Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulator obrotów silnika indukcyjnego 220V 1kW - czy AVT1613 wystarczy

smarq8 14 Dec 2015 16:55 2208 4
  • #1
    smarq8
    Level 3  
    Witam.
    Potrzebuję zbudować regulator obrotów do silnika indukcyjnego 1KW zasilanego z 220V. Silnik jest z wciągarki DEDRA 7914 i podczas uruchamiania słychać głośny stuk coś jakby przekaźnik, sprzęgło czy cokolwiek innego.
    Na prędce kupiłem i zmontowałem kita AVT1007 i od razu wyszedł brak mojej wiedzy o silnikach bo układ się nie nadaje, regulacja w zasadzie żadna albo znikoma (na biegu jałowym). Znalazłem więc inny układ, avt1613. I teraz pytanie czy układ ten bez modyfikacji uciągnie ten silnik?? Jeśli nie to jak dobrać do niego elementy?? Przewidywane obciążenia to ok 100-200KG.

    Na obecną chwilę kupno falownika nie wchodzi w grę.

    PS. Pytanie dodatkowe:
    Czy oznaczenie na silniku 1KW oznacza, że silnik ciągnie 1KW na biegu jałowym czy maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu??

    Z góry dzięki za odpowiedź.
  • #2
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    smarq8 wrote:
    Silnik jest z wciągarki

    smarq8 wrote:
    podczas uruchamiania słychać głośny stuk coś jakby przekaźnik, sprzęgło czy cokolwiek innego.

    Zapewne to hamulec .
    smarq8 wrote:
    , regulacja w zasadzie żadna albo znikoma (na biegu jałowym)

    Ponieważ hamulec może to uniemożliwiać . Ale pewność osiągniemy po sprawdzeniu twego hamulca czy on jest i jak podłączony.
    smarq8 wrote:
    Czy oznaczenie na silniku 1KW oznacza, że silnik ciągnie 1KW na biegu jałowym czy maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu??

    Nie, to jest jego moc .
  • #3
    smarq8
    Level 3  
    Hamulec, jeśli jest to tylko możliwe będzie najprawdopodobniej zdemontowany gdyż do moich celów nie będzie on potrzebny a wręcz przeszkadza.
    W zasadzie to już przy podłączeniu AVT1007 silnik dziwnie się zachowywał w okolicach aktywacji hamulca, coś buczało ale 0 obrotów.
  • #4
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    smarq8 wrote:
    silnik dziwnie się zachowywał w okolicach aktywacji hamulca, coś buczało ale 0 obrotów.

    Silnik wypróbować bez zbędnych regulatorów by wiedzieć czy jest sprawny .
    smarq8 wrote:
    , będzie najprawdopodobniej zdemontowany

    Sprawdzić czy jest to możliwe, bez uszkodzenia silnika.
  • #5
    smarq8
    Level 3  
    Silnik rozebrałem i hamulec to była tarcza z korkiem na wieloklinie+sprężyna więc bez hamulca działa to bezproblemowo.
    Tak więc czy da się do tego zbudować jakiś prosty regulator?