Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H Z17DTH - Niskie napięcie ładowania

21 Gru 2015 17:13 1638 5
  • Poziom 7  
    Witam. Mam pytanie w temacie napięcia ładowania. Kilka tygodni temu zauważyłem w Astrze H (1.7 CDTI 100KM) że na zimnym silniku (do ok. 60 st. C) samochód nie trzyma napięcia na biegu jałowym. W trakcie jazdy wzrasta ono do ~13.9-14.1V, z kolei jak stoję np. na światłach to powoli spada, aż zatrzyma się na ok. 12V. Jak już silnik się nagrzeje to napięcie jest w miarę w porządku, na biegu jałowym jest to 13.8-14V przy włączonych światłach, radiu, dmuchawie na pierwszym biegu. Problem jednakże pojawia się znów w momencie, kiedy np. włączę ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzację albo samą dmuchawę ustawię na wyższy 3-4 bieg, wówczas na biegu jałowym napięcie ponownie spada, dzisiaj przy ogrzewaniu szyby i klimatyzacji na pierwszym biegu dmuchawy spadało do ok. 13.2V.

    Od czasu zaobserwowania usterki przejechałem trochę kilometrów, auto normalnie odpala. Nie wiem jednak czy należy się tym poważnie martwić czy raczej temat odpuścić czy coś należy z tym zacząć robić.

    P.S. napięcie sprawdzam przy pomocy komputera pokładowego, jednak są to wskazania dość miarodajne, ponieważ kiedy porównywałem je ze wskazaniami multimetra i były niemalże identyczne.

    Pozdrawiam
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 17  
    O ile się nie mylę, to w Twoim aucie ładowanie jest regulowane przez sterownik silnika wypełnieniem impulsu i zależy od wielu czynników. Jeżeli akumulator jest doładowany, wszystko działa jak należy to ja bym się tym nie przejmował.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 27  
    Ładowanie masz dobre nie ma się co przejmować, jeszcze weź jedną igłę miernika dotknij - na akumulatorze a drugą do silnika jeśli wartość na woltomierzu będzie prawie 0,00 to masę na silniku masz dobrą i wszystko jest dobre.
  • Poziom 7  
    Dzięki za odpowiedź. Wolałem na wszelki wypadek zapytać kogoś doświadczonego czy jest coś na rzeczy czy wszystko ok.
  • Poziom 43  
    Sprawdz czy klemy się nie grzeją. Wada Opla
  • Poziom 34  
    Daj alternator do sprawdzenia, mogą kończyć się pierścienie na wirniku lub szczotki. :idea: