Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja

andrzej123456 15 Gru 2015 00:21 3360 14
  • #1 15 Gru 2015 00:21
    andrzej123456
    Poziom 12  

    Samochód berlingo 16v 1,6l benzyna świeżo po zakupie- silnik latem pracował dobrze. Po nadejściu zimy występował defekt pracy na niepełnej ilości cylindrów-słaba moc i drgania silnika.
    Diagnostyka przez lexia wykazała -wypadanie zapłonów w cylindrach. citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja





    Decyzja szybka -zdobycie cewki zapłonowej -w tej wersjii monolit na 4 cylindry(ok 250zł).
    Radość nie trwała długo po 2 miesiącach defekt ten sam.Pomiary oscyloskopowe wykazały że iskra występuje na wszystkich cylindrach.Pomiar ciśnienia =13bar na każdym cylindrze.Sytuacja bez wyjścia.Jedyną możliwą opcją była awaria popychaczy hydraulicznych. Bez kanału trochę ciężko ale bardzo możliwe do wykonania.Zaznaczam że wymiana tzw szklanek wymaga dalekiej ingerencjii w silnik i ponownego ustawienia rozrządu.Jeśli nigdy nie robiłeś tego to nie bierz się za to samodzielnie!!Cena 1 szklanki (30-100zł).Cena robocizny w punkcie usługowym 1kzł-1,5kzł.Na załaczonych zdjęciach przedstawiam cały proces wymiany popychaczy hudraulicznych w silniku 16v. citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja citroen berlingo2 1,6 16v - wypadanie zapłonów,wymiana szklanek,autoadaptacja

    Jak widać ze zdjęć kolor świec również niczego nie sugeruje-beżowy ok.
    Po wyjęciu popychaczy okazało się że wszystkie one od strony wydechu są totalnie zapchane czarnym węglowym osadem.Próba mycia sprejami wszelkiej maści nic nie dała( najlepiej spisywał sie sprej do gażników)Osad wymaga usunięcia za pomoca drewna a dopiero póżniej mycie.Na cylindrze 2 i 3 popychacze były zapieczone co potwierdzało wskazania lexii.Wszystkie popychacze zostały rozebrane i wyczyszczone.
    https://www.youtube.com/watch?v=5G1KRUMNw4w-ten filmik pomoże w regeneracjii szklanek.Prawidłowo wyczyszczona i złożona szklanka bez oleju ładnie amortyzuje -sprawny zawór-brak zatarcia.Do silnika włożyłem szklanki bez oleju.
    Artykół napisałem dlatego że prosta wymiana cewki zakończyła sie prawie remontem kapitalnym silnika.
    Dletego takie autko trafia na złom na zachodzie eu.U nas też by ta awaria kosztowała dużo -zrobiłem ja sam w wolnych chwilach bez kanału -2dni.
    W pliku autoadaptacja zamieszczam pełna procedurę
    1)programowanie przepustnicy
    2)uczenie czujnika pedału przyspieszenia
    3)programowanie wzbogacenia mieszanki
    4)uczenie kompensacjii starzenia silnika

    plik -wymiana szklanek-zestaw foto z z całego procesu dotarcia demontażu szklanek w warunkach bez kanału i wciągarki

    plik lexia-foto z procesu diagnozy przy pomocy softu lexia opisywanej awarii -czyli błąd wypadanie zapłonów

    To musimy wykonać po takim remonciku!!!!

    Jeśli ktoś z kolegów posiada wiedzę jaką metodą sprawdzić zablokowane popychacze hydrauliczne bez ich wyciagania to będzie w pełni kompletny artykół

    0 14
  • #2 20 Gru 2016 21:58
    piotrl_lp
    Poziom 9  

    Kolego a jakie dokładnie miałeś objawy złej pracy silnika i kiedy występowały?

    1
  • #3 20 Gru 2016 23:27
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie warto pobierać tych załączników - zdjęcia z programu gdzie widać jak odczytuje się błędy i nic więcej.
    Chociaż można pobrać by zobaczyć jak nie popsuć tak jak autor.
    Nie wiem skąd autor wziął te ceny za robociznę.

    0
  • #4 21 Gru 2016 08:31
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 21 Gru 2016 10:12
    andrzej123456
    Poziom 12  

    kolega Grala1 nie otwierał wszystkich plików! bo nic nie mówi o całym procesie dotarcia do popychaczy i ich regeneracji przedstawionych na zdjęciach w pliku jak również o przeprowadzaniu procedury autoadaptacji .A diagnostyka za pomocą lexia to na prawdę "banalna sprawa o którą wciąż są pytania".Samochodzik dotarł w takim stanie po serwisach w Niemczech i obecnie sprawuje się u mnie drugi rok bez zakłóceń w ciągłej eksploatacji.Zamiast krytykować to proszę odpowiedzieć na zadane pytanie w poście dotyczące popychaczy hydraulicznych co w efekcie przełoży się na mniejszą ilość kolegów trafiających do BARDZO TANICH SERWISÓW!!!!!!!!!!!!!!!!! w Polsce. A co do osadów -większość serwisów wymieniających olej posiada opcję płukanie kompletne silnika przed wymianą .Ciekawe co oni płuczą jak osadów niema?

    Dodano po 18 [minuty]:

    kolego Georgesgr -z tymi olejami niema co przesadzać
    Przykład:
    1-vw golf 2 benzyna(95) - jeździłem na mineralnym przez 10 lat , kompresja w normie , popychacze ok , olej po 1 roku lekko brązowy
    2-vw passat diesel (98)-pół syntetyk jazda 5 lat , kompresja w normie , popychacze ok,
    olej po 1 roku czarny jak smoła

    3-omawiany berlingo benzynka ( 2003)-jazda 3 lata pełny syntetyk ( castrol magnatec ),kompresja idealna 14 bar,popychacze zabrudzone przez osad przy serwisowaniu w Niemczech !
    Z moich obserwacji wynika że olej po 1 roku użytkowania czarny jak w diezlu pomimo jazdy na lpg , temperatura silnika ok, filtr oleju wymieniany 2 razy do roku.
    I jeszcze jeden wniosek -otwory produkcyjne w głowicy w okolicach wałków rozrządu wypełnione czarnym osadem
    Moim skromnym zdaniem olej po 1 roku w benzynie nie powinien tak wyglądać .
    Możliwe że silniki z wyżyłowanym poziomem mocy w stosunku do pojemności silnika tak mają.
    Ciekawe jak wygląda ta sytuacja u innych użytkowników psa silnika 1,6 litr 16 v.
    to silnik o dość wyżyłowanych parametrach.

    0
  • #6 21 Gru 2016 10:20
    piotrl_lp
    Poziom 9  

    andrzej123456 napisał:

    andrzej123456


    A możesz opisać jak objawiały się problemy i kiedy występowały? Czy auto od razu po odpaleniu zimnego silnika miało problemy czy inaczej to wyglądało?

    0
  • #7 21 Gru 2016 10:30
    andrzej123456
    Poziom 12  

    piotrl_lp napisał:
    Kolego a jakie dokładnie miałeś objawy złej pracy silnika i kiedy występowały?


    objawy:
    1-przy dużych zmianach temperatury zewnętrznej-wiosna -jesień
    spadek mocy silnika na wolnych obrotach
    2-w sytuacji krytycznej praca na 2 cylindrach( co pokazuje komunikat w programie lexia)-totalne szarpanie silnikiem aż dochodzi do uszkodzenia poduchy zaweiszenie silnika
    3-najczęsciej po przejechaniu ok 1km

    Dodano po 9 [minuty]:

    panowie eksperci:
    -czy ktoś z kolegów posiada wiedzę jaką metodą sprawdzić zablokowane popychacze hydrauliczne bez ich wyciągania
    -znalazłem artykuł w sieci że jest to jedynie możliwe przez precyzyjne pomiary porównawcze oscyloskopem cyfrowym(może są jakieś proste metody)

    jest jeszcze inna odpowiedź-możliwe że przeciętny serwis nie zastanawia się nad kosztami które spadają na posiadacza pojazdu i wymienia na pałę cały kompet popychaczy.

    1
  • #8 21 Gru 2016 10:49
    piotrl_lp
    Poziom 9  

    Możesz sprecyzować odnośnie tych objawów.
    Czy zimny silnik wykazywał jakieś objawy złej pracy czy może dopiero po nagrzaniu się pojawiały?
    Czy szarpanie występowało zawsze tj bez względu na obroty i obciążenie silnika czy może przy konkretnych obrotach albo przy przyspieszaniu?

    Pytam dociekliwie bo mam auto z podobnymi objawami, ale u mnie wypadają zapłony tylko na w pełni rozgrzanym silniku i w przedziale 2,5-3 obr. najczęściej przy przyspieszaniu, albo przy spokojnej jeździe na 4 czy 5 biegu przy takich obrotach.
    Na zimnym silniku nic się nie dzieje. Ogólnie i dźwięk silnika i osiągi normalne. Olej zawsze TOTAL 5W-30 i wymiany co 15-20 tys.

    0
  • #9 22 Gru 2016 06:26
    andrzej123456
    Poziom 12  

    powiem prosto -jedyna różnica w pracy silnika przed regeneracja popychaczy i po to fakt że silnik nawet na zimno pracował prawie bez jakiegokolwiek dźwięku pochodzącego z okolic pokrywy zaworów-idealnie cichy!!!
    Po regeneracji popychaczy jest słyszalny w początkowym okresie pracy lekki dźwięk -stuki ciche-pracy popychaczy hydro . Zauważył kolega że odpowiedzi na pytanie dotyczące diagnozy uszkodzonych szklanek nikt nie udziela-albo nie ma ,lub to super tajemnica zawodowa .Podpowiem że podczas tego defektu nie należy się sugerować lexia .Jeśli nie chcesz płacić za bezsensowne podmianki na koszt klienta w serwsie to podłącz się oscylem pod kolejne świece za pomocą sondy wysokonapięciowej (np. gotronik)-wtedy będziesz wiedział czy grzebać w zapłonie czy w układzie mechanicznym - defekt uszkodzonych popychaczy hydro jest niewidoczny przy pomiarze kompresji-u mnie przed awarią i po było 14 bar

    0
  • #10 26 Gru 2016 09:00
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 26 Gru 2016 12:02
    andrzej123456
    Poziom 12  

    Popychacz hydrauliczny to prosta konstrukcja i nie można go zepsuć przez demontaż.Wszystkie części są hartowane i powierzchnie szlifowane precyzyjnie(pilnikiem tego nie ruszysz)
    Oczywiście zakładam że demontaż jest realizowany jak na filmie.Poprawność złożenia
    i kompletacji sprawdza się przez naciskanie wnętrza popychacza napełnionego powietrzem -powinien amortyzować i gładko się przesuwać .
    Jeśli podczas sprawdzania napełnisz go olejem to nic nie sprawdzisz bo będzie twardy jak kamień.I najważniejsze -z olejem nie można stwierdzić jego zapieczenia!!!!
    Po dłuższym postoju w początkowej fazie pracy silnika zwiększona ilość dźwięku z popychaczy hydro to naturalne zjawisko (po kilkunastu sekundach olej uzupełni wymiar popychaczy)Natomiast jeszcze raz powtórzę że przy zapieczonych popychaczach tego zjawiska nie można było usłyszeć - no bo i skąd jak luzu żadnego nie było a zawór się nie domykał.Jak montujesz nowe szklanki to dokumentacja serwisowa mówi o czasie jaki ma upłynąć od włożenia do startu i procedurze.(ok 0,5 h) .Jest to potwierdzenie mojej tezy że olej z popychaczy nawet nowych ma prawo wypłynąć po pewnym czasie.Natomiast jak tego zjawiska nie ma to masz na 100 procent popychacze zapieczone osadem i nie występuje w nich zjawisko samoregulacji.Musimy pamiętać że olej do popychacza dopływa tylko przez jeden otwór-1,5 mm-nie w tym problem ale w tym że może odpłynąć wyłącznie przez nieszczelności powierzchni szlifowanych (0,001 mm).No i mamy komorę do której mogą dopłynąć brudy a nigdy z niej nie wypłyną!!!!
    Dla wnikliwych fajny artykuł na temat popychaczy i ich historii.
    http://zssplus.pl/publikacje/publikacje39.htm
    Osobiście twierdzę że silniki które nie maja popychaczy hydro są sumarycznie mniej zawodne i tańsze w eksploatacji.
    Wyobraźmy sobie sytuacje wymiany oleju w krajach 3 świata-jedna dolewka byle jakiego oleju i już po silniku a na normalnych popychaczach jedziesz i nie myślisz o tym fakcie.Inną sprawą jest fakt że całe koszty obsługi wtryskiwaczy hydro został
    przeniesiony na użytkownika-super oleje ,super filtry,producenci popychaczy które są z zasady nienaprawialne !!-to naprawdę niezły biznes ..

    0
  • #12 26 Gru 2016 13:40
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 26 Gru 2016 15:00
    andrzej123456
    Poziom 12  

    Sądzę z wypowiedzi że pan nigdy nie rozbierał popychacza hyd.
    Złożenie nieosiowe nie wchodzi w rachubę.
    Przecież składa się go w rękach a nie jakaś praską.
    Powtarzam że podzespoły popychacza są tak twarde że uszkodzenie powierzchni jest niemożliwe bez specjalnych narzędzi.
    Jeśli chodzi o różnicę między popychaczami psa a vag to są to tylko wymiary kosmetyczne żeby nie wymieniać miedzy firmami.
    Dla przykładu podam że główna różnica to średnica kanału dolotowego-w vag 3 mm
    a psa 1,5 mm- łatwiej zapchać .Zasada działania i wygląd identyczny wiec skąd te wnioski?
    Natomiast fakt że producent nie poleca naprawy tych podzespołów to ogólny trend w przemyśle urządzeń konsumpcyjnych .np-pralki z klejonymi bembnami ,silniki kosiarek bez panewek na wale głównym.
    Wniosek :
    Regenerowałem dużo popychaczy hydraulicznych i żaden nie był uszkodzony mechanicznie tylko totalnie zapchany czarnym osadem który blokuje jego ruchy i co ciekawe niektóre zestawy popychaczy pochodziły z silników gdzie olej był stosunkowo czysty.Podstawowa przyczyna nietrzymania ciśnienia popychacza to zarośnięcie osadem układu sprężynka (bardzo delikatna) kulka zaworowa (fi 2mm).
    Druga z częstych przyczyn to powstanie warstwy osadu na cylinderku wewnętrznym który powoduje blokadę jego ruchów.
    Przy tym defekcie wyjęcie cylinderka przy pomocy siły odśrodkowej jest niemożliwe-podpowiem wtedy za pomocą bardzo cienkiej igły i strzykawki do wnętrza popychacza wstrzyknij omawiany wcześniej sprej -30 min i procedura demontażu zadziała(tego oczywiście nie podają żadne filmiki z yutube że 50 procent szklanek nie idzie normalnie rozebrać bez zastosowania odpowiedniej chemii .

    1
  • #14 26 Gru 2016 18:19
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 26 Gru 2016 21:28
    andrzej123456
    Poziom 12  

    Szanuję kultóre techniczną na codzień naprawiając urzadzenia przemysłowe-gdzie istnieje inna skala tródnosci.
    Ale nie toleruje bubli stworzonych przez konstruktorów-już sam nie wiem czy celowo czy też na zlecenie koncernów.
    Przykład:
    -jeśli przez popychacz hyd. będzie przepływał olej to nigdy by się nie uszkodził(element podobny w przemysłówce zawór hydrauliczny-praktycznie niezniszczalny przy standardowym oleju)
    -tylna belka w pojazdach psa -doczekała się w w szeregu krajach wielkiej rzeszy prywatnych nielicencjonowanych firm które umożliwiają funkcjonowanie tych pojazdów przy stosunkowo niskich kosztach-inaczej poszły by na złom!

    Meritum sprawy-elektroda to portal amatorów rozbijających gołą głową mur jeśli ktoś chce mieć całą czaszkę to wali do serwisu na kolanach i jest cool !!

    Dodano po 2 [godziny] 44 [minuty]:

    Panie piotrl proszę opisywać swoje dochodzenie w sprawie awarii na moim poście.
    Myślę że awaria bardzo podobna chociaż przyczyn może być wiele.
    Jak na czas obecny to jest pan na początku drogi przez mękę po polskich serwisach.
    Może to pomoże innym użytkownikom na spokojny sen.Ale jeszcze raz twierdzę -więcej pomiarów niż podmianek na pański koszt.To jakiś dziwny zwyczaj w polskich serwisach -namierzają awarię i karzą klientowi kupić element a jak nietrafiony to jego strata -czas skończyć z tym procederem.

    0