Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

nawiew wewnętrzny i zewnetrzny -

Kart 19 Dec 2015 22:29 2385 4
  • #1
    Kart
    Level 12  
    Witam. Od pewnego czasu mam problem z ustawieniem nawiewu.Kłopot jest Astra G. Silniczek działa choć coś stuka i nie działa właściwie. Uporałem się z uszkodzoną klapką wszystko po skręcałem i próba. Co się okazało, że silniczek działa w obu kierunkach choć nie rozłącza go. Skutek taki że poszedł dym który buchną z nawiewu. Podejrzewam że się spalił. Zastanawia mnie co powoduje rozłączenie silniczka. Mam podejrzanego ale nie wiem czy dobrze celuję.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    milejow
    Level 43  
    Dobrze przekop forum, było kilkakrotnie pisane jak uporać się z tym problemem przy pomocy zwykłej żarówki :D
  • #3
    Kart
    Level 12  
    Zbyt duży tu bałagan i ciężko o konkrety. Jak kolega taki magik niech zdradzi rąbek tajemnicy. Wolał bym doprowadzić tę usterkę do stanu fabrycznego. A krańcówki to zaleczenie. :| Będziemy wdzięczni za odświeżenie informacji
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    Chyba nic nie wyłącza tego silnika, dochodzi do krańcowej pozycji i się zatrzymuje, przynajmniej tak działało to w Astrze G mojego ojca. Trochę się nagrzewał ale poza tym nic złego się z nim nie działo. Przełącznik tylko odwraca polaryzację zasilania na nim. Gdzieś widziałem układ do rozłączania tego silniczka...

    Silniczek jest poza kanałami powietrza więc jak z powodu jego spalenia mógł pójść dym z nawiewów... chyba że w pozycji obiegu wewnętrznego.

    Tu masz coś na ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic544472.html i ponoć oryginalne jest tam jakiś układ czasowy, tylko się psuje... nie wiem, nie rozbierałem tego.

    Można też tak (dwie diody i dwie krańcówki):
    nawiew wewnętrzny i zewnetrzny -
    http://astraklubpolska.pl/viewtopic.php?t=813683
  • #5
    Kart
    Level 12  
    Po przerobieniu silniczka wstawieniu dwóch diod i dwóch słiczów podziałało jakiś czas. Przełożenie nawiewu działało jak fabryka do czasu aż nie zaśmierdziało. Swąd raczej w elektronice zmieniającej polaryzację w całym panelu. Raczej nie do naprawienia. Objaw Nie działający przycisk i podświetlenie oraz nie działający silniczek.