Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SKANER ? NASŁUCH ? POCZĄTKUJĄCY

diven320 14 Gru 2015 22:08 2619 17
  • #1 14 Gru 2015 22:08
    diven320
    Poziom 5  

siema wszystkim :) na wstępie chciałbym oznajmić iż jestem początkującym w tym temacie :) mój problem jest następujący, chce zakupić skaner lub jakieś urządzenie do 400 zł którym da się nasłuchiwać straż pożarną,policje,miejską itp oczywiście potrzebuje pomocy w wyborze :)

zastanawia mnie jak w ogóle wygląda nasłuchiwanie ? trzeba być na jakieś określonej odległości ? wytłumaczyłby mi to ktoś ? bardzo interesuje mnie ten temat.
    z góry dziękuję.

0 17
  • #2 14 Gru 2015 22:12
    Świr
    Poziom 34  

Proponuję Baofeng UV-5R na przykład. Do tego możesz podłączyć zewnętrzną antenę (np. J-kę) i skanować wszystko w eterze na odpowiedniej częstotliwości.

-1
  • #3 14 Gru 2015 22:18
    diven320
    Poziom 5  

Jeśli np. osp jest ode mnie 3 km to czy na odpowiedniej częstotliwości jestem w stanie nasłuchiwać ?

0
  • #4 14 Gru 2015 22:21
    kriss51
    VIP Zasłużony dla elektroda

diven320 napisał:
    jeśli np. osp jest ode mnie 3 km to czy na odpowiedzniej częstotliwości jestem w stanie nasłuchiwać ?

Bez problemu.

0
  • #5 14 Gru 2015 22:24
    diven320
    Poziom 5  

A co myślicie o czymś takim- Skaner UNIDEN UBC125XLT ?

0
  • #6 14 Gru 2015 22:25
    Świr
    Poziom 34  

Ja na Yaesu VX-8DE "służby" słyszę z odległości około 30km na wbudowanej antenie. A wychodząc na strych odbieram radiostacje ręczne. Łączność jest dość mocno zaszumiona, ale bez problemu da się zrozumieć co mówią.

0
  • #7 14 Gru 2015 22:33
    diven320
    Poziom 5  

Na taki sprzęt to mnie tymczasowo nie stać :) ale dziękuję za poświęcony czas.

-1
  • #8 14 Gru 2015 22:39
    Świr
    Poziom 34  

Dlatego poleciłem baofenga ;) O VX-8DE wspomniałem w kontekscie

diven320 napisał: