Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 3 1.8. ABS - Gubi zapłon

szosiu 22 Gru 2015 10:28 1212 23
  • #1 22 Gru 2015 10:28
    szosiu
    Poziom 14  

    Witajcie ponownie :D

    golfik z 93 roku, mono ABS 90KM, przebieg 240 tys.km.

    Z uwagi na kwestie serwisowe wymieniłem; świece, kable, palec, kopułka. Może wcześniej silnik nie chodził idealnie ale teraz daje się zauważyć wypadanie któregoś zapłonu. Silnik chodzi równo, obrotomierz ani drgnie - stoi na 850 obr. A mimo to daję się odczuć wibracje w aucie przez wypadnięcie zapłonu co 2-4 sek, a co mniej więcej 10 sek nieco większe szarpnięcie silnikiem. Silnik ładnie się wkręca na obroty, ma moc, super odpala, jedynie na wolnych obrotach, gdy zimny też to jest choć delikatniej, a gdy się mocno nagrzeje, obroty zejdą na min wtedy czuć wyraźniej.
    Mam gaz II gen z silniczkiem krokowym, jest wyregulowany. Sonda ładnie pracuje na LPG i Pb.
    Tak samo jest na LPG i na Pb ale na Pb wyraźniej czuć wypadający zapłon poprzez większe szarpnięcie.


    Co zrobiłem:

    Podmieniłem kable na nowe od ojca
    Podmieniłem świece, kopułkę i palec
    Przeciściłem i pociągnąłem nowa mase na budę i silnik oraz na cewkę WN.
    Dziś psikałem plakiem na kolektor ssący, podstawę monowtrysku, sprawdziłem czy nie poluzowały się przewody podciśnieniowe.

    2 lata temu badałem kompresję, było 13/11,8/13/13. Silnik nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków i w sumie chodzi równo jak zegarek oprócz oczywiście wypadania zapłonów.

    Może macie jakieś pomysły co w tym silniku pada aby dawać takie objawy ?


    Pozdrawiam :D

  • #3 22 Gru 2015 10:38
    szosiu
    Poziom 14  

    zapłon był ustawiany jakies 5 lat temu przed wymianą rozrządu. Wydaje się być ok.

  • #5 22 Gru 2015 10:56
    szosiu
    Poziom 14  

    sugerujesz że troszkę źle ustawiony zapłon może mieć w pływ na gubienie zapłonu ?

  • #7 22 Gru 2015 11:37
    szosiu
    Poziom 14  

    a może być tak ,że obroty będą ok a będzie jakaś malutka nieszczelność z dolocie ?

  • #9 22 Gru 2015 11:46
    szosiu
    Poziom 14  

    Tego dokładnie nie jestem w stanie sprawdzić. Może Ktoś zna wartość podciśnienia w dolocie w tym silniku przy wolnych obrotach ?

  • #10 22 Gru 2015 11:47
    kkknc
    Poziom 41  

    szosiu napisał:

    2 lata temu badałem kompresję, było 13/11,8/13/13.

    A teraz?

  • #11 22 Gru 2015 12:01
    szosiu
    Poziom 14  

    no teraz jeszcze nie :)

  • #12 30 Gru 2015 18:31
    szosiu
    Poziom 14  

    Panowie

    Bede jechał po sylwestrze na sprawdzenie rozrządu, zapłonu i ciśnień sprężania. Tymczasem problem występuje nadal i co ciekawe a zapomniałem o tym napisać bo nie byłem pewien a teraz bardziej daje się to odczuć - pedał hamulca zrobił się miękki i bardziej wpada w podłogę. Gdy zakładałem ten temat myślałem że mi się wydaje, wróciłem ze świąt (300km jazdy po autostradzie). Teraz hamulec jest jeszcze słabszy, pedał miękki, przy hamowaniu wpada za głęboko. Dziś sprawdziłem serwo, tzn. na wyłączonym silniku kilka rady podpompowałem pedał aż wyraźnie stwardniał, następnie trzymając go wciśniętego odpaliłem silnik. Efekt chyba poprawny bo pedał się zapadł a pod koniec zapadania coś wyraźnie strzeliło a pedał się jeszcze zapadł, ABS (mam ABS) ? Ten dźwięk jest za każdym razem. Jeśli to strzelanie ma być to serwo jest chyba ok. Próbuję odnaleźć nieszczelność dolotu i teraz pojawił się kolejny problem - słabszy hamulec. Płynu hamulcowego ze zbiorniczka nie ubywa ani kropli. Jak pisałem gdy hamuję pedał jest miękki i wpada głębiej niż wcześniej ale gdy podpompuję łapie coraz wyżej.

    Na możliwe nieszczelności psikałem również plakiem na wiele miejsc, nie stwierdziłem żadnych zmian w pracy silnika.

    Serwo ?

  • #13 23 Sty 2016 20:01
    szosiu
    Poziom 14  

    Zbadałem silnik:

    1. Ustawienie rozrządu - ok
    2. Podciśnienie dolotu na wolnych obrotach (silnik nagrzany)- wartość -0,6bar - ok
    3. Świece, kable, palec i kopułka - ok (wymiana na nowe)
    4. Ciśnienie sprężania - NIE OK :/ Ale równe.

    Sprawdziłem ciśnienie sprężania.
    Warunki: silnik rozgrzany do temp pracy, przepustnica na max otwarta.
    Wyniki badania:

    1,2,3,4 cylinder miał 9 barów. Długo nabijał to ciśnienie, wał musiał obrócić dobrych kilka razy zanim nabił te 9 bar.

    Po tym zrobiłem odrazu próbę olejową:
    Strzykawką dałem 2 ml do każdego cylindra.
    Wyniki:
    1,2,3,4 cylinder 9,5 bar. Szybciej nabił to ciśnienie.

    Następnie znowu dałem kolejne 2ml oleju (silnik nadal bardzo ciepły).
    Wyniki:
    1,2,3,4 cylinder 11-11,2 bar. wystarczyło że wał obrócił tylko 4 razy i już nabiło 11 barów.

    Wnioski:
    Głowica ok. Straty ciśnienia na pierścieniach/tłokach. Wyjąłem bagnet, nie dmucha z otworu, nic , zero. Wykręciłem korek wlewu oleju i trochę dmucha z otworu wlewu oleju (pokrywa zaworów), ale moim zdaniem słabo dmucha i może to być podmuch od wałka rozrządu (?).


    Chce spróbować zalać tłoki od góry naftą w celu odmoczenia pierścieni tłokowych. Łudzę się , że są zapieczone, przynajmniej chce spróbować.
    I tu pytanie, czy istnieje jakaś procedura aby efektywnie odmoczyć pierścienie ? Auto już 5 rok jeździ na LPG.


    Pozdro

    Dodano po 3 [godziny] 32 [minuty]:

    Czy wynik 9bar na wszystkich cylindrach to tragiczne ciśnienie czy olać to i wlać np. ceramizer ? Autem chcę jeździć jeszcze 4 lata.

  • #14 24 Sty 2016 00:08
    kkknc
    Poziom 41  

    Bardziej mi to na nieszczelne zawory wygląda.

  • #15 24 Sty 2016 08:54
    szosiu
    Poziom 14  

    Ale próba olejowa jest właśnie po to by ocenić czy zawory czy pierścienie tłokowe. Skoro po wlaniu oleju komprecha poszła w góre o 2,5-3 bara to znaczy ze ciśnienie ucieka przez GŁÓWNIE pierścienie.

  • #17 24 Sty 2016 09:17
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Ciśnienie sprężania za niskie , ratuje Ciebie "Ceramix" i olej 20 W 50.

  • #18 24 Sty 2016 09:31
    szosiu
    Poziom 14  

    robokop napisał:
    Po pierwsze, to masz "zjedzoną" głowicę. Po drugie. niemożliwe że na wszystkich cylindrach miałeś jednakowe ciśnienie.


    Dlaczego głowica ? Próba olejowa wykazała nieszczelne pierścienie. Pomiędzy cylindrami były różnice ale niewielkie, rzędu 0,2-0,3 bar dlatego zaokragliłem pomiary.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Stanisław Chwalisz napisał:
    Ciśnienie sprężania za niskie , ratuje Ciebie "Ceramix" i olej 20 W 50.


    Ok ale to mi uszczelni tylko pierścnienie tak ? Na przylgnie zaworów nie ma regeneratorów powierzchni ?
    Polecasz Ceramix, ja kiedyś stosowałem Ceramizer, który jest lepszy ?


    silnika robić nie bede bo nie mam kasy.

  • #19 24 Sty 2016 09:44
    robokop
    Moderator Samochody

    To

    Stanisław Chwalisz napisał:
    ratuje Ciebie "Ceramix" i olej 20 W 50.

    Taa, może lepiej od razu "Superolu" nalać?
    szosiu napisał:
    Próba olejowa wykazała nieszczelne pierścienie
    Te próby olejowe to sobie można....
    szosiu napisał:
    Na przylgnie zaworów nie ma regeneratorów powierzchni

    Jedynie ponowna obróbka mechaniczna.
    szosiu napisał:
    silnika robić nie bede bo nie mam kasy.

    Więc pozostaje jeździć tak jak jest. Gdyby miało być ciśnienie 9,5atm na cylindrach przez zużyte pierścienie, to byś miał spore zużycie oleju przez silnik i duże przedmuchy odmą do aparatu wtryskowego, aż by po nim ciekło.

  • #20 24 Sty 2016 10:37
    szosiu
    Poziom 14  

    Dzięki Robokop za opinię.

    Przede mną do sprzedaży auta (zmiany auta) pozostało jeszcze około 40 000 km (4 lata). Czy z kompresją 9bar jest szansa to przejechać? jak myslisz? Dodam że silnik nie ma żadnych niepokojących objawów, moc jest , podczas jazdy wszystko ok, no jedynie na wolnych obrotach mógłby chodzić lepiej tzn, nie gubić czasami tego zapłonu. Ale generalnie chodzi równo.


    A z ciekawości tylko, jaki jest mniej więcej koszt remontu głowicy w tym silniku? Chodzi mi o koszt całkowity czyli łącznie z rozbiórką i poskładaniem silnika.

    Zauważyłem że jedna świeca jest troszkę czarniejsza. to jest świeca od odnogi dolotu gdzie doczepiony jest króciec podciśnienia serva. No ale nieszczelności nie widzę.

  • #21 24 Sty 2016 11:34
    robokop
    Moderator Samochody

    szosiu napisał:


    Przede mną do sprzedaży auta (zmiany auta) pozostało jeszcze około 40 000 km (4 lata). Czy z kompresją 9bar jest szansa to przejechać?

    Nie.
    Cytat:


    A z ciekawości tylko, jaki jest mniej więcej koszt remontu głowicy w tym silniku? Chodzi mi o koszt całkowity czyli łącznie z rozbiórką i poskładaniem silnika.

    Jeśli to faktycznie głowica, do czego całkowita pewność można mieć dopiero po rozbiórce, to koszt całkowity powinien się w 1000pln zamknąć. Oczywiście bez marzeń o nowym wałku rozrządu, popychaczach i zaworach - wymiana jedynie elementów ewidentnie uszkodzonych/zużytych, przeszlifowanie i dotarcie zaworów, wymiana uszczelniaczy trzonków.

  • #22 24 Sty 2016 13:08
    szosiu
    Poziom 14  

    Rozumiem :/
    Rozłączyłem przed chwilką odmę przy końcu metalowej rurki idącej od odmy do gumowego trójnika przy układzie wtryskowym. Zaznaczyłem śrubokrętem na zdjęciu to miejsce. I nic nie dmucha, zero. Z bagnetu tak samo nic, zero. A mam 9bar sprężanie. Czyli wskazuje na głowice tak jak piszesz. Zapewne gdyby uszczelnić głowicę to jakieś przedmuchy by się mogły pojawić w odmie na skutek zwiększonego cisnienia.

    Piszą w książce ze minimalne ciśnienie to 7 bar. Ja mam 9 bar. Czyli jeszcze trochę pojeżdżę. Tylko ile :(

  • #23 24 Sty 2016 13:13
    robokop
    Moderator Samochody

    Przy sprężaniu 7 bar, wątpliwe jest, aby w ogóle zapalił. Przy tym, wraz ze spadkiem ciśnienia sprężania spada sprawność silnika i moc, a wzrasta spalanie. Więc raczej jest o co walczyć, jeśli auto ma jeździć jeszcze 4 lata.

  • #24 24 Sty 2016 13:32
    szosiu
    Poziom 14  

    Jeżeli się okaże że przez cylindry też ucieka cisnienie (choć trochę), a uszczelnię ceramizerem cylindry to odzyskam trochę ciśnienia i przeciągnę w czasie remont głowicy. Przy próbie olejowej ciśnienie podskoczyło po uszczelnieniu pierścieni olejem, tak więc tam też dobrze nie jest. Dzięki za pomoc :) Odezwę się jak będzie 7 bar.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo