Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Philips Saeco HD8753/19 - Blokada bloku kawy

pro_car 21 Gru 2015 21:54 2091 5
  • #1 21 Gru 2015 21:54
    pro_car
    Poziom 2  

    Ekspres zrobił 4 kawy, wszystko było Ok. Po wyłączeniu przyciskiem na panelu sterowania pokazał się czerwony symbol klucza z małą cyfrą 3. Ponowne uruchomienie zgodnie z instrukcją powoduje wyświetlenie żółtego symbolu bloku kawy i za chwilę czerwonego klucza.
    Wszelkie próby manewrowania blokiem kawy nic nie dają.
    Proszę o pomoc!

    0 5
  • #2 22 Gru 2015 02:49
    SERVICE-AV
    Poziom 39  

    Instrukcja nic nie mówi?
    Oczyścić zaparzacz primo

    0
  • Pomocny post
    #3 22 Gru 2015 11:20
    leotdipl
    Poziom 18  

    pro_car napisał:
    Ekspres zrobił 4 kawy, wszystko było Ok. Po wyłączeniu przyciskiem na panelu sterowania pokazał się czerwony symbol klucza z małą cyfrą 3. Ponowne uruchomienie zgodnie z instrukcją powoduje wyświetlenie żółtego symbolu bloku kawy i za chwilę czerwonego klucza.
    Wszelkie próby manewrowania blokiem kawy nic nie dają.
    Proszę o pomoc!


    ERROR Codes 03:
    --------------------
    The brewing unit is blocked in work position (microswitch not released
    in up position after 3", torque error trying to move down, descent time
    out exceeded.


    Masz problem - co oczywiste - powrotu bloku kawowego do pozycji wy.
    Wejdź w tryb serwisowy i posprawdzaj - ustal najpierw dokładną przyczynę.

    Tu masz "Service manual":
    ------------------------------
    http://manualestec.philcare.com.ar/SAECO/HD87...telia_Focus/sma_intelia_rev01_en_20110930.pdf

    Idź do str. 31 (wcześniej wejście do firmware str. 29)

    ps.
    Możliwe, że to tylko mikrowyłącznik (microswitch) przekładni
    - zblokowany na stałe,

    "check the microswitch, unit motor (this may be blocked) and
    lastly the wiring JP16 and JP14
    ",

    ale również dobrze to być jeszcze :

    - zbyt duży pobierany prąd przez przekładnię (silnik)
    - zbyt długi czas zajmowania pozycji roboczej (w wyniku zbyt niskiego napięcia DC)
    - blok kawowy nie zajmuje pozycji wyjściowej

    Tak czy siak - zacznij od testu serwisowego j.w. (str. 31) !

    0
  • #4 14 Sty 2016 11:12
    pro_car
    Poziom 2  

    Dziękuję serdecznie za pomoc. Do wymiany silnik i mikrowyłącznik.
    Czy to są części, które się często psują czy też wina jest po mojej stronie?

    0
  • Pomocny post
    #5 15 Sty 2016 18:49
    leotdipl
    Poziom 18  

    pro_car napisał:
    Dziękuję serdecznie za pomoc. Do wymiany silnik i mikrowyłącznik.
    Czy to są części, które się często psują czy też wina jest po mojej stronie?


    witaj,

    jakie informacje uzyskałeś z trybu serwisowego?
    tzn. jakie parametry tam odczytałeś ("czerwone" plansze
    i zwiększony pobór prądu? - i jeśli tak, jaki był pobór w mA ?)
    (uwaga: są 2 odczyty: a) bez bloku zaparzacza i b) z blokiem zaparzacza)

    Silnik nie psuje się tak często. Krańcówki o wiele częściej (część mechaniczna).

    Chodzi mi o to, czy jesteś pewien, że poza samą krańcówką - patrz 1)
    .... silnik na 100% jest do wymiany ?

    Ad.1)
    Wyłącznik krańcowy "wiszący" na złączu JP16 a ustalający pozycję wyjściową (Home) i roboczą (Work) zaparzacza
    ma dołączoną taką kotwicę plastykową -> patrz str. 51 Instrukcji Serwisowej i Mój rysunek poniżej (moja Syntia SUP037DR):
    Philips Saeco HD8753/19 - Blokada bloku kawy
    - rozumiem, że albo ta kotwica się "wyzębiła" albo sam wyłącznik "styka" niewłaściwie ?

    0
  • #6 19 Sty 2016 13:28
    pro_car
    Poziom 2  

    Witam

    Okazało się, że ekspres ma jeszcze dodatkową gwarancję i zanim dostałem pierwszą odpowiedź z instrukcją już był w serwisie, dlatego nie miałem sposobności przeprowadzenia testu.
    Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
    Z pewnością uzyskane informacje wykorzystam w przyszłości.

    Zastanawiam jakie były przyczyny awarii, czy zbyt duże spadki napięcia zasilania (pulsuje światło żarówek), czy zbyt oszczędne smarowanie bloku kawy.
    Ekspres jest używany stosunkowo mało (średnio 30 kaw w m-cu), regularnie przeprowadzane odkamienianie i czyszczenie oryginalnymi środkami. Również bieżąca konserwacja nie jest zaniedbywana.

    0
  Szukaj w 5mln produktów