Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CISCO EPC3925 - Zrywa połączenie internetowe. Problemy z DNS?

16 Gru 2015 09:32 1371 14
  • Poziom 8  
    Mamy w firmie router CISCO EPC3925. Od paru dni pojawiają się problemy ze zrywaniem połączenia internetowego. Choć w sumie nie do końca, bo niektóre strony działają, a niektóre nie. Pojawiają się błędy, np:

    Strona internetowa jest niedostępna
    ERR_NAME_NOT_RESOLVED

    Strona internetowa jest niedostępna
    DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG

    W naprawie windows 7 pojawiają informacje o problemach z DNS'ami. W XP pomaga tylko kilkukrotne naprawianie połączenia sieciowego.

    Jakieś pomysły? Co mogę jeszcze Wam dołączyć, by przybliżyć problematykę tematu?
  • Specjalista Sieci, Internet
    Sprawdź czy można ustawić w konfiguracji DHCP server (w routerze) DNS serwery 8.8.8.8 i 8.8.4.4.
  • Poziom 8  
    Muszę podpiąć kompa do tego routera żeby sprawdzić konfigurację, czy można to zrobić z dowolnego komputera w sieci?
  • Specjalista Sieci, Internet
    CISCO jest twój czy dostawcy ?
    Spróbuj wejść przez www na bramę domyślną komputera
    Bramę domyślną znajdziesz w wydruku "ipconfig /all" z okna cmd.exe.
  • Poziom 8  
    Jestem. Łączy z mikrotik rb751u-2hnd, czyli chyba on jest głównym urządzeniem sieciowym. Sprawdzę, co mogę i dam znać.

    Dołączam też pingowanie strony, która się nie wyświetla:
    CISCO EPC3925 - Zrywa połączenie internetowe. Problemy z DNS?
  • Specjalista Sieci, Internet
    Uruchom komputer w tryb awaryjny + obsługa sieci, czy problem nadal występuje ?
  • Poziom 8  
    Niestety tak.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Czy jak w konfig karty sieciowej ustawisz dnsy na 8.8.8.8 8.8.4.4 to problem występuje ?

    Odłącz MT, podłącz komputer wprost do cisco, czy problem nadal występuje ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przeskanuj system malwarebytes-em, usuń wykryte, uruchom ponownie, i przeskanuj znowu.
  • Poziom 8  
    To nie takie proste, bo to sieć wewnętrzna firmy. Pomiędzy moim komputerem, a MT są jeszcze co najmniej dwa urządzenia, ale problem występuje na wszystkich komputerach bez względu na sposób połączenia - wifi / kabel. Może to być związane z dostawcą internetu, czy nadal szukać przyczyny w urządzeniach ?
  • Specjalista Sieci, Internet
    bogiebog napisał:
    Czy jak w konfig karty sieciowej ustawisz dnsy na 8.8.8.8 8.8.4.4 to problem występuje ?


    Dodano po 40 [sekundy]:

    bogiebog napisał:
    Przeskanuj system malwarebytes-em, usuń wykryte, uruchom ponownie, i przeskanuj znowu.


    Resultaty _wszystkich_ sugestie raportuj,

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ja na wszystkich kompach to nie skanuj.
  • Poziom 8  
    Czyli sugerujesz taki skan na wszystkich komputerach? Mój przeskanowany wszystkim, co mi przyszło do głowy ...

    Screen ze zmiany DNS
    CISCO EPC3925 - Zrywa połączenie internetowe. Problemy z DNS?
  • Specjalista Sieci, Internet
    Nie skanuj, jak problem na wszystkich komputerach, ustaw tylko DNS jak pisałem.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    bogiebog napisał:
    8.8.8.8 8.8.4.4
  • Poziom 8  
    Ustawiłem, zresetowałem komputer, testuję.

    Dodano po 29 [minuty]:

    Ciut lepiej, ale nadal :(
  • Specjalista Sieci, Internet
    Uruchom w oknie cmd.exe
    ping -t 8.8.8.8

    czy ping przerywa w czasie jak są problemy z netem ?
  • Poziom 8  
    Na razie przełączyłem DNS na dwóch komputerach i widocznie pomogło. Od 3 dni bez podobnych komunikatów, o których wspominałem wcześniej.