Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AUDI A3 8p 2.0 FSI AXW 2003 - błąd 16725 po rozgrzaniu silnika .nieznana przyczy

marko_06 13 Dec 2015 15:09 3870 7
  • #1
    marko_06
    Level 9  
    Witam wszystkich znawców FSI. Przebieg 240 tyś.
    Postanowiłem napisać z myślą że jednak ktoś będzie w stanie mi pomóc. Otóż usterka której nie potrafią naprawić/znaleźć mechanicy jest następująca: błąd EPC czujnika G40 - czujnik poza zakresem wydajności. Pojawia się dopiero po rozgrzaniu silnika do 90 stopni. Na krótkich trasach nie ma problemu. Chyba że jest to lato wtedy wiadomo dużo szybciej się pokazuje. Był już wymieniony napinacz plus łańcuch-dwa miesiące spokoju. Czujnik również dwa razy na nowy. Nie pomogło. Cewki wymienione na nowe. Później przyszła kolej na wariator - bo tylko on został . A więc wysłałem do regeneracji do specjalisty który powiedział telefonicznie ze wariator w środku jest jak nówka podzespoły pracują prawidłowo więc nie potrzeby regeneracji jedynie tuleja była już wyrobiona(mogło być to przyczyną błędnego ciśnienia a co za tym idzie nieprawidłowego sterowania ) więc ją wymienił. Szczęśliwy po otrzymaniu poczty zawiozłem do mechanika w celu zamontowania. W skrócie przez kolejne dwa i pół miesiąca spokój nic nie wyskoczyło. Niestety problem znów powrócił. Mechanik nie ma pojęcia gdzie może być przyczyną. Stawia w dalszym ciągu na wariator. Moim zdaniem nie tu leży przyczyna. Czy jest jeszcze coś co można sprawdzić ? Zastanawiałem się nad wgraniem nowego oprogramowania. Podobno jest do mojego kompa nowsze.
    Proszę was o pomoc ponieważ nie mam już powoli cierpliwości jeźdząc kasować błąd EPC gdzie po 5 min znów się zapala.
    PS . Dobrze ze mam Elm i mogę łączyć się przez aplikację w tel.
  • #2
    Piasek80
    Level 31  
    Kanały dolotowe czyściłeś ? Denka zaworowe ?
    Nie domkniete zawory, biedne afr, wysokie egt, zaczyna się od błędów a kończy na tłokach poprzyklejanych do tulei.
  • #3
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Jaki olej masz w silniku ?
  • #4
    marko_06
    Level 9  
    Nie czyściłem zaworów jak narazie. Mechanik stwierdził że nie ma potrzeby. Też się go o to pytałem bo już szukałem rozwiązania na forum. Olej leje 5w30 wcześniej był przez jeden sezon 10w40 wlany przez poprzedniego właściciela . Niestety zalecany olej 5w30 w tym przypadku nie pomógł błąd pojawia się dalej.
  • #5
    OSAAA1
    Level 15  
    Kilka dni temu sprawdzałem dokładnie ten sam silnik z takim samym błędem. Miałem sprawdzić tylko instalację elektryczną czujnika. Po wejściu w bloki pomiarowe licznika okazało się że silnik po nagrzaniu nie ma ciśnienia oleju na wolnych obrotach. Gdy ciśnienie spadało poniżej min. wtedy pojawiał się problem z przestawiaczem wałka rozrządu i wyskakiwał błąd czujnika. Może to jest jakiś trop.
  • #6
    marko_06
    Level 9  
    Czyli przyczyną była pompa oleju ?
    Dzięki za podpowiedź. Napewno też to sprawdzę.
  • #7
    OSAAA1
    Level 15  
    Niestety nie wiem. Moje sprawdzanie się na tym skończyło.
  • #8
    marko_06
    Level 9  
    Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś informacje na powyższy temat to proszę pisać. Z góry dziękuję .