Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centrala telefoniczna - Podłączenie do systemu Voip

25 Gru 2015 11:42 2817 45
  • Poziom 14  
    Witam
    Proszę o informację czy centrale telefoniczne analogowe np. Panasonic, Slican można podłączyć pod bramkę VOIP? Takie działanie ma u mnie na celu zmniejszenie kosztów zakupu centrali telefonicznych IP, które są, nawet używane dużo droższe od analogowych.
  • Poziom 16  
    1. Jeżeli chcesz połączyć jakąś bramkę voip do swojej centralki analogowej nie będzie problemu.

    2. Centrale IP są darmowe, dowolny komp i trixbox. Utrzymanie w necie to vps ok. 10zł/mc.
    Jeżeli chcesz się przyłączyć do czegoś już działającego zapraszam na priv mam taką centralkę.
  • Poziom 31  
    Nie do końca jest tak kolorowo jak kolega zlotowinfo opisuje. Faktycznie oprogramowanie pokroju trixbox, elastix czy goły aterisk, który jest bazą dla w/w dystrybucji jest darmowe i dla pełni szczęścia wystarczy wolny komputer klasy PC jeżeli wszystko miałoby być VoIP/SIP

    Ale tutaj pada pytanie o połączenie z centralami, przy czym zapala mi się lampka, że za chwilę się dowiemy o analogowych liniach miejskich bądź ISDN albo o analogowych aparatach przez co będziemy nakierowywać kolegę mati9921 w stronę kart PCI do w/w softu lub w kierunku bramek FXS/FXO.

    Dlatego pytanie, a raczej prośba do @mati9921 aby sprecyzował co aktualnie ma i w którym kierunku zmierza.
  • Poziom 14  
    Aktualnie posiadam konto Voip u operatora supervoip.pl.Działam na starym aparacie analogowym i bramce Linksys.
    Chciałbym posiadać więcej funkcji oferowanych w systemach Voip i samym aparacie telefonicznym m.in. hold, transfer, konferencja 3 stronna, zapowiedzi, rejestracja rozmów, programowalne przyciski z nadpisaniem numerów zewnętrznych. Przydatna byłaby także aplikacja dyspozytorska to zarządzania rozmowami na monitorze komputera podobnie jak w dotykowych konsolach.
  • Poziom 31  
    Czyli w linksysie masz zapięte konto VoIP i do tego telefon analogowy ?

    Jeżeli tak to fajnie by było gdyby się udało wymienić telefon na VoIP. Ja sugeruję firmy yealink.

    Konferencja i hold jest do wykonania bez centralki, zapowiedzi, nagrywanie rozmów tu potrzeba centralki, co do konsoli dyspozytorskiej to proponuję zajrzeć TUTAJ, MyPBX Client. Lub opisz jakie funkcje taki panel dyspozytorski miałby zawierać.

    Co masz na myśli pod hasłem 'nadpisywanie numerów zewnętrznych' ?
  • Poziom 14  
    Tak, dokładnie. Telefon analogowy Ondico.

    A jaki konkretny model byś proponował?

    Konsola miała by mieć podobne funkcje jak opisywałem, czyli m.in. hold, transfer, konferencja 3 stronna, wizualna kontrola linii, odbieranie i wykonywanie połączeń itp. Coś na zasadzie tego typu konsoli. file:///C:/Users/User/Downloads/DGT%205810-10%20pulpit%20dyspozytorski%20medale.pdf

    Pod tym hasłem mam na myśli przyciski sekretarskie właśnie np. w telefonach Yealink. Wiem, że można w nich zaprogramować numery wewnętrzne ale czy także zwykłe PSTN, komórkowe.
  • Poziom 31  
    1. wrzuciłes link do pliku znajdującego się na Twoim komputerze - nie ma szans aby go ktoś zobaczył

    2. jeżeli chodzi o moje doświadczenia to najwięcej styczności miałem z modelami T-20(aktualnie wycofane) i T21. Oba bardzo fajnie się provisionują i raz skonfigurowaną działają.

    3. konsola. hold i transfer jak i zestawianie 3-stronnej konferencji istnieje opcja zestawiania tego bezpośrednio z telefonu. z panelami dyspozytorskimi nie mam aż takiego doświadczenia ale jeśli szukasz czegoś testowego to widziałem, że istnieje takie coś jak FOP i jeżeli lubisz dłubać to myślę, że byłoby to dla Ciebie ciekawe rozwiązanie. Zawsze do asterisk można samemu dopisać taki panel

    4. w jelonkach możesz także dołożyć numery zewnętrzne.
  • Poziom 14  
    Chodzi mi o takie rozwiązanie http://www.dgt.pl/offer/443



    Dziękuję bardzo za informację. No niestety nie za bardzo znam się na tym, także utrudnia mi język angielski w stronach.
    Czym dokładnie jest asterisk?
  • Poziom 31  
    asterisk jest open-sourcowym rozwiązaniem dla systemów iPBX. czyli w telegraficznym skrócie. zrobisz na tym za darmoche centralę telefoniczną pod telefony IP.

    asterisk jest także obkładany dodatkowymi interfejsami graficznymi i w ten sposób powstają jego odnogi jak elastix / trixbox, są one gotowymi dystrybucjami do zainstalowania na komputerze klasy PC i zarządzalne przez interfejs www. Bywa także, że jest bazą dla komercyjnych rozwiązań jak np yeastar, mypbx i inne pudełkowe rozwiązania, które produkowane są przez chińczyków - i działają, jak np yeastar

    na asterisku miałem okazję skonfigurować 2 dyspozytornie dwóch różnych przewoźników osób, w poprzedniej firmie jako główny system telefoniczny, który połączony był z bazą danych, przetwarzanie tekstu na mowę, też spotkałem się, że asterisk służy za główny element u kilku operatorów VoIP więc jak widzisz - asterisk przy odpowiedniej konfiguracji potrafi wiele

    co do panelu, sprawdzę dziś (choć prędzej info spodziewaj się jutro) jak to wygląda na elastiksie.
  • Poziom 14  
    Dziękuję bardzo za chęci do pomocy.

    No to widzę, że taki systemy są pomocne tylko własnie trzeba się na nich znać, no i rozumieć biegle język angielski.

    Właśnie chodzi mi o rozwiązania podobne w dyspozytorniach np. ratownictwa, tylko, że bez radiowej komunikacji.
  • Poziom 31  
    pytanie czy ten panel operatorski jest Tobie tak bardzo potrzebny ?
    skoro transfer, hold i konferencje mozesz wykonac z telefonu.

    widze ze elastix posiada panel, jutro sprawdze jak wyglada z funkcjonalnoscia
  • Poziom 14  
    Znaczy wtedy może bym zrezygnował z telefonu. Panel myślę, byłby bardziej funkcjonalny i wszystko byłoby graficznie przedstawione.

    Dobrze, będę czekał na odpowiedź.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Też jeśli chodzi o sam panel to najlepiej z rejestracją rozmów, identyfikacją połączeń przychodzących. Coś na przykładzie oprogramowania do rejestratorów Fontel lub rozwiązania w dyspozytorniach WOPR http://www.ckrw.wopr.sopot.pl/galeria.php
  • Poziom 31  
    rejestrację rozmów masz juz na samej centrali. identyfikacja połączeń przychodzących - muszę znów poprosić o rozwinięcie myśli.

    co do panelu, to widzę że ma te same funkconalności co BLF (inuse, ringing, not_inuse) istnieje również rozłączenia danego abonenta zdalnie.

    proponuje abys samemu zainstalowal sobie elastixa na wirtualnej maszynie mogę ewentualnie pomóć przy postawieniu podstawowej konfiguracji
  • Poziom 14  
    Identyfikacja czyli wyświetlanie się numeru przychodzącego, przypisanie danego numeru do książki telefonicznej.

    Czym jest BLF?

    Czyli mam zainstalować to co podałeś w linku VirtualBox?
  • Poziom 31  
    BLF - busy lamp field - lampki na telefonie, które informują o zajętości numeru wewnętrznego

    W VirtualBoksie utworzysz maszynę wirtualną w której będziesz testowo zainstalować elastiksa aby sprawdzić czy jego funkcjonalności Ciebie zadowolą.

    Co do książek telefonicznych i prezentacji numerów telefonów. Prezentacja telefonu a raczej jego numeru jest normalnie dostępna przy VoIP. Co do książki telefonicznej to jak kojarzę jelonki mają opcję książki telefonicznej zdalnej więc można ją scentralizować.
  • Poziom 14  
    Dobrze, pobrałem już VirtalBox.
    Co muszę teraz zrobić?
  • Poziom 31  
    zainstalowalem u kolegi na VB elastiksa, jednak maszyna wirtualna nie chciala zalapac z karta sieciowa. :(
  • Poziom 16  
    Na linuxach znam się średnio, więc konfiguracja i odpowiednie zabezpieczenie asteriska i linuxa zajęło mi pare miesięcy.

    Jeżeli ktoś nie stawiał serwerów linuksowych to sugeruję skorzystać z gotowych rozwiązań.
    Za dyszkę z mogę ustawić wszystko na swojej, zapraszam na priv.

    możliwości które znam i mam:
    - skrócone numery wewnętrzne na numeracje zewnętrzne
    - numery osobiste polskie i zagraniczne
    - numery do wdzwaniania: polskie, zagraniczne, skype
    jeden kanał gsm PLAY (korzystne dla korzystających z darmowych wewnątrz play)
    - kilku operatorów voip z ich zakresami numeracji do darmowych wewnątrz ich sieci
    - zapowiedzi/powitania, przekierowania, hunting przy niedostępności, nagrywanie rozmów

    ...i inne funkcje jakie daje trixbox (asterisk+freepbx)
  • Poziom 31  
    przez parę miesięcy to i kilka fraudów mogłeś złapać :D

    zabezpieczenie asteriska: geo ip, fail2ban

    jestes pewien, że skype u ciebie nadal działa ?

    z tego całego wątku sądzę, że koledze zależy na konsoli do łatwego rozdzielania połączeń a nie tym co opisujesz DID, DOD i pytanie dodatkowe czy kolega zechce wystawiac swoje dane na zewnatrz i jeszcze kolejne: jakie lacze masz wpiete do swojego asteriska ?
  • Poziom 16  
    Nie mam skype dla asteriska, tylko bezpłatne wdzwanianie ze skype do centralki.
    Czy rozdzieli to on czy po jego wyjaśnieniach ja, to raczej bez różnicy.
    Jakie łącze szerze nie wiem, takie jakie daje dostawca serwerów, jak trzeba mogę sprawdzić, podaj metodę.
  • Poziom 31  
    zlotowinfo napisał:
    Jakie łącze szerze nie wiem, takie jakie daje dostawca serwerów, jak trzeba mogę sprawdzić, podaj metodę.


    W trakcie "zakładania" serwera czy tam vps'a powinieneś dostać infromację jakie łącze jest udostępniane. Szczerze to nie zauważyłem aby była ogólna zasada. Do mojego asteriska leci symetryczne 100 bez limitów. Ale też widziałem oferty 20,30,50 bez limitow, czasem z limitem na transfer.

    Możesz sprawdzić np. wgetem. Zaloguj się na serwer po ssh i wget http://ftp.atman.pl/test5gb.dat
  • Poziom 16  
    Leci stałe 10.2M/s, oferta bez limitu, centralka zużyła 3GB w grudniu.
  • Poziom 31  
    kolega @mati9921 oczekuje:

    Code:

    - nagrywanie rozmów
    - zawieszanie połączeń z muzyką - music on hold
    - konferencja 3 stronna
    - transfer połączeń - przekierowywanie na dowolny numer
    - możliwość dowolnego tworzenia i grupowania przycisków szybkiego wybierania na numery nie tylko wewnętrzne ale i zewnętrzne
    - książka telefoniczna
    - historia połączeń


    z poziomu gołego asteriska lub gotowych rozwiązań pokroju trixbox/elastix osiągnąć bez nakładu można:

    obligatoryjne nagrywanie każdej rozmowy - przychodzącej jak i wychodzącej
    zawieszanie połączeń
    konferencje 3-stronną
    transferowanie połączeń
    zdalnej książki telefonicznej - przynajmniej dla telefonów yealink nie wiem jak pozostałe
    historia połączeń

    Code:

    - możliwość dowolnego tworzenia i grupowania przycisków szybkiego wybierania na numery nie tylko wewnętrzne ale i zewnętrzne

    jeżeli chcesz mieć przypisać jasia, frania lub stasię i ich komórkę, stacjonarny to nie ma problemu abyś to zrobił na telefonie z klawiszami. pytanie ile tych klawiszy być chciał mieć
  • Poziom 14  
    No tak nawet 20 przycisków.
  • Poziom 14  
    Dziękuję.
    Trochę drogo,no ale musi tak być.
  • Poziom 31  
    tylko ze do tego dodaj jeszcze jakis maly komputerek z centralka :)
  • Poziom 14  
    Znaczy jakbym już miał ten telefon to "podpiął" bym je do operatora voip, no i tyle.
    Wtedy już nie potrzebowałbym centralki?
  • Poziom 31  
    centralka musiala by Ciebie informować o statusach numerów wewnętrznych.
  • Poziom 14  
    A to u mnie operator voip ma usługę numerów wewnętrznych tylko no płatnych około 1 zł/numer.