Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie na wolnych obrotach w seicento 900

22 Gru 2015 20:37 1383 12
  • Poziom 6  
    Witam od jakiegoś tygodnia zaczeła mi się żarzyć kontrolka od ładowania na wolnych obrotach po dodaniu gazu gasnie.wczoraj rozebrałem alternator i wymieniłem regulator wraz ze szczotkami (pierścienie wytarte dość mocno ale je wyrównałem,łożyska się sypią,mostek przemierzyłem miernikiem wszystkie dobre)musiałem go poskładać bo nie miałem jak dojechać do pracy na początku przez jakieś 2km nie swieciło nic za chwilę zaczeło znowu robić się to samo.Dzisiaj pomierzyłem miernikiem ładowanie na wolnych obrotach 15.2V,po uruchomieniu swiateł wraz z długimi nawiewu na 4 stopień załończeniu wycieraczek i uruchomieniu radia ładowanie spadło do 14.7 mimo tego kontrolka ładowania nadal się żarzy :(
  • Poziom 2  
    Ładowanie 15,2 na wolnych obrotach to i tak za dużo nawet jak bez obciążenia
  • Poziom 38  
    Diody od wzbudzenia też sprawdziłeś?
  • Poziom 6  
    Tak.W najbliższym czasie może nawet jutro jeszcze raz to przemierzę ale próbówką bo miernik mam z niskiej półki i to może on mnie w konia robi
  • Poziom 39  
    Uzwojenia stojana i wirnika również do sprawdzenia może to zły trop ale jak będziesz miał go rozebranego to warto sprawdzić, aby spać spokojnie. Co się tyczy wytartych pierścieni to warto je wymienić.
  • Poziom 33  
    Miałem to samo, pomogła wymiana mostka prostowniczego i altek pracuje do dziś, ładowanie idealne, obroty czy niskie czy wysokie, obciążony czy nie, to w zależności w jakich warunkach mierzone prąd się wacha tylko od 14,7 do 13,8 i kontrolka już nie żarzy. koszt naprawy to chyba (dokładnie już nie pamiętam) ale koszt mostka to coś około 34 zł, i do tego nowy regulator ze szczotkami 26 zł, oraz troszkę własnego "poświęcenia".
  • Poziom 33  
    Jeżeli Ci się jarzy kontrolka ładowania to uszkodzona dioda mostka wzbudzenia ,
    tak jak mówi kolega janek1815 , a jak przekracza napięcie 14,4 V , to też jest do wymiany regulator napięcia . :|

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak to nie pomoże to głębsza interwencja w alternator . :|
  • Poziom 6  
    właśnie regulator napięcia mam nowy bo w ciemno go po prostu wymieniłem.Alternator najprawdopodobniej wymienie na regenerowany bo ten jest już w biednym stanie.Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz dlaczego przy napięciu 15.02 żarzy się kontrolka od ładowania a przy napięciu 15.2 gaśnie tak gdzieś przy 2tyś obrotów
  • Poziom 33  
    Grzegorz3112 napisał:
    Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz dlaczego przy napięciu 15.02 żarzy się kontrolka od ładowania a przy napięciu 15.2 gaśnie tak gdzieś przy 2tyś obrotów

    SKM 1964 napisał:
    Jeżeli Ci się jarzy kontrolka ładowania to uszkodzona dioda mostka wzbudzenia ,
    tak jak mówi kolega janek1815

    Grzegorz3112 napisał:
    Alternator najprawdopodobniej wymienie na regenerowany bo ten jest już w biednym stanie

    Nie pchał bym się w wymianę na jakiś regenerowany, tym bardziej na regenerowany pochodzący z "nieznanego źródła", jeżeli już to regeneracja w dobrym warsztacie "na własną ręke" tego co masz jezeli jest to oryginał. Mam kilka przykrych doświadczeń z wymianą tych "niby regenerowanych" oryginałów "na oryginalnych" częściach, fakt, nie były to alternatory do seicento, ale ich jakość była poniżej krytyki. W kilku przypadkach były wymieniane od razu po zamontowaniu i czasami wymieniane na w miarę dobre używki które trzymały parametry 100% lepiej jak te "niby regenerowane" oryginały.
  • Poziom 6  
    niedaleko mnie jest fachowiec tylko z dziedziny alternatorów i rozruszników a ludzie sobie go chwalą wiec myślę ze nie będzie tak źle :P
  • Poziom 6  
    Juz wszystko jasne nie zmierzylem wszystkich diod mostek okazal sie sprawca zamieszania :)
  • Poziom 33  
    Grzegorz3112 napisał:
    mostek okazal sie sprawca zamieszania

    A nie mówiłem