Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 3008 1.6 THP 156KM - Rodzaj silnika

20 Gru 2015 13:57 2739 24
  • Poziom 10  
    Szanowni Forumowicze.
    Czy wie ktoś z Was, czym różnią się dwa rodzaje silnika:

    1) 1.6 THP 156KM;
    2) 1.6 THP 150KM

    Otóż zepsuł mi się termostat i szukam nowego. Na stronach należy zaznaczyć model/rocznik/silnik..... i właśnie te dwa rodzaje silnika.

    Poprzedni właściciel miał w ramach gwarancji wymieniany silnik w 2013 roku. Niestety salon Peugeot w Łomiankach już nie istnieje i nie mam skąd zasięgnąć informacji, jaki silnik został zamontowany.

    W jaki sposób rozpoznać, który rodzaj silnika znajduje się w aucie?

    Na portalu znalazłem dwie oferty:
    Moderowany przez T5:


    [url]http:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    oraz

    [url]http:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.



    Po prostu chciałbym zakupić ten właściwy. Pomożecie?
  • Poziom 43  
    W systemie firmowym musi być takie info.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Orientujesz się może, czy taki termostat bywa dostępny od ręki, czy trzeba zaopatrzyć się w cierpliwość?
    Podrzuciłem te dwa linki z myślą, że ktoś z Was podpowie, który termostat wybrać. Niby oba wyglądają tak samo. Szalenie zależy mi na szybkiej naprawie auta przed świętami.

    Mój numer VIN: VF30U5FV8AS108261

    Zechcecie wesprzeć informacją, gdzie mógłbym kupić właściwy termostat? Cena nie jest naistotniejszym elementem. Po prostu potrzebuję auta na gwałt :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Dziękuję za odpowiedzi. Jutro zacznę szukać. Pozdrawiam serdecznie.

    EDIT:

    Na obudowie uszkodzonego termostatu pisze:

    PA 66 - GF30

    053 1529A
    V753452180 - 08

    Może to pomoże w ustaleniu?
  • Poziom 10  
    Witam ponownie.
    Zamówiłem termostat w serwisie zgodnie z numerem nadwozia. Przed chwilką dzwonił do mnie mechanik i twierdzi, że jedno wyjście z obudowy termostatu jest zaślepione. Dokładnie chodzi o połączenie z turbina.

    Mechanik zaślepił przewód od turbiny. Czy to jest dopuszczalne? Nie mam już pojęcia o co tutaj chodzi. Część oryginalna z serwisu, a tu takie jaja.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 36  
    gilfons napisał:
    Mechanik zaślepił przewód od turbiny


    W ASO ?

    georgesgr napisał:
    To jest wlasnie zaleta (dla klienta) zlecenia robory w ASO.


    Termostat z ASO ale wymienia kaziu w garażu jak znam życie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Auto stało rozebrane w warsztacie, a do ASO 50 km. Nie widziałem innego rozwiązania.
    Chciałem zapytać, czy skoro termostat zamawiany pod numer nadwozia, a ma zaślepiony jest otwór, to jest to dopuszczalne, aby tak jeździć?
  • Poziom 36  
    gilfons napisał:
    czy skoro termostat zamawiany pod numer nadwozia, a ma zaślepiony jest otwór, to jest to dopuszczalne, aby tak jeździć?


    NIE !

    Chyba ,że jednak gdzieś w bazie ASO jest notka o wymianie silnika i dali tak jak powinien być.
  • Poziom 10  
    a zastosować trójnik i puścić chłodzenie w ten sposób? Jest to jakieś rozwiązanie, czy tylko i wyłącznie zakup nowego termostatu, a to puścić gdzieś na aukcji?
  • Poziom 36  
    gilfons napisał:
    czy tylko i wyłącznie zakup nowego termostatu,


    Tak.

    gilfons napisał:
    a to puścić gdzieś na aukcji?


    Tak.

    gilfons napisał:
    a zastosować trójnik i puścić chłodzenie w ten sposób?


    Wieje wiochą.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Pan z działu części zamawiał po numerze nadwozia. Jutro jak będę u mechanika, to spiszę numer części z pudełka i podam.
  • Poziom 31  
    To jest właśnie Polska , niby wszystko wiadomo a i tak naprawa daje dużo do myślenia i jeszcze zaślepienie chłodzenia turbiny.

    Mechanik chyba z h.... spadł. Paranoja. Przecież to skończy sprężarke.
  • Poziom 36  
    KOSZ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Moderowany przez T5:

    Zostawimy ku przestrodze. :cry:

  • Poziom 31  
    E tam kosz , napięcie narasta , mnie ciekawi jak już autor był w ASO czy poprosił o historię pojazdu.?
    Przecież na to są fv i to na grube kPLN.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Szanowni Forumowicze.
    Wyjaśnię wszystko jasno i przejrzyście. Auto kupione w salonie w Łomiankach w 2010 roku z przedłużoną gwarancją do 2014 roku. Poprzedni właściciel dwukrotnie oddawał auto do serwisu, skarżąc się na brak mocy. Podobno wymienili sprężarkę, lecz niedługo później ponownie pojawił się problem braku mocy. W 2013 roku został wymieniony silnik. Posiadam dokument "zlecenie naprawy", czy jakoś tak (kwitki są w aucie). Na dokumencie pisze: "wymiana silnika przy 96tkm, dodatkowo wymiana sprzęgła +3 tys.PLN (piszę z pamięci).
    Przed zakupem auta oczywiście, że sprawdzałem jego historię poprzez kolegę Jarosław Tomczak, który prowadzi blog nt. francuskich aut. Był tam tylko jeden wpis (jakaś pierdółka). Byłem zdziwiony, że tak mało jest wizyt serwisowych, więc pewnego dnia przy okazji wyjazdu do Warszawy, postanowiłem zahaczyć o serwis w Łomiankach. Niestety po salonie nie ma już śladu. W książce są wpisy standardowe, typu: wymiana płynów, olejów. Jest też wpis o wymianie łożysk i tarcz hamulcowych.

    Oczywiście również pytałem kilka dni temu w serwisie olsztyńskim dlaczego takich informacji nie ma w systemie, to usłyszałem odpowiedź, że należy się udać do serwisu, w którym prowadzone były naprawy. Potwierdził też, że salon w Łomiankach nie istnieje i nie dowiem się już, co tam było robione.

    Gdy uszkodził się termostat, pojechałem do znajomego mechanika, który go wymontował i udałem się do serwisu w Olsztynie. Pracownik poprosił jedynie o 10 ostatnich znaków z VIN i w ten sposób zamówił termostat.
    Gdy go odebrałem, wyglądał na pierwszy rzut oka identycznie. 6 podłączeń jak w poprzednim termostacie. Mechanik zadzwonił do mnie i powiedział, że podłączył wszystko i zauważył, że otwór łączący termostat z turbiną jest zaślepiony, a króciec zbyt krótki, by to połączyć. Zapytałem mechanika, czy nie można zatkać otworu w turbinie lub założyć trójnik, abym mógł dokulać się do serwisu.

    Nie dziwcie się proszę, że pytałem jak rozróżnić jaki mam silnik. Samych THP jest 150, 156, 163KM. Do tego 5FX, 5FV, itd itd. Silnik wymieniono 3 lata po zakupie auta. Dodatkowo jak Kolega georgesgr sprawdził po VIN - sam nie wie który termostat będzie pasował i zasugerował zakup po numerze nadwozia.

    Mam nadzieję, że troszkę wyjaśniłem swój problem. A teraz wracając do samego termostatu. Nowy termostat ma numer 9810916880. Po przegooglowaniu otrzymałem informację na stronie http://www.motopartner.pl/Start.asp?WCU=~TUo5ODEwOTE2ODgw że to termostat do Peugeot 3008 1.6 120KM. Czyli bez turbiny. Zapewne dlatego obudowa ma zaślepiony ten króciec.

    Georgesgr, podałeś mi numer 9808647080 i chyba miałeś rację, ale skąd miałem wiedzieć, że w serwisie zamówią zły przedmiot? Wszystko wyglądało profesjonalnie. "poproszę 10 ostatnich cyfr i będzie dobrze".
    Szczerze liczę, że po lekturze zmienicie o mnie i mechaniku niezbyt pozytywne zdanie i potwierdzicie, że 9808647080 będzie właściwym termostatem :)

    Życzę wszystkim zdrowych i spokojnych Świąt.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam w Nowym Roku.

    Serwis przyjął ode mnie termostat i zamówił drugi. Ten już posiadał wyjście do podłączenia turbiny.

    Nie zapisałem sobie numerów przed przekazaniem termostatu mechanikowi, ale pamiętam z rozmowy serwisantów, że powinienem otrzymać termostat "169", a dostałem "168" za pierwszym razem. Teraz pięknie trzyma 90 stopni, więc jestem zadowolony.

    Korzystając z okazji chciałbym jeszcze zapytać Was o numer uszczelki karoseryjnej drzwi przednich kierowcy? Jest w dwóch miejscach porwana, a lubię mieć wszystko cacy.

    Dziękując Wam za zainteresowanie pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku.