna się wyłączać, po czym po kilku takich akcjach staje na amen i o jakiejkolwiek muzyce w dalszej podróży można niestety zapomnieć... Po zakończonej jeździe trzeba czekać nie raz i dwie godziny żeby radio ruszyło...
    Co jest w tym wszystkim najlepsze? A no to że jak radio się już "zagrzeje" to nie działa tylko na przekręconym zapłonie/odpalonym silniku. Po przekręceniu kluczyka w pozycję "1" - radio się włącza. "2" na stacyjce i koniec grania... Czy jest ktoś w stanie wskazać mi element w radiu odpowiadający za wyłączenie radia powyżej pewnej temperatury? O ile nie jest to oczywiście część jakiegoś scalaka. Ewentualnie jakaś podpowiedź gdzie szukać problemu? Dodam że sama nagrzewnica jest praktycznie za radiem i wewnątrz komory gdzie znajduje się radio jest faktycznie gorąco, ale bez przesady...
  • Poziom 32  
    Ziemne luty na zasilaniu radia.
  • Poziom 16  
    Witam po przerwie,
    Problem został rozwiązany - tzn. nie do końca, ale do rzeczy.
    Przyczyną wyłączania się radia (a po pewnym czasie jego całkowite unieruchomienie) było zbyt niskie napięcie na pinie +12V po stacyjce (a po pewnym czasie jego brak). Co najlepsze - jak wspomniałem w pierwszym poście - po zgaszeniu auta i przekręceniu kluczyka do pozycji "1" radio rusza bez najmniejszego problemu. Przekręcenie kluczyka na zapłon - i koniec, radio się wyłącza. W tej chwili pin +12V po stacyjce jest na stałe zasilany z stałego +12V z kostki ISO i nie ma najmniejszego problemu z działaniem radia.

    Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy - nie mam bladego pojęcia.
  • Poziom 11  
    Jeżeli samochód w którym tak zachowuje się radio to OPEL koniecznie trzeba sprawdzić dodatkowy bezpiecznik zasilania radia, który znajduje się obok klemy + przy akumulatorze (śniedzieją końcówki od oparów z akumulatora i wtedy dzieją się takie cuda).