Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Berlingo 1.4i 2005 - Nie rowna praca na biegu jalowym

blayders 24 Dec 2015 00:53 3603 8
  • #1
    blayders
    Level 13  
    Witam. Problem dotyczy wolnych obrotów . Zimny silnik pracuje dobrze ale gdy się nagrzeje (40C) i obroty zaczynają spadać poniżej 900 zaczyna utykać jakby wypadał zapłon . Na gazie sekwencyjnym problem jest prawie ze nie wyczuwalny .
    Co zostało zrobione :
    1. Wymienione nowe świece NGK .
    2. Wymieniony filtr powietrza i paliwa Mann .
    3. Wymieniona nowa cewka NGK .
    4 Wyczyszczona przepustnica i wykonana adaptacja lexia .
    5. Pomierzona oporność wtryskiwaczy , wszystkie 4 równo po 13,5 Ohm .
    6. Pomierzony czujnik poleżenia walu 455 Ohm .
    7. Podłączone pod komputer(lexia) - zero błędów , w parametrach :
    a. Map od 389 do 456 m bar .
    b. Sonda pracuje od 112 do 903 m volt .
    c. wyprzedzanie zapłonu skacze od -16 do+17 , na gazie od -2 do +10 .
    d. Czujniki temperatury ok .
    e. Przepustnica od 12 do 14 stopni .
    8. Zaślepiony wężyk od oparów paliwa .
    9. Psikane po kolektorze ssącym samo-startem brak reakcji wiec wygląda na to ze kolektor szczelny .
    10. Na kolektorze wydechowym przy sondzie znalezione niewielkie pękniecie .

    Proszę o sugestie co jeszcze można sprawdzić lub co może być przyczyna .
  • Helpful post
    #2
    misiek-888
    Level 36  
    Zapomniałeś o regulacji zaworów.
  • #3
    blayders
    Level 13  
    A tam są szklanki , płytki czy śrubka ??
  • #4
    pepe150
    Level 36  
    Kod silnika, klasyczne 1.4i 8V miały na śrubach.
  • #5
    jaek1970
    Level 16  
    Tak jak kolega wyzej napisal.Regulacja zaworow i sprawdzenie szczelnosci onych.Mysle ze naprawa glowicy rozwiaze problem.Pekniecie nie ma znaczenia.
  • #6
    blayders
    Level 13  
    Zrobiłem wstępna regulacje i jest lepiej . Co ciekawe żaden zawór nie był podparty.
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Jakie masz korekcje mieszanki?
  • #8
    damian475
    Level 17  
    Jakie wartości luzów kolega zastosował, dla tego silnika 0.3mm ssący i 0.4mm wydech.
  • #9
    blayders
    Level 13  
    Ssący 0,2 mm , wydech 0,4 mm tak jak pisało w auto..... , temperatura głowicy 16 C .