Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Aprilia sr ditech, problem - problem z odpaleniem i wolnymi obrotami.

marek_mitura12 14 Dec 2015 16:40 2991 6
  • #1
    marek_mitura12
    Level 10  
    Witam, mam problem z aprilia sr na wtrysku, a mianowicie jeżeli odpalam z rozrusznika to skuter łapie ale nie chce odpalić, natomiast jeśli odpalam z wiertarki i dodam gazu skuter ładnie chodzi wkręca się itp, jak puszcze gaz to chodzi i za chwile gaśnie jakby brakowało benzyny, czy to jest problem pompy paliwa? dodam ze wtryski nowe i uszczelniacze na wtryskach również, pozdrawiam i proszę o pomoc.
  • #2
    paweld69
    Level 28  
    Jakiego koloru jest świeca ( elektrody) , jakie jest ciśnienie paliwa oraz powietrza ze sprężarki?Jaka kompresja na tłoku? Di tech to śliski temat , bez przyrządów diagnostycznych ciężko będzie cokolwiek zdziałać
  • #3
    marek_mitura12
    Level 10  
    Swieca ma kolor kawy z mlekiem, czyli w porzadku kompresor daje 6 bar, kompresji wlasnie nie mam czym sprawdzic ale jak odpali z wiertarki to sile ma ogromna jak na skuter, zalozony jest cylinder 70 ccm, sprawdzalem ile pompuje pompa paliwa z tym ze na zgaszonym silniku to jest 3 bary, nie mam mozliwosci sprawdzenia cisnienia pompy na odpalonym silniku..., zamowilem pompe paliwa, moze jutro przyjdzie, dam znac czy cos pomoglo , pozdrawiam.
  • #4
    paweld69
    Level 28  
    Pompa daje za niskie ciśnienie
  • #5
    marek_mitura12
    Level 10  
    A jakie powinno byc prawidlowe cisnienie pompy paliwa na zgaszonym silniku? Na odpalonym to jest przedzial miedzy 6-8 bar. A na zgaszonym podejzewam ze nizsze ale nie wiem ile dolkadnie a nigdzie w internecie nie moge znalezc. Pozdrawiam
  • #6
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Regulator ciśnienia paliwa działa w ten sposób, że reguluje ciśnienie paliwa względem ciśnienia powietrza (kompresora) na 2.5 bara (jeśli dobrze pamiętam), więc ciśnienie paliwa musi być zawsze wyższe o tą wartość w stosunku do ciśnienia powietrza z kompresora. Tak więc tylko na pracującym silniku i mając dwa manometry sprawdzisz czy to działa poprawnie.
    Masz cylinder tuningowy, a układ wtryskowy ma stałe mapy przystosowane do danego silnika. Zestawy Malossi a Polini mają zupełnie inne rozwiązania odnośnie skorygowania pracy wtrysku do innego cylindra.
    No i jak wcześniej wspomniano, temat jest zbyt trudny do omawiania i naprawy w sposób "zdalny".
  • #7
    marek_mitura12
    Level 10  
    Witam, przyszla dzisiaj pompa sprawdzalem dobija ponad 8bar na zgaszonym, winny okazal sie kompresor dobilal tylko 3,5bara podlaczylem sprezarke i ustawilem na. 5,5 bara i wszystko jest w porzadku takze kompresor do wymiany, dziekuje za pomoc i pozdrawiam.