Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Berlingo 1.4i 2005 - Nie rowna praca na biegu jalowym

blayders 24 Dec 2015 00:53 3345 8
  • #1
    blayders
    Level 13  
    Witam. Problem dotyczy wolnych obrotów . Zimny silnik pracuje dobrze ale gdy się nagrzeje (40C) i obroty zaczynają spadać poniżej 900 zaczyna utykać jakby wypadał zapłon . Na gazie sekwencyjnym problem jest prawie ze nie wyczuwalny .
    Co zostało zrobione :
    1. Wymienione nowe świece NGK .
    2. Wymieniony filtr powietrza i paliwa Mann .
    3. Wymieniona nowa cewka NGK .
    4 Wyczyszczona przepustnica i wykonana adaptacja lexia .
    5. Pomierzona oporność wtryskiwaczy , wszystkie 4 równo po 13,5 Ohm .
    6. Pomierzony czujnik poleżenia walu 455 Ohm .
    7. Podłączone pod komputer(lexia) - zero błędów , w parametrach :
    a. Map od 389 do 456 m bar .
    b. Sonda pracuje od 112 do 903 m volt .
    c. wyprzedzanie zapłonu skacze od -16 do+17 , na gazie od -2 do +10 .
    d. Czujniki temperatury ok .
    e. Przepustnica od 12 do 14 stopni .
    8. Zaślepiony wężyk od oparów paliwa .
    9. Psikane po kolektorze ssącym samo-startem brak reakcji wiec wygląda na to ze kolektor szczelny .
    10. Na kolektorze wydechowym przy sondzie znalezione niewielkie pękniecie .

    Proszę o sugestie co jeszcze można sprawdzić lub co może być przyczyna .
  • Helpful post
    #2
    misiek-888
    Level 36  
    Zapomniałeś o regulacji zaworów.
  • #3
    blayders
    Level 13  
    A tam są szklanki , płytki czy śrubka ??
  • #4
    pepe150
    Level 36  
    Kod silnika, klasyczne 1.4i 8V miały na śrubach.
  • #5
    jaek1970
    Level 16  
    Tak jak kolega wyzej napisal.Regulacja zaworow i sprawdzenie szczelnosci onych.Mysle ze naprawa glowicy rozwiaze problem.Pekniecie nie ma znaczenia.
  • #6
    blayders
    Level 13  
    Zrobiłem wstępna regulacje i jest lepiej . Co ciekawe żaden zawór nie był podparty.
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Jakie masz korekcje mieszanki?
  • #8
    damian475
    Level 17  
    Jakie wartości luzów kolega zastosował, dla tego silnika 0.3mm ssący i 0.4mm wydech.
  • #9
    blayders
    Level 13  
    Ssący 0,2 mm , wydech 0,4 mm tak jak pisało w auto..... , temperatura głowicy 16 C .