logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Silnik krokowy + Arduino -- Jak wywołać sekwencję kroków?

68mustang 14 Gru 2015 23:31 4977 11
  • #1 15241799
    68mustang
    Poziom 10  
    Ocena: 10
    Witam!

Robię urządzenie do mieszania drinków. Na wałkach jeździ wózek, na wózku szklanka. Powyżej zamocowane butelki. Serwo również zamocowane na wózku naciska nalewaki przymocowane do butelek. Próbuję napisać program, który po wybraniu drinka z menu pokieruje silnikiem krokowym aby podjechał w odpowiedniej kolejności pod różne butelki. Nie jestem programistą i chciałbym skorzystać z jakiegoś gotowego rozwiązania i przerobić go na swoje potrzeby. Aby nie rozlewać zawartości szklanki chciałbym skorzystać z biblioteki AccelStepper jednak przy użyciu przykładowych szkicy udaje mi się tylko wywołać ruch z punktu A to B i tyle albo bouncing. Nie wiem jak zaprogramować tam sekwencje kilku punktów.

O to jak robiłem to bez użycia biblioteki AccelStepper z przykładowym przyciskiem, po którego naciśnięciu uruchamiana była sekwencja

Kod: C#
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Wiem, że kod jest paskudny. Ale na chwilę obecną nie jestem w stanie go napisać porządniej.

Chodzi mi o to, aby przerobić go w ten sposób, by silnik krokowy rozpędzał i wyhamowywał wózek.

Będę wdzięczny za każdą pomoc :)

Pozdrawiam!
  • #2 15242176
    Zdzicho
    Poziom 25  
    Ocena: 71
    Liczbę kroków do wykonania wykorzystaj jako delay pomiędzy wykonywanymi krokami i zmniejszaj je po każdym kroku, po osiągnięciu połowy zaprogramowanych kroków, delay zaczynasz zwiększać aż do końca liczby kroków do wykonania. W ten sposób silnik będzie się płynnie rozpędzał i hamował. Oczywiście nie można całkowicie wyzerować delay bo silnik utraci ciąg.
  • Pomocny post
    #3 15242278
    namok
    Poziom 25  
    Ocena: 73
    Nie kombinuj tylko poczytaj dokładnie o AccelStepper.