Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi Q7 - Skrzynia biegów nie działa, nie można przekręcić kluczyka na 0 i wyjąć

16 Gru 2015 14:50 2742 10
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich mam taki problem po małych przeróbkach silnika, spięciu go ze skrzynią biegów w aucie występują następujące objawy:
    1) silnik działa ok.,
    2) nie mogę wyjąć kluczyka ze stacyjki - nie przekręca się do końca w pozycję "0" - połączenia elektryczne sprawdzone,
    3) po wykasowaniu błędów silnik pracuje, wrzucam obojętnie jaki bieg D,R,S - nie występuje charakterystyczne szarpnięcie, a po puszczeniu pedału hamulca auto stoi w miejscu.
    Dodam, iż skrzynia nie była rozbierana.
    Proszę o pomoc gdzie szukać? co może być przyczyną takiego zachowania?
  • Poziom 19  
    hehe

    EDIT:
    Nie doczytałem że nie możesz ruszyć.
    -> pkt 3 - wygląda jakby na wybieraku skrzyni ześliznęła się linka.
    czy przy przełączeniu na D możesz przełączyć manetkę na manualne wybieranie ?

    -----------
    Miałem to w audi A6
    to blokada przy skrzyni abyś nie wyjął kluczyka jak nie jest na P

    w serwisie chcą wymienić wybierak skrzyni (1000zł!)

    jak zdarza się okazyjnie to na czarnym krążku koło kluczyka jest mała dziurka - wyjmiesz kluczyk, ALE nie będzie działać centralny więc musisz zamknąć mechanicznie.

    Problem jest z jednym z dwóch mikro-styków w wybieraku skrzyni. pierdółka za 5 zł ale rozbierania aby się tam dostać to połowa auta.
    Ja sobie odpuściłem - po 2 miesiącach samo się naprawiło.

    p.s.
    Audi USA miało tę usterkę w akcji naprawczej i sieci znajdziesz nawet biuletyn do tego. w europie zdarza się to przy autach po 5-6 latach (maiłem A64F z 2004 roku) - obeznany serwis Audi będzie wiedział jak to naprawić - tylko robocizna jest droga...

    p.s.2
    żaden skaner błędów tego nie pokaże bo to instalacja czysto elektryczna nie podlegająca diagnostyce.
  • Poziom 10  
    Tak na manualne można przełączyć, ale tak samo auto nie jedzie tylko stoi w miejscu.
  • Admin grupy Samochody
    rybao napisał:
    spięciu go ze skrzynią biegów w aucie
    Jak to wyglądało mechanicznie, konwenter gdzie był podczas spinania? W skrzyni czy przy silniku?
  • Poziom 10  
    Konwerter podczas spinania był w skrzyni.
  • Admin grupy Samochody
    A dobrze wskoczył w pompę oleju?
  • Poziom 10  
    Z lekkim oporem, tak jakby za pierwszym razem nie popadł dokładnie, ale wszedł. Sądzę że dobrze. Podejrzewasz zasprzęglenie skrzyni z silnikiem? To powinno dać się sprawdzić. Jak poluzuję przewody olejowe na skrzyni biegów te do chłodnicy i odpalę silnik. Dobrze myślę?
  • Poziom 24  
    Zobaczysz czy jest ciśnienie oleju czy go brak. Ostatnio wymieniałem konwerter po takiej samej akcji innego warsztatu, w moim przypadku olej wylatywał z przewodu chłodniczki tylko dzięki "sile woli".
  • Poziom 10  
    Dokładnie tak jest brak ciśnienia oleju. :( Czyli wyciągamy skrzynie. Jak sądzicie co jest konwerter czy skrzynia?
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Jak działał przed to raczej konwerter, tylko zobacz czy znajdziesz ząbki.
  • Poziom 10  
    Dla wszystkich zainteresowanych. Uszkodzony był konwerter.