Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulator obrotów silnika indukcyjnego 220V 1kW - czy AVT1613 wystarczy

smarq8 14 Dec 2015 16:55 2133 4
  • #1
    smarq8
    Level 3  
    Witam.
    Potrzebuję zbudować regulator obrotów do silnika indukcyjnego 1KW zasilanego z 220V. Silnik jest z wciągarki DEDRA 7914 i podczas uruchamiania słychać głośny stuk coś jakby przekaźnik, sprzęgło czy cokolwiek innego.
    Na prędce kupiłem i zmontowałem kita AVT1007 i od razu wyszedł brak mojej wiedzy o silnikach bo układ się nie nadaje, regulacja w zasadzie żadna albo znikoma (na biegu jałowym). Znalazłem więc inny układ, avt1613. I teraz pytanie czy układ ten bez modyfikacji uciągnie ten silnik?? Jeśli nie to jak dobrać do niego elementy?? Przewidywane obciążenia to ok 100-200KG.

    Na obecną chwilę kupno falownika nie wchodzi w grę.

    PS. Pytanie dodatkowe:
    Czy oznaczenie na silniku 1KW oznacza, że silnik ciągnie 1KW na biegu jałowym czy maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu??

    Z góry dzięki za odpowiedź.
  • #2
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    smarq8 wrote:
    Silnik jest z wciągarki

    smarq8 wrote:
    podczas uruchamiania słychać głośny stuk coś jakby przekaźnik, sprzęgło czy cokolwiek innego.

    Zapewne to hamulec .
    smarq8 wrote:
    , regulacja w zasadzie żadna albo znikoma (na biegu jałowym)

    Ponieważ hamulec może to uniemożliwiać . Ale pewność osiągniemy po sprawdzeniu twego hamulca czy on jest i jak podłączony.
    smarq8 wrote:
    Czy oznaczenie na silniku 1KW oznacza, że silnik ciągnie 1KW na biegu jałowym czy maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu??

    Nie, to jest jego moc .
  • #3
    smarq8
    Level 3  
    Hamulec, jeśli jest to tylko możliwe będzie najprawdopodobniej zdemontowany gdyż do moich celów nie będzie on potrzebny a wręcz przeszkadza.
    W zasadzie to już przy podłączeniu AVT1007 silnik dziwnie się zachowywał w okolicach aktywacji hamulca, coś buczało ale 0 obrotów.
  • #4
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    smarq8 wrote:
    silnik dziwnie się zachowywał w okolicach aktywacji hamulca, coś buczało ale 0 obrotów.

    Silnik wypróbować bez zbędnych regulatorów by wiedzieć czy jest sprawny .
    smarq8 wrote:
    , będzie najprawdopodobniej zdemontowany

    Sprawdzić czy jest to możliwe, bez uszkodzenia silnika.
  • #5
    smarq8
    Level 3  
    Silnik rozebrałem i hamulec to była tarcza z korkiem na wieloklinie+sprężyna więc bez hamulca działa to bezproblemowo.
    Tak więc czy da się do tego zbudować jakiś prosty regulator?