Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Transit 2.4 TDCI - 2004 r wchodzi w tryb awaryjny

17 Gru 2015 10:16 2403 9
  • Poziom 42  
    Witam!
    Dwa słynne błędy
    P0251 - zawór regulacji dawki paliwa
    P1211 - za wysokie/za niskie ciśnienie paliwa
    Właściciel włożył chyba już 10 tyś bez efektu...
    Pompa i wtryski pojechały do specjalistycznej firmy i nie pomogło...
    Dwumasa wymieniona...
    Sterownik podmieniony, zawór ciśnienia i czujnik ciśnienia (kilka razy podmieniane), serwis forda i wiele innych firm się wyłożyło....
    Auto doskonale odpala jak się jeździ wolno to ok, ale jak się przyśpiesza to nagle ciśnienie skacze do maksymalnych wartości i tryb awaryjny a czasami całkowicie gaśnie... po zgaszeniu i odpaleniu dobrze oczywiście i tak w kółko...
    Nie mogę zrozumieć tych skoków ciśnienia w górę?!
    Ponoć wiele Transitów z tego powodu stoi...
    Jakieś sugestie...
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    autoas napisał:
    Nie mogę zrozumieć tych skoków ciśnienia w górę?!
    To typowy objaw przy niewydolnej pompie wtryskowej - zawór IMV pompy przekracza granicę prawidłowej pracy przy ekstremalnej modulacji sygnału sterującego PWM - starając się uzyskać prawidłowe ciśnienie na listwie zadane przez IDM.

    autoas napisał:
    Pompa i wtryski pojechały do specjalistycznej firmy i nie pomogło...

    Moim zdaniem pompa do regeneracji i sprawdzenia na dobrym stanowisku kontrolnym. Dopóki nie będziesz miał w ręku kilku stron formatu A4, z wydrukami testów pompy we wszystkich stanach pracy, z podanym nr pompy oraz datą i godziną testu - to nie możesz być pewny, że pompa jest prawidłowo zregenerowana i całkowicie sprawna. Taka jest prawda.
    Niezależnie od tego wstępnie przed montażem pompy trzeba sprawdzić wtryskiwacze robiąc próbę przelewową oraz upewnić się u pompiarza, czy pompa nie sypała opiłkami.

    Nie przesądzając oczywiście tego konkretnego przypadku, wiele razy można przeczytać o "specjalistycznych firmach" regenerujących armaturę paliwową diesla, które specjalistyczne są tylko w... koszeniu kasy.
  • Poziom 42  
    Nie wiem czy klient przeżyłby gdybym mu powiedział, że zaczynamy od początku :D
    Ale powalczę jeszcze....
  • Poziom 27  
    autoas napisał:
    Nie wiem czy klient przeżyłby gdybym mu powiedział, że zaczynamy od początku :D
    Ale powalczę jeszcze....
    Po tych piętnastu latach walk z Delphi CR w zasadzie już dobrze wiadomo, jak postępować z tym układem i co mu dolega. Ma w sumie prostą budowę cepa, zwłaszcza pompa, pomijam tu najwyższy poziom wymogów technologicznych w produkcji armatury, wiadomo - Diesel, mikronowe dokładności w produkcji...
    Problem zaczyna się wtedy, gdy klient chce, żeby było TANIO. Czasami się to udaje, sam tak robiłem, regenerując wtryski na stole w kuchni, a po montażu liczyłem na samoadaptację.
    Gdyby od początku postępować w serwisowaniu układu jak Bóg przykazał, w tym zero zamienników i używek - nie byłoby żadnych problemów. Dobrze zrobiony Delphi przejeżdża 200 kkm - chyba że ktoś wejdzie na minę w postaci odbarwianego kwasem opału...
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Moje sugestie to ; wymien filtr paliwa, jezeli masz mozliwosc to podmień cała listwę wtryskową, jesli nie to zdemontuj i rozkreć zawór ktory jest na koncu listwy sprawdź czy jest cały ( chociaz pewniej by bylo podmienić), nie wiem czy w tym roczniku juz byly pompki paliwa w zbiorniku, ale wyciagnij kosz i zobacz czy caly i czy nie jest zalepione sito,Przedzwoń instalacje od czujnikow czy jest cała, sprawdz wtryski na przelewy.
    W serwisowce pisza mniej wiecej takie o przyczyny;
    ograniczony przelpyw miedzy pompą paliwa a zbiornikiem, niedroznosc filtra paliwa, uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa, usterka wtryskiwacza

    Ostatnio mialem podobny problem w 2.2 hdi uszkodzona instalacja + wysypana mapa w sterowniku. Ale wiem, ze HDI to nie tdci
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    drdrug napisał:
    Moje sugestie to ; wymien filtr paliwa, jezeli masz mozliwosc to podmień cała listwę wtryskową, jesli nie to zdemontuj i rozkreć zawór ktory jest na koncu listwy sprawdź czy jest cały ( chociaz pewniej by bylo podmienić), nie wiem czy w tym roczniku juz byly pompki paliwa w zbiorniku, ale wyciagnij kosz i zobacz czy caly i czy nie jest zalepione sito

    W Transicie Mk6 tdci (Delphi) na listwie nie ma zaworu, jest tylko czujnik ciśnienia.
    Żaden Transit tdci nie ma pompki podającej - ani w zbiorniku ani poza. A spośród modeli tddi tylko jeden 2,4 tddi 125KM z pompą VP44 miał przez pierwsze dwa lata pompkę na filtrze, ale i tak potem z niej zrezygnowano.

    Kolega autoas napisał, że błąd wyskakuje podczas skoku ciśnienia w górę - typowy objaw dla błędów "bliźniaków" P0251 i P1211 przy niewydolnej pompie wtryskowej. Może być uszkodzona tylko sekcja niskiego ciśnienia - czyli pompka zasysająca paliwo ze zbiornika.
  • Poziom 42  
    Czy istnieją jakieś zestawy uszczelnień tejpompy podobnie jak np. CR "gwiazdy" z CDI lub CRDI?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    autoas napisał:
    Czy istnieją jakieś zestawy uszczelnień tejpompy podobnie jak np. CR "gwiazdy" z CDI lub CRDI?
    Poszukaj w Gaz Parts, mają trochę rzeczy do tej pompy http://diesel.gazparts.pl/category.php?catx=209&caty=218&lic=40&cv=3

    Jeżeli masz ochotę - rzuć okiem na wątek na forum Forda http://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=101
    tam człowiek dłubał w pompie Delphi - najważniejsze, że z dobrym skutkiem, sporo pouczających zdjęć. Musisz się zarejestrować, ale to myk-myk jest.
  • Poziom 42  
    No nie udało mi się naprawić...auto pojechało do serwisu i ponoć mieli jakiś zestaw naprawczy instalacji elektrycznej i pomogło....