Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Premium 270 DCI 2002 rok duże spalanie

rojo1984 17 Dec 2015 22:59 4113 23
  • #1
    rojo1984
    Level 7  
    Witam premiumka kupiona 2 miesiące temu przy zakupie zalana pod korek po przyjechaniu to samo wyszła 23,5 litra bardzo ciężko paliła i olej był w paliwie pompa wysokiego ciśnienia została zregenerowana w boschu pod Bochnia ,wtryski w stalowej woli też Bosch.Spalanie teraz przy ładunkach do 8-9 ton 27,5 litra .Nie kopci moc ma turbina też wymieniona bo takie luzy miała że wirnik zaczęło nadszarpywać. Czujnik ciśnienia doładowania też wymieniony na Boscha.intercooler sprawdzony na szczelność i wyczyszczony.Żadnych błędów vecu i eecu tylko ABS czasem się zapali na pomarańczowo. Jedyne co zauwazylem to czasami jak dodaje gazu tak jakby lekkie falowanie obrotów połączone z tym jakby pedał nie reagował od razu, dopiero po chwili zaczyna ciągnąć. Ktoś wie może czemu tyle pali?Silnik 6,2 litra mam podobną 9 litrow 300 koni na starej pompie i pali 22-23.Za podpowiedzi dziękuje
  • #2
    rojo1984
    Level 7  
    Dzisiaj wystąpiło mi przed odpaleniem auta zjazd do warsztatu po wejściu w menu jest błąd: Vecu 0 00639 09 001 z tego co się orientuje dotyczy komunikacji z szyna CAN auto odpala bez problemów po odpaleniu komunikatu już niema czy to ma powiązanie że spalaniem?
  • #3
    keicam1991
    Level 18  
    Powiem ci szczerze że trzeba było by zrobić porządną diagnostykę komputerową, może wtryski ???
  • #4
    rojo1984
    Level 7  
    Dopiero co po regeneracji, wczoraj sprawdzane na przelew przez minute na ciepłym silniku nakapało zaledwie niecałe 60 mililitrów więc chyba raczej są ok
  • #5
    keicam1991
    Level 18  
    A zawory były regulowane ??
  • #6
    rojo1984
    Level 7  
    Tak były ustawiane 0.25 ssący,0,50 wydech.Tylko że na tak zwaną mijankę na zimnym silniku. Zastanawia mnie egr czy go nie zaślepić na jedno tankowanie bo wydaje mi się ze niema pełnej mocy, tylko ze nie kopci wcale.Ktoś wie jakie są objawy jak stanie na otwartym?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    rojo1984
    Level 7  
    Regeneracja pompy polegała na zawiezieniu ją do serwisu bosch i czekaniu na sprawdzenie i diagnozę. Pan powiedział tak: jeśli naprawa nie przekroczy wartości 3500 netto to będą naprawiać jak przekroczy to dadzą od razu swoją zregenerowaną na gwarancji w tej cenie.Oczywiście tamta niby się nie nadawała zatarte sekcje i inne mankamenty decydowały że niema sensu czekać bo i tak będzie drożej.Co do oleju w paliwie to była podmieniana pompa niskiego z dobrego a i tak olej był ponoć że przy sekcjach też może łapać.Fakt jest taki że po regeneracji pali prawie że na dotyk,to kolego nie pocieszyłeś mnie z tym spalaniem ale skoro wszystko zrobione i niema żadnych błędów to może i faktycznie one tak mają aczkolwiek myślałem że common rail będzie bardziej oszczędniejszy niż zwykła pompa.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    rojo1984
    Level 7  
    Witam ponownie dzisiaj po wizycie w serwisie okazało się że jednak jest problem z pompą wysokiego ciśnienia a mianowicie problem w elektrozaworze numer 2 czyli że problem z jedną sekcją i niby zregenerowana miała być zobaczymy co powiedzą w boschu w Bochni.
    Poza tym mogła być źle ustawiona względem wałka rozrządu i tu moje pytanie czy ktoś wie jak powinno się prawidłowo ustawić?Jest już jeden opis ustawiania na forum ale potrzebuje być pewnym na 100 % Za podpowiedzi dziękuje. Jak wróci pompa z serwisu to napiszę czy jest poprawa.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    rojo1984
    Level 7  
    Był robiony też test rozruchu;
    usterki;problem synchronizacji silnika
    naprawy;sprawdź montaż pompy wtryskowej
    sprawdź ustawienie pompy wysokiego ciśnienia.
    sprawdź stan zębów na kole zamachowym silnika
    Właśnie zastanawia mnie dlaczego nie było żadnej kontrolki ani żadnego błędu a na tym teście od razu wyszło
    Ustawiał mi pompę chłopak który ma doświadczenie na premium ale silniki 11 litrowe dci w takim razie wychodzi że te mniejsze ustawia się trochę inaczej

    Dodano po 10 [minuty]:

    Renault Premium 270 DCI 2002 rok duże spalanie Renault Premium 270 DCI 2002 rok duże spalanie
  • Helpful post
    #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    rojo1984
    Level 7  
    Dalej poszukuje schematu jak prawidłowo ją ustawić ,w serwisie powiedzieli że będzie ciężko bo tego już nie robią ale jak sobie nie poradzę to spróbują mi coś pogrzebać i znaleźć jakiś schemat

    Dodano po 4 [godziny] 32 [minuty]:

    Bosch w Bochni twierdzi że pompa jest ok.
    Czy mogło pokazać ten błąd na elektrozaworze z powodu złego ustawienia pompy?
  • #15
    keicam1991
    Level 18  
    rojo1984 wrote:
    Dalej poszukuje schematu jak prawidłowo ją ustawić ,w serwisie powiedzieli że będzie ciężko bo tego już nie robią ale jak sobie nie poradzę to spróbują mi coś pogrzebać i znaleźć jakiś schemat

    Dodano po 4 [godziny] 32 [minuty]:

    Bosch w Bochni twierdzi że pompa jest ok.
    Czy mogło pokazać ten błąd na elektrozaworze z powodu złego ustawienia pompy?


    Oczywiście że tak, zobacz na forum bo schematy do ustawienia pompy są wrzucone :).
  • #16
    rojo1984
    Level 7  
    Pompa wsadzona ustawiona według schematu kolegi keicam 1991, auto pali, błędu niema żadnego na wyświetlaczu ale dalej kopci na czarno i niema siły,ponoć ustawić tą pompę to nie jest takie proste.
  • #17
    keicam1991
    Level 18  
    Jak ustawiłeś na znaki to ma chodzić a dymienie to może wtryski ??

    A przypomniałem sobie jeszcze coś takiego że jak wyskakiwał błąd elektrozaworów to producent nie przewiduje żadnych regeneracji tylko zaleca wymianę pompy na nową :D.
  • #18
    rojo1984
    Level 7  
    Wtryski też są po regeneracji i na serwisie też wyszło że są ok.
    Jedyne co się dowiedziałem od chłopaków z serwisu to że było kilka rodzaji tych pomp i zależnie od tego jaka jest wsadzona to każda ma swoje ustawienie.
    Ja mam dwu sekcyjną bosch 0 445 020 013
    W przyszłym tygodniu mają poszukać i dać znać jak to należy zrobić żeby było dobrze.
    W boschu w Bochni też twierdzą że pompa jest ok i jeśli nie dam rady jej ustawić to zaproponowali żebym przyjechał i mi ją ustawią bo to trzeba umieć zrobić ale dopiero po 10 stycznia
  • #19
    keicam1991
    Level 18  
    Daj jeszcze jakiś vin, zobaczę może coś znajdę :).
  • #22
    rojo1984
    Level 7  
    Zostawiłem tak ustawioną tą pompę i dzisiaj po 2 dniach odpalił praktycznie na dotyk (było -9) przejechałem się i wydaje mi się że wcale nie kopci tylko jakoś tak słabo się zbiera ale myślę że będzie dobrze.Przejrzałem diagnostykę i niema żadnych błędów.Przejeżdżę ten tydzień i zobaczę jak będzie ze spalaniem później jeszcze raz na diagnostykę i zobaczymy czy będą jakieś błędy synchronizacji silnika albo zaworu.
    Wielkie Dzięki koledze keicam 1991
  • #23
    keicam1991
    Level 18  
    rojo1984 wrote:
    Zostawiłem tak ustawioną tą pompę i dzisiaj po 2 dniach odpalił praktycznie na dotyk (było -9) przejechałem się i wydaje mi się że wcale nie kopci tylko jakoś tak słabo się zbiera ale myślę że będzie dobrze.Przejrzałem diagnostykę i niema żadnych błędów.Przejeżdżę ten tydzień i zobaczę jak będzie ze spalaniem później jeszcze raz na diagnostykę i zobaczymy czy będą jakieś błędy synchronizacji silnika albo zaworu.
    Wielkie Dzięki koledze keicam 1991



    Jak ci będzie generowało kody usterek od elektrozaworów to na 99% pompa i nic temu nie zrobisz :).

    Albo tak jeździć, albo kupić dobrą pompę :).
  • #24
    rojo1984
    Level 7  
    Witam temat zamykam problem rozwiązany spalanie spadło na 23 litry które jest do zaakceptowania chociaż myślałem że dci z takim silnikiem na trasie będzie paliło 20 max.Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.