Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Delco HSFI - 2.1 naprawa sterownika Opel Astra G 1.6 8V

17 Dec 2015 22:26 2739 7
  • Level 16  
    Witam
    Mam pytanie do kolegów odnośnie naprawy sterownika z Opel Astra 1.6 8V Z16SE Delco HSFI - 2.1.
    Z tego co wiem typowa naprawa polegająca na poprawie uszkodzeń w złączu jest z reguły krótkotrwała i na dłuższą metę nie pomaga.
    Mam pytanie czy ktoś w Polsce wykonuje naprawę polegającą na wymianie drutów łączących płytkę ze złączem - coś jak na tym fimie
    https://www.youtube.com/watch?v=4ENJ5L_-pDA
    Ewentualnie proszę o wszelkie dobre rady, gdyż kupno używanego sterownika to też loteria, gdyż wszystkie mają już one swoje lata i często padają.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 31  
    Można naprawić strownik na lata. Ale nie w każdym uszkodzeniu.

    Co ci nie działą?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli sterownik jest jeszcze nie grzebany, to spokojnie daję radę je naprawiać, natomiast po próbie partackiej naprawy, nawet się nie dotykam.
  • Level 16  
    Sterownik póki co jeszcze "dziewica" - nienaprawiany i pewnie nigdy nawet nie wyciągany ze złącza.

    Błędy pojawiają się okresowo, ale całkowicie nieregularnie, zawsze na zimnym.
    Po dobrym nagrzaniu silnika i powtórnym uruchomieniu często silnik zaczyna pracować dobrze. Inne przyczyny na 99% wykluczone. Czasem check się nie zaświeci, a silnik po prostu mocno wibruje i nie ma mocy (chodzi podobnie jak diesel).

    Błędy zczytane przez kabel:
    P0303 Nieaktywny
    ( 0 ) Zapłon cylindra 3 - wypadanie zapłonów

    P0351 Nieaktywny
    ( 0 ) Obieg regulujący zapłonu 1

    P0352 Nieaktywny
    ( 0 ) Obieg regulujący zapłonu 2

    P0353 Nieaktywny
    ( 0 ) Obieg regulujący zapłonu 3

    P0354 Nieaktywny
    ( 0 ) Obieg regulujący zapłonu 4

    P0300 Nieaktywny
    ( 0 ) Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów

    P0304 Nieaktywny
    ( 0 ) Zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów

    Wiem że jest dużo osób które chętnie się podejmą naprawy, natomiast z opinii które udało mi się uzyskać osób które naprawiały to wszyscy mówią że szkoda kasy - lepiej od razu kupić inny. Dlatego interesowałaby mnie naprawa kompleksowa, bo z tego co wiem to problem jest głównie w tych drutach łączących płytkę ze złączem.
  • Level 31  
    A nie przyszło ci do głowy żeby wymienić świece i cewke.
  • Level 2  
    Witam,
    z własnej praktyki wiem, że naprawa kilku zerwanych połączeń w tym sterowniku wystarczy na krótki czas (kilka mc. może rok). Później pękają następne połączenia, które w czasie pierwszej naprawy były sprawne i nieruszane. Natomiast poprawne wykonanie wszystkich połączeń podczas pierwszej naprawy to praca na długie godziny i raczej nieopłacalna. Wymiana sterownika na drugi, używany to też ryzyko wkalkulowane w jego cenę. Konkluzja jest taka, żeby naprawiać i mieć nadzieję, że pojeździ dłużej.
  • Level 31  
    Tws2 wrote:
    Później pękają następne połączenia, które w czasie pierwszej naprawy były sprawne i nieruszane.


    Kolego jak ktoś potrafi naprawić to i potrafi zaradzić .
  • Level 16  
    DJ ANNUS wrote:
    A nie przyszło ci do głowy żeby wymienić świece i cewke.

    Oczywiście po takich komunikatach pierwsze co zrobiłem to wymieniłem kable i świece (które defacto były już mocno wyeksploatowane), a potem gdy nie było żadnej różnicy wymieniłem również cewkę na nową - jak się można domyślić brak efektu.