Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ciemny wyświetlacz - Radio Renault Clio III Tuner List

zibix77 14 Dec 2015 08:55 8196 15
  • #1
    zibix77
    Level 9  
    Szanowni koledzy, problem wygląda następująco wyświetlacz w Renault Clio III z radiem jak w temacie kompletnie nic nie wyświetla, nie ma na nim informacji z radia, ale przede wszystkim nie ma ani godziny ani temperatury, sprawdzałem też wyświetlacz pod ostrym światłem czy to nie wina podświetlenia wyświetlacza, ale brak ruchu "pikseli".
    Radio również wygląda na martwe, brak reakcji na przycisk włącznika. Dotychczas sprawdziłem zasilanie radia (sprawne 11-12V). Radio wygląda na nie działające, ponieważ jak jeszcze wyświetlacz działał to prosiło o kod, stąd nie wiem czy to problem z radiem czy z wyświetlaczem i w zasadzie to jest moje pytanie, który element typujecie bardziej, bo że coś zdechło to wiem...?
    Czy radio steruje wyświetlaczem po CAN, czy sygnały związane z temperaturą i godziną są przesyłane do wyświetlacza za pośrednictwem radia, czy jest to niezależne(wg mnie radio steruje tylko RDS i swoimi informacjami, godzina i temperatura to kwestia komputera, co bardziej wskazuje na wyświetlacz)?



    A całość ambarasu wynikła z przepięcia jakie powstało w prawej manetce(przełącznik zespolony wycieraczek/spryskiwacz) otóż jest tam doprowadzone 12V, które przełącznik zespolony przesyła do silniczka spryskiwaczy w układzie 0;1(przedni spryskiwacz) a następnie 1;0(tylny spryskiwacz), dodam że BEZPOŚREDNIO, NIE MA PRZEKAŹNIKA, sterowanie wycieraczkami odbywa się już za pośrednictwem przekaźnika(i tu obciążenie płytki przełącznika zespolonego jest o wiele niższe), w moim odczuciu bardziej sensowne rozwiązanie. Generalnie manetka się spaliła od środka, ale dotyczyło to wyłącznie pinów spryskiwacza.

    PS: A dla potomnych informacja - Gdzie w Renault Clio III jest bezpiecznik spryskiwaczy? Większość powie: "Nie ma..." A ja mówię JEST, to jest bezpiecznik radia... W Clio III radio i spryskiwacz są zasilane tym samym bezpiecznikiem 15A, nic bardziej głupszego w moim odczuciu... biorąc pod uwagę skoki napięcia związane z pracą silniczka spryskiwaczy...
  • #2
    PCTV
    Level 13  
    Dołącze się do tematu .W moim Clio III ,wczoraj przy -12 stopniach C.przy rozruchu samochodu spadło napięcie na akumulatorze poniżej 10,5 volta .Skutkiem tego radio wyłączyło się . Nastąpiło brak możliwości załączenia radia przyciskiem ON/Off. Wyświetlacz na pulpicie zapalił się , ale brak jest na nim informacji z radia, natomiast wyświetlają się ;godziny, minuty oraz temperatura na zewnątrz samochodu. .W tej sytuacji wyjąłem kluczyk z stacyjki. Wyświetlacz dalej świeci .Po godzinie dalej świeci,a więc wyjąłem akumulator z samochodu. Poddałem ładowaniu na prostowniku z tą nadzieją ,że radio się przez ten manewr zresetuje i wszystko wróci do normy,o czym poinformuje jak tylko włoże akumulator do samochodu.
  • #3
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 37  
    PCTV wrote:
    Poddałem ładowaniu na prostowniku z tą nadzieją ,że radio się przez ten manewr zresetuje i wszystko wróci do normy,o czym poinformuje jak tylko włoże akumulator do samochodu.


    Będzie ok do następnego spadku napięcia na akumulatorze - typowa wada tyle ,że nie TUNER LIST ale UPDATE LIST bez MP3.
  • #4
    adam white
    Level 26  
    Update List Mp3 też. Odłączyć zasilanie radia na - powiedzmy minutę, dwie i OK.
    Lepiej odłączać kostkę zasilającą radia (lub wyjąć bezpiecznik odpowiedzialny za jego zasilanie) niż rozpinać klemę.
  • #5
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 37  
    adam white wrote:
    Update List Mp3 też


    MP3 jeszcze nie miałem na ta usterkę - zawsze zwykłe audio CD.
  • #6
    adam white
    Level 26  
    Bo jest ich znacznie mniej - pojawiły się chyba ok 2007 ? Pierwsze spotkane - Modus 2007, radio Mp3 i właśnie ta usterka.
  • #7
    PCTV
    Level 13  
    ....No i włożyłem akumulator do Clio 3 i wszystko wróciło do normy .Zarządał system radia ,kodu cztero cyfrowego ! a więc wyjąłem radio z schowka i odczytałem kod radia na nalepce jeszcze dziewiczej .Wklepałem go pod 0000 i klawiszem 6_ Enter i .............ERROR .System wypisał Wait 95sec, .i zaczął odliczanie do 0 sec. Powtórka 3X nic nie dała. Nogi mi zmarzły w samochodzie ,a więc przerwałem akcje i zawiedziony udałem się na medytacje do domu ,gdzie medytuje do teraz .Temperatura za oknem - minus 12 stopni C. .. :?: A tak na marginesie...zobaczyłem z tyłu radia wolne gniazda . I tak przyszło mi do głowy czy czasem w tym typie radia z CD ...można by było podłączyć jakiś interfrejs do odbioru mp3 z USB . Może coś jest w sprzedaży do tego typu radia. Dodam,, że jest to radio made in Czech. montowane fabrycznie w Clio III
  • #8
    adam white
    Level 26  
    Na pewno jest funkcja AUX (może być wyłączona w menu). Radio współpracuje ze zmieniarką - za fabryczną powinna podejść MP3 z portem USB - sprawdzić - zmieniarka cyfrowa, zmieniarka MP3 itp. do Renault.
    Zły kod.
    Kod w Renault można sprawdzić (wygenerować) po numerze security.
  • #9
    PCTV
    Level 13  
    Kod SEKURITY to ___ 8200607915T0840 . Radio Renault .. made in Czech. Tuner UpDate List .________ ___ .Ps./ Męcze się z tym kodem już od rana ,ale nic jakoś mi nie wychodzi .Ciągle problem z tą literą T.
  • #10
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 37  
    To nie ten numer.

    Na imprezie wczoraj byłeś i ręka ci się trzęsie bo bardziej rozmazanego i niewyraźnego foto nie mogłeś dać ?
  • #11
    PCTV
    Level 13  
    To prawda niewyrażne ,ale nr.SEKURITE_ dobry.Innego nie ma.
  • #12
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 37  
    PCTV wrote:
    Ciągle problem z tą literą T


    T nie jest wcale potrzebne do kodu.
  • #13
    PCTV
    Level 13  
    Czyli kod wstępny ,wynikający z całego nr SEKURITE to: 0840
  • #14
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 37  
    PCTV wrote:
    to: 0840


    Nie.
  • #16
    zibix77
    Level 9  
    Szanowni koledzy, w moim przypadku ciemnego wyświetlacza problemem był bezpiecznik zasilający w puszce bezpieczników pod kierownicą, nieco wyalienowany od reszty bo na uboczu, styki zaśniedziały, dopiero po kilku wsunięciach bezpiecznika w port zasilanie poszło do wyświetlacza.
    Dziękuję. Zamykam.