Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo IV Sportline 1.9 TDI, rok 2007- wyższe obroty podczas jazdy na luzie

kamilk87 22 Gru 2015 21:07 837 6
  • #1 22 Gru 2015 21:07
    kamilk87
    Poziom 10  

    Witam,
    kupiłem sobie niedawno VW Polo IV wersja Sportline z 2007 roku, silnik 1.9 TDI, 101KM. Podczas jazdy zauważyłem pewną rzecz: normalnie pod odpaleniu mam obroty ok. 800 obr/min. Dojeżdżając do skrzyżowania staram się hamować silnikiem, jednak w momencie wyrzucenia na luz obroty zatrzymują się na poziomie ok. 900-1000. Dopiero w momencie całkowitego zatrzymania auta wracają do standardowych 800. Moje pytanie brzmi czy to jest normalne zachowanie silnika Diesla? Czy może to wskazywać na zepsuty czujnik temperatury?

    0 6
  • #2 22 Gru 2015 21:24
    Damnian
    Poziom 34  

    Normalne, wyglada raczej na syndrom doszukiwania sie problemów :)

    1
  • #3 22 Gru 2015 21:37
    kamilk87
    Poziom 10  

    Damnian, dzięki za uspokojenie mnie:) to jest mój pierwszy samochód z silnikiem Diesla, wcześniej jeździłem tylko benzyniakami więc teraz każdy stuk w nowym samochodzie wydaje mi się podejrzany. Mówisz, że to jest normalne zachowanie. A wiesz może, skąd takie wyższe obroty na luzie się biorą? Przecież jadąc na luzie mam nogę zdjętą z gazu, więc obroty powinny teoretycznie spaść na te z jałowego biegu...

    1
  • #4 22 Gru 2015 23:08
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Algorytm, możliwe że sterownik zwiększa mimimalnie dawkę po to że gdy przy toczeniu się 5-10 km i wrzuceniu 2 biegu ( np w korku) istnieje ryzyko zduszenia silnika. Duża część nowszych diesli to ma ale nie wnikam dlaczego, i jest to po prostu moje gdybanie.
    Pozdrawiam i Wesołych Świąt.

    1
  • #5 28 Gru 2015 19:39
    kamilk87
    Poziom 10  

    Podczas podróży świątecznej zauważyłem kolejny, moim zdaniem, dziwny objaw. Po dłuższej podróży (ponad 100 km, ze średnią prędkością 90km/h) wyłączyłem silnik. Po ok 15 minutach uruchomiłem go znowu i obroty skoczyły na ok 1200 i tak się utrzymywały. Lekko wcisnąłem pedał gazu i obroty spadły do normalnych. Zgasiłem silnik, odpaliłem go jeszcze raz i sytuacja się powtórzyła. Wiecie co może być przyczyną takiego zachowania silnika?

    0
  • #6 28 Gru 2015 20:04
    decybel91
    Poziom 39  

    podepnij pod komputer i zobacz czy nie wyrzuca błędu czujnika temp. silnika.
    Czy po każdym przekręceniu klucza pojawia się kontrolka świec? (nawet na ciepłym silniku)

    0
  • #7 29 Gru 2015 20:43
    kamilk87
    Poziom 10  

    Do komputera na pewno podepnę auto, zanim jednak się wybiorę do specjalisty chciałem tutaj zapytać. W sumie nie zwróciłem uwagi na kontrolkę świec, ale po włączeniu zapłonu standardowo zapalają się wszystkie kontrolki i po chwili gasną (zostaje tylko żółta kontrolka czujnika spalin oraz kontrolka akumulatora), po włączeniu silnika obie gasną - bez różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny.

    0