Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Delco HSFI - 2.1 naprawa sterownika Opel Astra G 1.6 8V

17 Gru 2015 22:26 2265 7
  • Poziom 16  
    Witam
    Mam pytanie do kolegów odnośnie naprawy sterownika z Opel Astra 1.6 8V Z16SE Delco HSFI - 2.1.
    Z tego co wiem typowa naprawa polegająca na poprawie uszkodzeń w złączu jest z reguły krótkotrwała i na dłuższą metę nie pomaga.
    Mam pytanie czy ktoś w Polsce wykonuje naprawę polegającą na wymianie drutów łączących płytkę ze złączem - coś jak na tym fimie
    https://www.youtube.com/watch?v=4ENJ5L_-pDA
    Ewentualnie proszę o wszelkie dobre rady, gdyż kupno używanego sterownika to też loteria, gdyż wszystkie mają już one swoje lata i często padają.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    Można naprawić strownik na lata. Ale nie w każdym uszkodzeniu.

    Co ci nie działą?
  • Sklep HeluKabel
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli sterownik jest jeszcze nie grzebany, to spokojnie daję radę je naprawiać, natomiast po próbie partackiej naprawy, nawet się nie dotykam.
  • Poziom 16  
    Sterownik póki co jeszcze "dziewica" - nienaprawiany i pewnie nigdy nawet nie wyciągany ze złącza.

    Błędy pojawiają się okresowo, ale całkowicie nieregularnie, zawsze na zimnym.
    Po dobrym nagrzaniu silnika i powtórnym uruchomieniu często silnik zaczyna pracować dobrze. Inne przyczyny na 99% wykluczone. Czasem check się nie zaświeci, a silnik po prostu mocno wibruje i nie ma mocy (chodzi podobnie jak diesel).

    Błędy zczytane przez kabel:
    P0303 Nieaktywny
    ( 0 ) Zapłon cylindra 3 - wypadanie zapłonów

    P0351 Nieaktywny
    ( 0 ) Obieg regulujący zapłonu 1

    P0352 Nieaktywny
    ( 0 ) Obieg regulujący zapłonu 2

    P0353 Nieaktywny
    ( 0 ) Obieg regulujący zapłonu 3

    P0354 Nieaktywny
    ( 0 ) Obieg regulujący zapłonu 4

    P0300 Nieaktywny
    ( 0 ) Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów

    P0304 Nieaktywny
    ( 0 ) Zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów

    Wiem że jest dużo osób które chętnie się podejmą naprawy, natomiast z opinii które udało mi się uzyskać osób które naprawiały to wszyscy mówią że szkoda kasy - lepiej od razu kupić inny. Dlatego interesowałaby mnie naprawa kompleksowa, bo z tego co wiem to problem jest głównie w tych drutach łączących płytkę ze złączem.
  • Poziom 31  
    A nie przyszło ci do głowy żeby wymienić świece i cewke.
  • Poziom 2  
    Witam,
    z własnej praktyki wiem, że naprawa kilku zerwanych połączeń w tym sterowniku wystarczy na krótki czas (kilka mc. może rok). Później pękają następne połączenia, które w czasie pierwszej naprawy były sprawne i nieruszane. Natomiast poprawne wykonanie wszystkich połączeń podczas pierwszej naprawy to praca na długie godziny i raczej nieopłacalna. Wymiana sterownika na drugi, używany to też ryzyko wkalkulowane w jego cenę. Konkluzja jest taka, żeby naprawiać i mieć nadzieję, że pojeździ dłużej.
  • Poziom 31  
    Tws2 napisał:
    Później pękają następne połączenia, które w czasie pierwszej naprawy były sprawne i nieruszane.


    Kolego jak ktoś potrafi naprawić to i potrafi zaradzić .
  • Poziom 16  
    DJ ANNUS napisał:
    A nie przyszło ci do głowy żeby wymienić świece i cewke.

    Oczywiście po takich komunikatach pierwsze co zrobiłem to wymieniłem kable i świece (które defacto były już mocno wyeksploatowane), a potem gdy nie było żadnej różnicy wymieniłem również cewkę na nową - jak się można domyślić brak efektu.