Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 - szarpie silnikiem na wolnych obrotach

stefansson 16 Gru 2015 00:48 927 2
  • #1 16 Gru 2015 00:48
    stefansson
    Poziom 10  

    Witam serdecznie. Mam problem z audi A6 z 2008 2,0 TFSI (benzyna). Powtarzający się błąd diagnozowany w auto-com ,,skład mieszanki zbyt ubogi,, W danych czasu rzeczywistego na wolnych (szarpiących) obrotach kat wyprzedzenia zapłonu -3 do -5st. zmienia się na 14 do 20st. przy 2000 obrotów, temperatura silnika -48st. w dalszych danych temperatura cieczy 70st. Nie mam pojęcia skąd bierze się ta temp. -48st. i nie zmienia się czy silnik zimny czy ciepły (na desce odczyt prawidlowy ok 60-70st). Czujniki spalania stukowego w normie. Po zgaszeniu pomarańczowa kontrolka (ikonka silnika) za jakiś czas zaświeca się i w sumie nic dziwnego bo silnikiem szarpie na wolnych obrotach...
    Na wolnych obrotach otwarcie przepustnic 14-16st. i 89st. Po za tym nie można jej skalibrować komputerem.
    Troszku pogubiłem się przy tym. Nie wiem z którego czujnika komputer dostaje odczyt -48st.
    Co do kata zapłonu to myślę ze mógł przeskoczyć pasek rozrządu,
    Waz od turbo puchnie trochę po czym robi się flak ale mogło by to być spowodowane brakiem obciążenia silnika.
    Co sadzicie o tym wszystkim? i gdzie szukać czujnika temp. silnika dającego wartość -48st. ?

  • Fibaro
  • #2 16 Gru 2015 06:26
    lucilla
    Poziom 9  

    moim zdaniem czujnik położenia wałka rozrządu do wymiany, miałem podobnie w A6, co do temperatury mogą być 2 czujniki i 1 padł dlatego takie przekłamania w VAG-u

    jeden czujnik jest w kolektorze dolotowym drugi po prawej stronie w rurce wodnej z tylu

    pozdrawiam

  • Fibaro
  • #3 16 Mar 2016 22:27
    stefansson
    Poziom 10  

    Masakra... czujnik położenia walu szwankował, po wymianie na nowy pomogło na chwile. Rozrząd przestawiony był o 2 zęby, turbina zapieczone łopatki nie do końca się otwierały, przepustnica wymieniona. I autko odżyło.:)...

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo