Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Junak 901 sport - Jak dostosować wartości ohm pływaka pod zegary.

woia1602 13 Gru 2015 13:47 1344 9
  • #1 13 Gru 2015 13:47
    woia1602
    Poziom 15  

    Witam.
    Od 2 dni męczę zegary od Zipp Quantum R 50 które montuję w Junaku 901 sport.
    Proszę zobaczyć na filmiku jak to działa
    https://www.youtube.com/watch?v=Df55BAz4eTs&feature=youtu.be
    Problem jest z obrotomierzem. Teraz zaczynam zagłębiać się o co kaman z 2T i 4T ale niestety panowie jak to zrobić żeby mnożyło sygnał?? Prawdopodobnie będzie musiało 4 razy więcej być obrotów.
    Czy ktoś doradzi jak to zrobić??
    Problem mam jeszcze z poziomem paliwa. Po odłączeniu kabla sygnałowego poziom leci na zero. Jak podłącze kabel z pływaka to na maxa. W baku jest ok 3L paliwa na 17L bak.

    0 9
  • #2 13 Gru 2015 21:37
    woia1602
    Poziom 15  

    Junak 901 sport - Jak dostosować wartości ohm pływaka pod zegary. Junak 901 sport - Jak dostosować wartości ohm pływaka pod zegary. Junak 901 sport - Jak dostosować wartości ohm pływaka pod zegary. Junak 901 sport - Jak dostosować wartości ohm pływaka pod zegary. Junak 901 sport - Jak dostosować wartości ohm pływaka pod zegary.

    Tak to wygląda w środku. To okrągłe to tył obrotomierza. Kondensatory widać dwa. Nie wiem czy któryś to nie jest od poziomu paliwa. Chyba, że jest układ który wstawia się aby na kablu przed licznikiem.

    0
  • #3 13 Gru 2015 23:20
    Muciek50
    Poziom 16  

    Co do poziomu paliwa , w tym drugim motocyklu pewnie pływak ma inną rezystancję i temu źle wskazuje licznik poziom. Układ obrotomierza to już procesor a nie jak w tych starych prosty scalak, więc żadna podmiana kondensatora nic nie da, trzeba zrobić układ który na 1 sygnał wejściowy będzie wysyłał 2 (na filmie 12000 obrotów to tam nie było raczej ).W większości chińczyków iskrę masz co obrót wału jak w 2T więc powinno Ci normalnie to działać.

    0
  • #4 13 Gru 2015 23:41
    woia1602
    Poziom 15  

    Yhm ok super. Pomysł jak moge w domu zrobic taki uklad? Sorki. Zielony jestem. Staram sie i wydaje mi sie, ze i tak duzo sam zrobilem z licznikiem. Ale zwiekszyc liczby impulsow juz nie potrafie.

    0
  • #5 14 Gru 2015 10:08
    woia1602
    Poziom 15  

    Znaczy silnik ma mieć ok 8-9tyś fabrycznie a są wzmianki o 10tyś na tej jednostce napędowej.
    Co do filmiku to motor był na ssaniu i wkręcał się na połowę obrotów. Po rozgrzaniu wczoraj wskazywało ok 5tyś.
    Jakbym mógł kogoś prosić o pomoc w zrobieniu układu który będzie mnożyć ten sygnał/impuls. Jeżeli ktoś się podejmie i przygotuje moduł to zapłacę mu za to. Zegary są super.
    Co do poziomu paliwa to temat raczej jest do rozwiązania prostym sposobem i nie powinno być problemu. Muszę aby wywalić pływak i pomierzyć jak to wygląda z opornością. Ale czy można jakoś wygenerować sygnał w ohm żeby sprawdzić jakie wartości są w zegarach? Oddzielny pomysł to kupienie pływaka od tego motoru i próba wsadzenia w mój bak. Jedyne co strasznie mi się podoba to opóźnienie wskaźnika dzięki czemu działa on ładnie płynnie. Fabryczne zegary skakały tak jak dziury były.

    0
  • #6 14 Gru 2015 10:58
    Muciek50
    Poziom 16  

    Zamiast pływaka podepnij potencjometr i sobie zmierzysz wartości. Co do układu mnożącego to zapytaj na dziale elektroniki.

    0
  • #7 14 Gru 2015 12:01
    woia1602
    Poziom 15  

    Zwykły potencjometr pod masę i do zegarów sygnał? 10kohm starczy bo muszę zamówić.

    0
  • #8 22 Gru 2015 21:43
    woia1602
    Poziom 15  

    Panowie mierzyłem pływak i ma opór 9ohm dla pełnego i 105ohm dla pustego.
    Mój pływak ma 2 piny czyli masa i sygnał. Po odpięciu od zegarów pokazuje zero. Po podłączeniu max. Czujnik wskazuje 40ohm a jest ok 1/6 baku.
    Dałem jakiś rezystor i pokazuje nagle 7 z 8 kresek. Dociskam pływak w dół i spada o kreskę.
    znalazłem inny rezytor i po wlutowaniu zero i rezerwa.
    Zamówiłem potencjometry 500ohm i 10k ohm i uda mi się nimi sprawdzić wartości licznika i jakoś to ogarnąć?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Gorsze, że prawdopodobnie motor z którego mam zegary ma pływak 3 pinowy. Opisów brak ale schematy wskazują, że plywak ma sygnał i rezerwę oddzielnie.

    0
  • #9 30 Gru 2015 17:46
    woia1602
    Poziom 15  

    Więc jak udało mi się dobrze zmierzyć to
    zegary 530 pusty i 48ohm pełen
    pływak 111ohm pusty i 18 pełen

    Próbowałem wmontować różne rezytory ale nic nie pomaga.

    0
  • #10 31 Gru 2015 09:42
    woia1602
    Poziom 15  

    Ogólnie biorąc sprawę w nocy znalazłem jakieś wykresy
    Zegary maja zakres
    50-550 ohm (530ohm rezerwa świeci a powyżej 545ohm mruga)
    Pływak
    10 -100 ohm (u mnie 111ohm jak pływak leży i kwiczy)

    0