Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Asus N750JK - Nie startuje instalator Kubuntu 14.04 LTS

mario205 13 Gru 2015 19:15 585 0
    mario205
    Poziom 18  
    Witam.
    Chciałbym, obok Windowsa 7 Ultimate x64 zainstalować drugi system Kubuntu 14.04.3 LTS amd64 i napotykam problem. Na wstępie zaznaczam, że jest to mój pierwszy kontakt z systemem Linux, więc z Linuxa jestem ,,zielony,,.
    Na początek dane sprzetowe:
    Laptop Asus N750JK, HDD SATA 750 GB, CPU Intel Core i7 4700HQ, RAM 16GB, Grafika GTX850, OS Windows 7 Ultimate x64. System partycjonowania dysku GPT/UEFI.
    Dysk podzielony jest na 3 partycje. Z partycji C wydzieliłem dla Linuxa 40GB nieprzydzielonej przestrzeni i utworzyłem bootowalny pendrive z instalatorem Kubuntu. Pendrive odpalam w trybie UEFI. Po zainicjowaniu instalatora pojawiają się na czarnym tle wgrywające się wpisy ( jak w DOS-owym oknie) po czym pojawia się czarny ekran z centralnie umieszczonym napisem KUBUNTU. Na tym kończy się praca instalatora. Po pewnym czasie oczekiwania następuje restart.
    Zauważyłem, że po zainicjowaniu instalatora, w pierwszym pojawiającym się wierszu widnieje komunikat:ACPI PCC probe failed
    W związku z tym zacząłem szukać w necie informacji i dowiedziałem się, że podobno taki efekt związany jest ze sterownikami karty graficznej Nvidia, ale czy to prawda to nie mam zielonego pojęcia. Jak rozwiązać ten problem ? Doczytałęm również, że aby zainstalować Linuxa na UEFI, musi być też utworzona partycja boot/efi , ale nie mam pojęcia jak to zrobić?