Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic 2.5 dci - Podciśnienie w zbiorniku paliwa

hitek 13 Gru 2015 16:09 2628 3
  • #1 13 Gru 2015 16:09
    hitek
    Poziom 17  

    Witam.

    Problem dotyczy układu zasilania w Renault Trafic rok 2007 z silnikiem 2.5 dci 146 KM i wtryskiem typu Bosch. Podczas jazdy, po ujęciu gazu i ponownym go dodaniu auto albo przechodzi w tryb awaryjny (i trzeba wyłączyć zapłon by go zresetować) albo gaśnie całkowicie i można go uruchomić dopiero po chwili.

    Clip wskazuje błąd regulatora ciśnienia P0089, który po zresetowaniu powraca dopiero w wyżej wymienionej sytuacji. Gdy jedzie się cały czas z wciśniętym gazem usterka nie występuje wcale.

    Zaobserwowałem dwie rzeczy:
    1.) w przewodach paliwowych widać bąbelki powietrza

    2.) w dowolnym momencie, czy to zaraz po jeździe czy po kilku dniach w zbiorniku paliwa występuje znaczne podciśnienie: po odkręceniu korka słychać zassanie powietrza i bulgotanie wewnątrz (przelewanie się paliwa).

    Podejrzewam, że podciśnienie w zbiorniku i bąbelki powietrza w przewodach są ze sobą powiązane a błąd regulatora to tylko efekt usterki a nie jej przyczyna.

    I tu pytanie do kolegów mechaników: czy podciśnienie w zbiorniku jest zjawiskiem normalnym czy świadczy o problemach z odpowietrzeniem baku?

    Nie mierzyłem jeszcze jak duże jest to podciśnienie, ale zapodam wyniki jak zanabędę odpowiedni wakuometr.

    0 3
  • #2 13 Gru 2015 16:23
    Piasek80
    Poziom 28  

    A nie prościej pojeździć trochę bez korka zbiornika, ew. z uniwersalnym

    Renault Trafic 2.5 dci - Podciśnienie w zbiorniku paliwa

    i zobaczyć czy to nie problem oryginalnego korka ?

    0
  • #3 13 Gru 2015 19:06
    hitek
    Poziom 17  

    Znalazłem schemat zbiornika paliwa w Trafiku:
    Renault Trafic 2.5 dci - Podciśnienie w zbiorniku paliwa

    Czy ktoś byłby w stanie wyjaśnić czym są elementy 16 i 17?

    0
  • #4 20 Gru 2015 15:07
    hitek
    Poziom 17  

    Witam.
    Problem rozwiązany z podciśnieniem w zbiorniku. Sprawcą był zawór napowietrzający umieszczony zaraz przy wlewie paliwa. Dla zainteresowanych podam, że konsekwencją podciśnienia w zbiorniku paliwa było zasysanie powietrza w przewody paliwowe co powodowało błąd p0089 (błąd regulatora ciśnienia). Objawy były takie, że przy energicznym dodaniu "gazu" auto przechodziło w stan awaryjny, a czasem nawet i zgasło. Auto w tej chwili ma przejechane (w różnych sytuacjach drogowych) od naprawy ponad 500 km i nie stwierdziłem żadnego błędu.
    Pozdrawiam

    3