Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Arduino + Nema 17 + motor shield

68mustang 15 Gru 2015 17:13 1374 2
  • #1 15 Gru 2015 17:13
    68mustang
    Poziom 8  

Witam! Mam problem z uruchomieniem silnika Nema 17 [2.8V, 1.7A]. Posiadam Arduino Uno oraz takie 2 shieldy:

Mój silnik posiada następujące kolory przewodów: czerwony, niebieski, zielony i czarny.

Chcę uruchomić ten silnik używając biblioteki AccelStepper. Mam jednak problem z poprawnym jego podłączeniem i ustaleniem pinów. Dodam, że jestem kompletnym amatorem, mam zupełnie inną profesję a Arduino uczę się intuicyjnie od kilku dni w wolnych chwilach. Będę wdzięczny za łopatologiczne wytłumaczenie :)

Oto kod, który działa mi na silniku 4-fazowym 28BYJ-48 ze sterownikiem ULN2003, których używam do testów:

Kod: csharp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Potrzebuję przerobić ten kod, by pracował z moim silnikiem NEMA 17, który chyba jest silnikiem 2-fazowym.

Ewentualnie jeżeli żaden z tych sterowników się nie nadaje to jaki powinienem kupić? Bo ten silnik jest niby na 2.8V i potrzebuje 1.7A. Nie mam pojęcia jaki sterownik do niego będzie dobry bo większość jakie widziałem mają albo niższe natężenia albo większe napięcia.
    W sumie nawet wolałbym sterownik osobno a nie shield bo docelowo będzie Arduino Mega a nie UNO.

Będę bardzo, bardzo wdzięczny za pomoc.

0 2
  • Pomocny post
    #2 15 Gru 2015 19:14
    suser222
    Poziom 22  

Obydwa silniki to silniki krokowe, a nie jakieś 4, 2 fazowe.

Tu masz przykłady podłączenia:

68mustang napisał:

W sumie nawet wolałbym sterownik osobno a nie shield bo docelowo będzie Arduino Mega a nie UNO.

Przecież shieldy z Uno pasują do Mega, chyba że łączą się przez SPI, które jest w innym miejscu w Mega.

0
  • #3 15 Gru 2015 21:18
    68mustang
    Poziom 8  

Testuję teraz ten silnik na L298N Arduino + Nema 17 + motor shield