Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford focus MK1 1.8 TDCI - tubina świszczy na wolnych obrotach 1.8 TDCI

25 Gru 2015 10:39 4098 7
  • Poziom 9  
    Witam.Mam pytanie odnośnie turbiny Na obrotach jałowych słychać jest taki świst z tłumika, po lekkim przegazowaniu świst chwilowo znika jednak za chwile znów się pojawia. Jaka może być przyczyna tego zjawiska, może jakieś elementy sterowania turbiną? Chcialbym go postawić do jakiegoś ''magika'' ALE NIE chce wymieniać pół samochodu. Więc może ktoś pomoże mi go nakierować w dobrą stronę. Dodam że spalanie w trasie od 4.9-5.3 l, nie bierze oleju, nie kopci.

    Na filmiku słychać ten dźwięk
    Link
    .

    Po trasie 200 km zrobiłem odczyty z forscana
    Ford focus MK1 1.8 TDCI - tubina świszczy na wolnych obrotach 1.8 TDCI ]Link[/url]

    I zauważyłem,że na zimnym silniku parametr VGTDC wynosi 80%
  • Moderator Samochody
    Wszystko jest ok, sprawdź czy w aucie jest katalizator, bo z wydechu słychać, jakby od turbiny do końca wydechu był przelot, katalizator jednak tłumi gwizd turbiny z wydechu.
  • Poziom 9  
    nie ma katalizatora , ktoś tu wcześniej kombinował, bo jest wstawiona nie oryginalna rura bezpośrednio od silnika do plecionki. Ciekawi mnie jeszcze, że jak lekko dodam gazu iobroty spadną to chwilowo ten dzwięk znika, a potem znów sie pojawia.
  • Moderator Samochody
    Normalne. Egr się uchyla i turbo zwalnia.
  • Poziom 9  
    czyli nie ma sensu prowadzać go do mechanika z tym problemem?
  • Moderator Samochody
    Dokładnie, jeśli nie pobiera zbyt dużo oleju to nie ma.
  • Poziom 9  
    A mam jeszcze takie pytanie czy jest taka możliwość aby wyregulować pedał sprzęgła. Bo jak kupowałem ten samochód to sprzęgło brało w połowie , a po 2 miesiącach mojego użytkowania zaczyna brać przy samej górze?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Nie da się. Sprzęgło jest hydrauliczne. Najprawdopodobniej zbliża się jego wymiana.