Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fabia 1.2 03r - falujace obroty i drgania silnika

Mateoss11413 14 Dec 2015 19:49 6798 40
  • #1
    Mateoss11413
    Level 8  
    witam. posiadam fabie 1 1.2. problem polega na drganiu silnika i falujace obroty. gdy silnik się rozgrzeje. gdy jest zimny jest w normie

    no i bład wywala uboga mieszanka cylinder 1.

    zmieniłem wtryski zamieniałem cewki i to samo.
    i czuć nie wypalajacę paliwo
  • #3
    CAR pass
    Level 19  
    A tak na marginesie co w fabii I czyta na I cylindrze skład mieszanki? Aż mnie to zastanawia?
  • #4
    Mateoss11413
    Level 8  
    myślę jeszcze aby sprawdzić uszczelkę pod głowicą
  • #5
    andrend
    Level 26  
    Wyczyść przepustnicę, wyzeruj wartości w sterowniku i zrób nastawy.
  • #6
    CAR pass
    Level 19  
    Podłącz VAG-a i sprawdź przed kasowaniem wartości wyuczonych jaką masz w blokach 08 na rozgrzanym silniku temperaturę. Może być że sterownik odczytuje zimny silnik z czujnika i zwiększa dawkę wtryskiwanego paliwa. tzw. ssanie.
  • #7
    Mateoss11413
    Level 8  
    16555 System zbyt ubogi (strona 1)

    większą dawkę daje tylko na 1 cylindze na ssaniu by dawał na każdym. myslę ze coś sterownik nawala .
  • #8
    CAR pass
    Level 19  
    Problem nie leży w I cylindrze jak piszesz ( interpretacja Twoja tego błędu jest zła) Bloki pomiarowe się kłaniają i odczyt. Wtedy zobaczysz co jest nie tak.
    Wędkę dostałeś a ryby łap sam :))
  • #9
    Mateoss11413
    Level 8  
    a mianowicie które mam bloki sprawdzić zrobię screena i podam :)
  • #12
    Mateoss11413
    Level 8  
    no dobra spróbuje sprawdzić. i też zauważyłem dziwne zjawisko gdy włączę klimę obroty wzrastają i zdaje mi się ze równiej chodzi jak wyłączę obroty opadają. jest to normalne
  • #14
    CAR pass
    Level 19  
    Nieszczelność sprawdzisz - plakiem. A tak na marginesie koledze falują obroty jak się zagrzeje. Tu bym się skupił. Pompa paliwa do sprawdzenia jeszcze ( ciśnienie)
  • #15
    domex32
    Moderator of Cars
    Mateoss11413 wrote:
    16555 System zbyt ubogi (strona 1)

    większą dawkę daje tylko na 1 cylindze na ssaniu by dawał na każdym. myslę ze coś sterownik nawala .


    Bank 1 to jest w Twoim przypadku cały silnik, jak byś miał V-ke to byś miał bank 1 dla prawej strony cylindrów i bank 2 dla lewej strony cylindrów.
  • #16
    Mateoss11413
    Level 8  
    pozatym wywala też błąd w silniku

    17811 Recyrkulacja spalin - uchybienie regulacji
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    17811 Recyrkulacja spalin - uchybienie regulacji
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    17811 Recyrkulacja spalin - uchybienie regulacji
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    coś z egr raczej jest nie tak. gdy odłaczę go jest lekka różnica ale dalej go trzęsie
  • #17
    CAR pass
    Level 19  
    Nabijasz punkty? Na początku wątku piszesz o falujących obrotach i błędzie banku 1
    Teraz wyskoczyły nowe??
  • #18
    Mateoss11413
    Level 8  
    nie kolegą poprostu zrobiłem tak wyjąłem wtrysk 1 założyłem inny i narazie cisza z ubogą mieszanka. ale ma drgania nadal. a te błędy również są i zastanawiam czy nie są z tym związane.
  • #19
    domex32
    Moderator of Cars
    Mateoss11413 wrote:
    nie kolegą poprostu zrobiłem tak wyjąłem wtrysk 1


    Ale po co wyciągałeś ten wtrysk? przecież nic o żadnym wtrysku nie było napisane, a i dam Ci dobą rade, wyrzuć tego polskiego vaga, bo to szajs, kup VCDS i wtedy będziemy mogli podyskutować o naprawie Twojego auta, bo teraz to że nie masz pojęcia czym diagnozować to raz, a dwa to nie wiesz co robisz.
  • #20
    grala1
    VAG group specialist
    domex32 wrote:
    Ale po co wyciągałeś ten wtrysk? przecież nic o żadnym wtrysku nie było napisane


    Jak nie było
    Mateoss11413 wrote:
    uboga mieszanka cylinder 1

    I kto tu nie ma pojęcia :lol:

    Dalej bym był za tym że silnik ciągnie lewe powietrze.
  • #21
    Mateoss11413
    Level 8  
    panowie zrobiłem screeny. no i chyba powoli znajduje tego powód lambda cały czas stoi w miejscu na odpalonym i rozgrzanym fabia 1.2 03r - falujace obroty i drgania silnika fabia 1.2 03r - falujace obroty i drgania silnika fabia 1.2 03r - falujace obroty i drgania silnika fabia 1.2 03r - falujace obroty i drgania silnika

    Dodano po 2 [minuty]:

    na 3 zdj lambda ma ciagłę to samo wartość -1.2 % daje w obroty i ciagle tak samo . te zdj było na odpalonym reszta była na zapłonie
  • #22
    domex32
    Moderator of Cars
    Sonda stoi, widać że sterownik leje paliwa, a odzewu z sondy nie ma, dlatego wywala błąd "mieszanka za uboga bank 1"

    Dla pewności warto by, przed wymianą sondy, sprawdzić ciśnienie paliwa.
  • #23
    Mateoss11413
    Level 8  
    są 2 sondy i któraś w jednym bloku chodzi tylko pytanie która
  • #24
    CAR pass
    Level 19  
    -bank I-. To Ci powinno coś powiedzieć. Szukasz rozwiązania od ręki. My tu dajemy na forum wędki, nie rybę w panierce.
  • #25
    grala1
    VAG group specialist
    Sonda przed katalizatorem.
    Zanim ją wymienisz to proponuje sprawdzić czy nie ciągnie lewego powietrza bo to by się zgadzało - lewe powietrze, sonda widzi ubogo a sterownik daje ile może a to i tak za mało, spada mu ciśnienie w kolektorze to choć nie powinno to się czepia EGRu.
    Chyba lepiej to sprawdzić niż wydać 500zł na nową sondę.
  • #26
    Mateoss11413
    Level 8  
    czyli to by byla ta na wierzchu na górze silnika. bo byla taka historia ze mechanik sprawdził napiecie i okazało się ze ma stałe czyli kazał kupić drugą kupiłem boszcha za 200 parę pojechałem do innego by założył mi ale sprawdzić na kompie i mówi ze sonda chodzi mówię teraz o tej drugiej za katalizatorem. wiec teraz chodzi o to 1 jeszcze raz rozgrzeje go i sprawdzę te napięcie co pakazywało -1.2 %$
  • #27
    CAR pass
    Level 19  
    Odkręć 1 sondę (życzę powodzenia) i wymieniaj nie ma na co czekać. Błąd zniknie.
  • #28
    Mateoss11413
    Level 8  
    tak zrobię i kupie drugą i wtedy się okażę.
  • #29
    grala1
    VAG group specialist
    Masz tam sondę szerokopasmową czy zwykłą - ile ma przewodów?
    Jak masz zbyt dużo pieniędzy to wymieniaj w ciemno.
  • #30
    Mateoss11413
    Level 8  
    przewodów ma 4 lub 5 nie pamiętam tylko dziś ja odkreciłem odpiąłem i obserwowałem czy się zmienia te napięcie co jest na zdj ciągle jest -1.2 % na bloku 6 raz coś się zmieniło na -3.1 ale pózniej dalej tak jak było w innym bloku lambda chodzi podajże ta za katem.
    wiec na 99% sonda. niby błędów nie ma od lambdy ale komputer może widzi że lambda pracuje i błędu nie ma

    silnik drgania ma i sporo pali pozatym jest ok. ma sporego buta każdy się dziwi ze tak idzie ale nic dziwnego skoro dostaje paliwa ile wejdzie.