Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Alhambra 2011 - 2.0TDI CFFB Podgrzewacz zbiornika AdBlue

tommy 112 14 Dec 2015 10:45 17580 12
  • #1
    tommy 112
    Level 23  
    Witam
    Mam problem z ukladem podgrzewania zbiornika AdBlue w tym samochodzie. Do tej pory sprawdzilem wszystkie przewody i zlacza instalacji zbiornika, przewody pomiedzy sterownikiem silnika a sterownikiem podgrzewania J891, oba zasilania sterownika podgrzewania, rowniez on zostal wymieniony na nowy. Problem po wymianie wystepuje nadal po ujechaniu ok 20km. Kod notorycznego bledu to P202A00-Sterowanie ogrzewania zbiornika srodka redukujacego Przerwa.
    Grzalka przewodu-5 ohm
    Grzalka pompki -5ohm
    Grzalka na dnie w zbiorniku 16 ohm
    Ta ostatnia po podlaczeniu 12v grzeje, ale bardzo wolno nawet wyciagnieta na zewnatrz zbiornika.
    Glowne pytanie-jaka powinna byc rezystancja grzalki w zbiorniku? 16ohm przy 12v to niecale 10W mocy. Czy to nie za malo by podgrzac ponad 20l plynu?
    Wszystko inne oprocz sterownika silnika zostalo juz sprawdzone, a grzalka tania nie jest.
    Bede wdzieczny za podpowiedzi.
    Pozdrawiam Tom
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    tommy 112
    Level 23  
    A tak, zapomnialem... Uzupelnilem w temacie oznaczenie silnika.
    Czujnik widzi temperature zblizona do temperatury otoczenia.
    Podlaczylem na kilka godzin grzalke poza zbiornikiem pod zasilacz 12V - Teraz po jej ostudzeniu omomierz pokazuje 6,5 ohma i grzalka grzeje wyraznie mocniej. Byc moze grzalka jest rozszczelniona i po podgrzaniu jej mocniej odparowal plyn i stad te zmiany.
  • Helpful post
    #4
    jacek074
    Level 28  
    Grzałka w zbiorniku ma 2 ohm ,grzalki przy pompie i na przewodzie 4 i 4,5 ohm (przy temp. ok. 20 stopni). Jak instalacja w porządku to przyczyną jest grzałka w zbiorniku. Ps. trochę mylący błąd .
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    jacek074
    Level 28  
    Grzałka razem z czujnikiem poziomu płynu ,taki zestaw naprawczy zbiornika w aso 820 zł.w detalu.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    jacek074
    Level 28  
    7N0 198 970 A i jest normalnie dostępny
  • #10
    tommy 112
    Level 23  
    Może późno i już bez znaczenia, ale kupiłem cały zbiornik ze sprawną grzałką w cenie niższej niż zestaw w aso w cenie 860zł wtedy. Klient tak zadecydował, samochód od tego czasu już nie sprawia problemów z instalacją środka redukującego.
    Pozdrawiam :)
  • #11
    Maciej_F
    Level 10  
    Witam Ot i trafiłem na temat po fakcie . Dokładnie miałem taką samą usterkę i dokładnie tak samo postąpiłem . Wymieniłem cały zbiornik . wszystkie pomiary się zgadzają . Tylko ja pojechałem trochę dalej . Rozebrałem stary zbiornik . Wyciągnąłem zespół grzałki . Wydłubałem element grzejny . I tak myśle może to by się udało gdzież zakupić . Ciekawe czy grzałka produkowana tylko dla WAG . Czy może dało by się ją namierzyć i kupić?

    Seat Alhambra 2011 - 2.0TDI CFFB Podgrzewacz zbiornika AdBlue Seat Alhambra 2011 - 2.0TDI CFFB Podgrzewacz zbiornika AdBlue
  • #12
    simux007
    Level 1  
    I have found that the heater elements are available in Canada. They are reinforced / to avoid breakages in harsh AdBlue tank conditions.

    google search xemodex urea heater they have ebay outlet too but I can't post links...



    They aren't that cheap though... 299 CA $

    I think I will go for OEM repair kit 7N0198970A for 220 Euro .

    Some interesting technical data is available on google if you search for SSP 424 PDF. The heater element is PTC resistor (highest conductivity when cold) so their resistance increase with raising temperature leading to the reduction of flow of current.

    Also there is youtube video on replacing similar add blue heater on Toureg. Sharan/Alhambra just different location.

    Hope this helps as I have been suffering from the same pain researching ways to save...


    Thanks,
    Simon
  • #13
    Maciej_F
    Level 10  
    Thank colleague Simon for this information .
    Faktycznie cena samego elementu jest wyższa niż kompletny zbiornik-grzałka w ASO . Ciekawe czy na pewno wyrób Xemodex'a jest pozbawiony wad oryginału ?

    tutaj link:
    http://xemodex.com/us/product/heating-element...eaadbluediesel-after-treatment-tanks-for-gmc/

    przynajmniej można obejrzeć jak wymienić ten element .
    Tutaj jeszcze link do niemieckiego forum z dobrym manualem jak wymienić tą grzałkę z Sharana Alhambry 7N .

    http://www.seatforum.de/threads/1936898-7nea-...eizung-regenerationsmittel-adblue-im-alhambra