Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C4 2005 2.0 benzyna - Schemat instalacji elektrycznej silnika

Opalony 23 Dec 2015 11:28 1929 22
  • #1
    Opalony
    Level 13  
    Serdecznie witam.

    Pacjent jak w temacie.

    Brak zasilania na wtryski, pompę i cewki które idzie z BSM sterowane przez sterownik wtrysku. Po podaniu na krótko, auto i tak nie odpala.

    Chcę przemierzyć zasilania, lecz w mojej autodacie nie mam schematu do tego silnika. Proszę o pomoc jeżeli ktoś takowy posiada.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • IGE-XAO
  • #3
    Opalony
    Level 13  
    Tam siedzi elektroniczny moduł pod maską zwany BSM nie ma podwójnego przekaźnika jak w starszych modelach.
  • IGE-XAO
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Faktycznie , rower na nosie i nie doczytałem ,że to 2005 r.
  • #5
    jurekk55
    Level 36  
    Opalony wrote:
    Po podaniu na krótko, auto i tak nie odpala.


    Jakie są efekty odczytu błędów -ECU-BSI-ABS ? Co w stanach ? ECU rozblokowane?
  • #6
    robi1214
    Level 31  
    Jaki sterownik, są 2 rodzaje.MM 48P i 6 LPB
  • #7
    Opalony
    Level 13  
    Sterownik po skanowaniu pokazuje błędy czterech wtryskiwaczy i cewek. Na 100% z braku na nich napięcia. Po podaniu zasilania na krótko błędy się kasują. Lecz tak czy inaczej nie ma sterowania wtryskiwaczami, cewką i przekaźnikiem zasilania wtrysków pompy i cewek. Immo w komputerze jest odblokowane w parametrach. Auto podłączane pod DELPHI. Wtryskiwacze i cewki są sterowane z jednej końcówki mocy ST w ECU. Co do BSI i reszty podpinał pracownik. Nic poważnego w nich nie było. W poniedziałek podłączę jeszcze raz i zerknę jaki jest model ECU. Masy na sterowniku są Na 100% sprawne.

    Podepnę jeszcze oscyloskop pod tą końcówkę ST do wejścia sygnału na wtryski, jeżeli będzie sygnał, to potwierdzi jej uszkodzenie, o ile znajdę do niej datasheet-a
  • #8
    domex32
    Moderator of Cars
    Ja bym podmienił BSM dla wszelkiego spokoju.
  • #9
    Opalony
    Level 13  
    Podobno były podmieniane na używki jakieś u innego elektryka, tylko pytanie czy na pewno były odpowiednie.

    Jak bym miał schemacik to bym posprawdzał zasilania na sterownik. W tedy miał bym 100% Pewności co padło.
  • #11
    domex32
    Moderator of Cars
    A tak poza kolejnością. Jak podasz plusa na wtryski to pompa też rusza?
  • #12
    Opalony
    Level 13  
    Po podaniu plusa na wtryski pompa też rusza.

    A model sterownika to MAGNETI MARELLI IAW 6LP1.36
  • #13
    Opalony
    Level 13  
    To tak. Udało mi się załatwić sprawny BSM na podmiankę i okazuje się że bsm jest faktycznie uszkodzone. Lecz auto i tak nie odpala. Plus na wtryski pompę i cewkę już jest Dalej nie ma sygnału na wtryski i cewkę. Wsadziłem też te uszkodzone BSM do sprawnego auta, i jak tam podałem plusa na krótko to odpaliło. Obroty wału sterownik widzi, i zgłasza błąd 2 cewek uzwojenia wtórnego lub pierwotnego. Więc sterownik chce puścić sygnał, ale nie może. Wydaje mi się że jest strzelony jeszcze sterownik wtrysku. Ogólnie dziwne, żeby dwie usterki na raz wyskoczyły, ale auto było już u kilku fachowców, wiec nie twierdze, że na pewno ale może nie chcący pomogli którejś z dwóch usterek.
  • #14
    domex32
    Moderator of Cars
    Ktoś mógł podać plusa tam gdzie nie trzeba. Przestrzel kable od cewek do ECU.
  • #15
    jurekk55
    Level 36  
    Opalony wrote:
    To tak. Udało mi się załatwić sprawny BSM na podmiankę i okazuje się że bsm jest faktycznie uszkodzone. Lecz auto i tak nie odpala.


    Jeszcze raz zapytam:

    jurekk55 wrote:

    Jakie są efekty odczytu błędów -ECU-BSI-ABS ? Co w stanach ? ECU rozblokowane?


    Możliwe że masz do czynienie z ugotowanym sterownikiem, lub cewką , masz dawcę -sprawdź cewkę

    Opalony wrote:
    i zgłasza błąd 2 cewek uzwojenia wtórnego lub pierwotnego.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    jurekk55
    Level 36  
    georgesgr wrote:

    Tak mozna dlugo.


    Ja już skończyłem.

    georgesgr wrote:
    Tak mozna bylo daradzac w czasach Poloneza.


    Święte słowa , trzeba będzie wypracować rodzaj slangu , którego zrozumienie pozwoli zweryfikować poziom wiedzy bez , bez zarzutu co do odniesienia do pacjenta. Przykład dnia dzisiejszego - jakiś druciarz pobawił się fejsikiem - kilka zmienionych kodowań w sterownikach i auto z pozoru nadaje się do kasacji. Szanuję Elektrodę , dobrze się bawię uczestnicząc tu, ale zbyt wiele niedobrego dzieje się w coraz bardziej uzależnionej od elektroniki technice motoryzacyjnej. Nie wystarczy być mechanikiem , elektrykiem , czy elektronikiem, coraz częściej potrzeba mechatronika w nowszej wersji znaczenia tego słowa.nie mówiąc o codziennym uczeniu się , a nie bazowaniu na tym czego uczono 10-20 lat temu.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    Opalony
    Level 13  
    georgesgr wrote:
    jurekk55 wrote:


    Jeszcze raz zapytam:

    jurekk55 napisał:

    Jakie są efekty odczytu błędów -ECU-BSI-ABS ? Co w stanach ? ECU rozblokowane?

    Tak mozna dlugo. Facet najwyraziej nie ma wiedzy ani sprzetu i ma nadzieje, ze majac schemat cos zwojuje, wiec szkoda czasu na gdybanie. Tak mozna bylo daradzac w czasach Poloneza.


    Po pierwsze napisałem, że ECU rozblokowane. Radze dobrze posty czytać. Błędy sterownika podałem. W BSI i ABS nie ma błędów, a sądząc po błędach ECU i braku zasilania na kiego mi ABS? Widocznie tylko gdybać potrafisz bo nic sensownego do postu nie wnosisz. I swoją wiedzą raczej się tu nie popisałeś.

    Dodano po 11 [minuty]:

    georgesgr wrote:
    jurekk55 wrote:
    zbyt wiele niedobrego dzieje się w coraz bardziej uzależnionej od elektroniki technice motoryzacyjnej

    Tu sie zgadzamy.... Gdzie sa czasy synchronizacji 3 SU w jaguarze (lub 4 strombergow w jego werscji V12)?
    jurekk55 wrote:
    Nie wystarczy być mechanikiem , elektrykiem , czy elektronikiem, coraz częściej potrzeba mechatronika

    Jak go zwal, tak go zwal. Ja nazywam go tradycyjnie garazysta w tradycyjnym znaczeniu tego slowa, choc dzisiaj jego kompetencje MUSZA byc inne, niz kompetencje jego dziadka.
    Powtarzam te opinie od czasu do czasu w roznej formie, ale (prawie) zawsze spotykam sie z krytyka i niezrozumieniem.


    A garażystą to możesz sobie nazwać człowieka który nie ma o tym pojęcia a się za to zabiera, więc wypraszam sobie takie oskarżenia.

    Co do cewki kable dawno przedzwonione. Tak oczywistej opcji od was nie oczekiwałem. Myślałem, że macie większe pojęcie i potraficie odróżnić laika od fachowca, ale się jednak myliłem.

    Auto już naprawione uwalony sterownik, a konkretnie program przez takich fachowców jak wy.

    Zasilania znalazłem sobie bez schematu bez waszej pomocy, bo jak coś się umie to nie mając informacji wystarczy tylko trochę dłużej posiedzieć.

    Końcówki cewek zasilanie miały, brak sygnału. Co samo przez siebie mówi.
    Ale cóż ja mogę o tym wiedzieć. Jestem przecież garażystą i cieszę się że nie jestem takim fachowcem jak wy.

    Dzięki za pomoc która i tak nic nie wniosła.

    Elektroda kiedyś miała trochę wyższy poziom.

    Domex 32. Sorry. Ty chciałeś pomóc.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Dla was najwyraźniej podpięcie komputera wystarcza, bo nie potraficie wziąć niczego innego do ręki.
    Jak z błędów bądź parametrów znalazł bym coś niepokojącego już dawno bym to zrobił. Sterownik zachowywał się jak żywy i mimo, że niby wszystko w porządku sygnału na wtryski i cewkę nie było.
    Mi wystarczył oscyloskop kontrolka i programator i jak bym miał schemat po prostu nie błądził bym tak długo. Wy pewnie byście kupili sprzęt za kilka tysięcy, bo auta się nie da naprawić. A często od sprzętu ważniejsza jest wiedza i znajomość podstaw. Bo nie sprzęt czyni fachowca, tylko jego wiedza.
    Pisze jasno, że mam już napięcie immo odblokowane, parametry potrzebne do odpalenia się zgadzają i że dalej nie ma sygnału na wtryski i cewkę a wy wywód odpieprzacie? Zamiast racjonalnie podpowiedzieć skoro takie doświadczenie macie? i Taki porządny sprzęt że żaden nie mógł podesłać schematu na PW?
    Jestem pewny ,że jak trafi się wam poważny przypadek to nie dacie rady, a ja tego auta nie miałem z pierwszej ręki tylko właśnie po garażystach, dla czego? Pewnie tak bez powodu go przyprowadzili, z nadzieją, że kolejnemu garażyście się uda.
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    Opalony
    Level 13  
    Znam mnóstwo ludzi którzy mają naprawdę sporo sprzętu. Bogatego sprzętu.
    I cóż z tego jak potrafi nim tylko skasować i odczytać błędy (nie mówie o tobie nie zrozum źle). Nie wspominam o kodowaniu, programowaniu, eepromach, flashowaniu itd.

    A jak już dzieje się coś z autem, !!! i nie daj bóg nie ma błędów !!! to wymieniają wszystko co popadnie goląc klienta za niepotrzebnie wymienione części. "A bo tu paliwo, a tu ciśnienie turbiny chyba, a nie to może EGR".

    Jak się rady nie daje to "telefon do przyjaciela...." przyjaciel podjedzie parametry odczyta i często mówi zróbcie to i będzie dobrze i tak się dzieje, a później zdziwienie. Jak to jest możliwe przecież ja tamto sramto sprawdzałem (ble...ble...ble).

    Sam znam przypadek jak kolega mechanik, wymienił EGR, rozebrał kolektor dolotowy, powymieniał filtry, poczyścił klapki zawirowań powietrza, zmienił pompę paliwa wstępną, zawór regulujący ciśnienie na listwie, czujnik ciśnienia, a auto jak nie chciało tak dalej nie jechało.
    Podjechałem na 5 góra 10 minut i wystarczył jeden parametr, żeby stwierdzić, że zapchany jest DPF. A konkretnie różnica ciśnień była przeogromna.

    Dla tego właśnie uważam, że wiedza jest ważniejsza od sprzętu i o to mi właśnie chodziło.
    Jak dla mnie jest lepiej nie mieć sprzętu ale umieć dużo, niż mieć sprzęt który kupił bogaty tata na pokaz.

    Osobiście ogarniam wiele warsztatów, dość poważnych patrząc z zewnątrz i wiem jak to jest.

    Jak często mechanik przyjmuje auto, później oddaje do następnego, tamten jeszcze do jednego i naprawiony wraca do tego mechanika i klient płaci za 3 warsztaty, nie wiedząc o tym że o 2 za dużo, bo jak by nie patrzył każdy swoją dolę musi wziąć i nikt nie będzie robił za darmo.

    Co do znajomości podstaw? Mi bardzo dużo pomagają bo dzięki nim mogę sam się nauczyć czegoś nowego i nie potrzebuję do tego jakichś szkoleń (nie stwierdzam, że się nie przydają), bo logicznie od podstaw potrafię zrozumieć (nacisk na rozumieć), jak to działa, a nie po prostu wiedzieć, bo po prostu tak ma być.

    Co do słownictwa no może przesadziłem z końcówkami mocy. Ale ja tak to po prostu nazywam. Układy są bardziej skomplikowane niż kiedyś, z mnóstwem zabezpieczeń (temperaturowym, przeciążeniowym, itd.) Ale tak to już dla mnie jest.

    Znam też wielu ludzi po szkole, którzy znają słownictwo i pojęcia jak się należy, a przy kontakcie z samoukiem dają po prostu ciała.

    Też nie lubię ludzi którzy udają, że się na czymś znają i nie pomagam takim ludziom, ale widząc tekst, nie patrze na słownictwo i składnię (bo nie każdy był orłem z języka polskiego np. Ja i nie potrafię często nawet dobrze sformułować zdania) ale jeżeli uda mi się wychwycić ważne rzeczy w jakim języku i słownictwie by to nie było to potrafię stwierdzić czy ktoś się zna. Bo mimo że bełkocze to jednak widać, że o coś tu chodzi.

    Przepraszam, że kogoś uraziłem jeśli to zrobiłem, ale ja też się poczułem dotknięty.

    I sorry moderatorów, bo te forum nie jest od tego, żeby dochodzić się racji.

    Mam nadzieję że każdy odczyta to tak, jak chciałem przekazać, a nie odwrotnie, bo czsami pisząc mam z tym problem.

    Pozdrawiam.
  • #22
    jurekk55
    Level 36  
    Opalony wrote:
    Dla was najwyraźniej podpięcie komputera wystarcza, bo nie potraficie wziąć niczego innego do ręki.


    To po co skamlesz o pomoc? Skoro jesteś tak genialny
    Opalony wrote:
    To tak. Udało mi się załatwić sprawny BSM na podmiankę i okazuje się że bsm jest faktycznie uszkodzone. Lecz auto i tak nie odpala. Plus na wtryski pompę i cewkę już jest Dalej nie ma sygnału na wtryski i cewkę. Wsadziłem też te uszkodzone BSM do sprawnego auta, i jak tam podałem plusa na krótko to odpaliło.


    To jest ścieżka diagnozy? BSM Uszkodzi tak samo ECU , jak woda czy inne czynniki.

    Opalony wrote:
    Auto już naprawione uwalony sterownik, a konkretnie program przez takich fachowców jak wy.


    Powiem ci tak, gdybyś tyle nie wydzwaniał po Polsce zadając pytania jak lamer , i tu byłaby inna rozmowa. Znamy się już trochę, i nic nie usprawiedliwia twojego tonu i sposobu wypowiedzi. Na pewno ograniczę się do zgłoszenia w każdym zasługującym na to przypadku o zaniżaniu poziomu forum.

    Opalony wrote:
    Znam mnóstwo ludzi którzy mają naprawdę sporo sprzętu. Bogatego sprzętu.
    I cóż z tego jak potrafi nim tylko skasować i odczytać błędy (nie mówie o tobie nie zrozum źle). Nie wspominam o kodowaniu, programowaniu, eepromach, flashowaniu itd.


    Zobaczymy co wyniknie w przyszłości , odbieram to jak deklarację fachowości
  • #23
    Opalony
    Level 13  
    Ja prosiłem tylko o schemat i podzieliłem się przy okazji z postrzeżeniami. Przeczytaj dokładnie posty. I nie skamlałem o pomoc. Miałem możliwość, to podmieniłem BSM, żeby się upewnić, jak dla mnie nic strasznego.

    Post brzmi "Schemat instalacji elektrycznej silnika" !!!!

    A nie "Auto nie pali pilna pomoc" !!!!

    Więc nie rozumiem tych wypowiedzi.