Witam wszystkich znawców FSI. Przebieg 240 tyś.
Postanowiłem napisać z myślą że jednak ktoś będzie w stanie mi pomóc. Otóż usterka której nie potrafią naprawić/znaleźć mechanicy jest następująca: błąd EPC czujnika G40 - czujnik poza zakresem wydajności. Pojawia się dopiero po rozgrzaniu silnika do 90 stopni. Na krótkich trasach nie ma problemu. Chyba że jest to lato wtedy wiadomo dużo szybciej się pokazuje. Był już wymieniony napinacz plus łańcuch-dwa miesiące spokoju. Czujnik również dwa razy na nowy. Nie pomogło. Cewki wymienione na nowe. Później przyszła kolej na wariator - bo tylko on został . A więc wysłałem do regeneracji do specjalisty który powiedział telefonicznie ze wariator w środku jest jak nówka podzespoły pracują prawidłowo więc nie potrzeby regeneracji jedynie tuleja była już wyrobiona(mogło być to przyczyną błędnego ciśnienia a co za tym idzie nieprawidłowego sterowania ) więc ją wymienił. Szczęśliwy po otrzymaniu poczty zawiozłem do mechanika w celu zamontowania. W skrócie przez kolejne dwa i pół miesiąca spokój nic nie wyskoczyło. Niestety problem znów powrócił. Mechanik nie ma pojęcia gdzie może być przyczyną. Stawia w dalszym ciągu na wariator. Moim zdaniem nie tu leży przyczyna. Czy jest jeszcze coś co można sprawdzić ? Zastanawiałem się nad wgraniem nowego oprogramowania. Podobno jest do mojego kompa nowsze.
Proszę was o pomoc ponieważ nie mam już powoli cierpliwości jeźdząc kasować błąd EPC gdzie po 5 min znów się zapala.
PS . Dobrze ze mam Elm i mogę łączyć się przez aplikację w tel.
Postanowiłem napisać z myślą że jednak ktoś będzie w stanie mi pomóc. Otóż usterka której nie potrafią naprawić/znaleźć mechanicy jest następująca: błąd EPC czujnika G40 - czujnik poza zakresem wydajności. Pojawia się dopiero po rozgrzaniu silnika do 90 stopni. Na krótkich trasach nie ma problemu. Chyba że jest to lato wtedy wiadomo dużo szybciej się pokazuje. Był już wymieniony napinacz plus łańcuch-dwa miesiące spokoju. Czujnik również dwa razy na nowy. Nie pomogło. Cewki wymienione na nowe. Później przyszła kolej na wariator - bo tylko on został . A więc wysłałem do regeneracji do specjalisty który powiedział telefonicznie ze wariator w środku jest jak nówka podzespoły pracują prawidłowo więc nie potrzeby regeneracji jedynie tuleja była już wyrobiona(mogło być to przyczyną błędnego ciśnienia a co za tym idzie nieprawidłowego sterowania ) więc ją wymienił. Szczęśliwy po otrzymaniu poczty zawiozłem do mechanika w celu zamontowania. W skrócie przez kolejne dwa i pół miesiąca spokój nic nie wyskoczyło. Niestety problem znów powrócił. Mechanik nie ma pojęcia gdzie może być przyczyną. Stawia w dalszym ciągu na wariator. Moim zdaniem nie tu leży przyczyna. Czy jest jeszcze coś co można sprawdzić ? Zastanawiałem się nad wgraniem nowego oprogramowania. Podobno jest do mojego kompa nowsze.
Proszę was o pomoc ponieważ nie mam już powoli cierpliwości jeźdząc kasować błąd EPC gdzie po 5 min znów się zapala.
PS . Dobrze ze mam Elm i mogę łączyć się przez aplikację w tel.