Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PowerBank Car Jump Starter jak wykonać?

zlosnik321 04 Jan 2016 23:07 24543 68
  • #61
    Error3323
    Level 8  
    A jeszcze jak byś dał link gdzie kupiłeś ten powerbank, bo widzę je na alledrogo, ale nie wiem czy to oryginały
  • #62
    AndrewS_
    Level 16  
    Jak pisałem wcześniej, właścicielem jest ojciec i to on go zakupił, dowiem się i chętnym udzielę odp. na PW

    Tak w kwestii uzupełnienia, urządzenie zostało zabrane z ciepłego mieszkania w oryginalnej walizce, droga do garażu przy -12 trwała około 7min pewnie nie schłodziło się tak bardzo.

    Ja (gdybym był producentem) zastosowałbym jednak jeszcze grubsze przewody i lepsze "krokodylki", żeby łapały klemy na szerszej powierzchni, wiem że to dość trudne, bo obecni producenci stosują różne typy klem.

    Dałem też ciała, bo nie zmierzyłem prądu, mając w bagażniki miernik cęgowy sonela......
  • #63
    ladamaniac
    Level 39  
    To samo urządzenie, Jump Starter GB710. Polo 1,4 benzyna, praktycznie nie kręcący (reset zegarów przy kręceniu) -13 stopni, po całonocnym postoju zapalił bez problemu. Krokodylki porażka.
  • #64
    AndrewS_
    Level 16  
    AndrewS_ wrote:
    No i po testach.

    Samochód stał od soboty w nieogrzewanym garażu. Silnik 2.0 16V benzyna temp w garażu w/g czujnika klimatronika -6 stopni.
    Plusowa klema aku do testu została odpięta.
    Silnik kręcił nawet dobrze. Po 2-3 obrotach wałem zaskoczył. Potem zrobiliśmy jeszcze 2 kolejne próby uruchomienia bez problemów.
    Urządzenie ma wbudowany aku 21Ah
    Konkretnie to Jump Starter gb710


    Mała aktualizacja w temacie.
    Urządzenie padło. Akumulator ma przerwę. Taki ładny był amerykancki :-)
    Szukałem trochę i jest problem z dopasowaniem jakiegoś innego.
    Chcecie fotki bebechów ??
  • #65
    Adam-T
    Level 41  
    AndrewS_ wrote:
    Chcecie fotki bebechów ??

    No daj, popatrzymy. ;)
  • #66
    AndrewS_
    Level 16  
    Lepiej późno niż wcale :D

    PowerBank Car Jump Starter jak wykonać?PowerBank Car Jump Starter jak wykonać? PowerBank Car Jump Starter jak wykonać? PowerBank Car Jump Starter jak wykonać?

    W końcu zabrałem się za akumulator, jak zepsuty to w sumie nic nie stracę,
    a może coś więcej uda się przeczytać reszta na fotce

    PowerBank Car Jump Starter jak wykonać?

    Nie wiem dlaczego to się tak upaliło, przeciążenie, wada ??
    Mam zamiar wlutować w to miejsce kawał miedzianego drutu.
    Jeszcze mnie taka myśl nachodzi, czy to nie jest tak zrobione specjalnie taki prymitywny bezpiecznik ?

    Taka ciekawostka na koniec na pudełku mamy 1000A, a w środku przekaźnik 70A :roll:

    Edit

    Ostatecznie wlutowałem w to miejsce kawałek linki 4mm2

    Urządzenie odpaliło samochód 2.0 benzyna przy 6 stopniach, za drugim podejściem, oczywiście przy zdjętej klemie plusowej z aku.
  • #67
    E8600
    Level 40  
    Większość jump starterów bazuje na wysokoprądowych ogniwach li-pol znanych w modelarstwie. Jeśli ktoś ma takie może sobie złożyć coś podobnego jak na filmie. Wówczas mniej więcej znamy parametry ogniwa (gotowe urządzenia mają zawyżane wartości).





    Bawiąc się takimi ogniwami należy zachować szczególną ostrożność.
  • #68
    OKI
    Level 18  
    Ja czasami 2.0 16V turbo odpalam z dwóch już starych akumulatorów AGM 12V/17Ah połączonych równolegle (mają już 9LAT) więc pojemność i wydajność jest wątpliwa.
    Efekt, silnik odpala bez problemu.
    Ale faktycznie kiedyś miałem rozładowane te akumulatory bo na co dzień zasilają oświetlenie w garażu i ratowałem się pakietem Li-POL 3S 3500mAh z modelu RC i też dał radę.
    Fakt słychać było że zrobił to ledwo ale też za nowy nie jest.
    Klem z głównego akumulatora przy tym nie odpinam.

    Trzeba mieć na względzie że teraz nowe rozruszniki z reguły mają przekładnie i są tam stosowane silniki wysokoobrotowe i nie biorą takiego prądu jak stare rozruszniki gdzie napęd był bezpośredni.
  • #69
    Stanley_P
    Level 27  
    AndrewS_ wrote:
    No i po testach.

    Samochód stał od soboty w nieogrzewanym garażu. Silnik 2.0 16V benzyna temp w garażu w/g czujnika klimatronika -6 stopni.
    Plusowa klema aku do testu została odpięta.
    Silnik kręcił nawet dobrze. Po 2-3 obrotach wałem zaskoczył. Potem zrobiliśmy jeszcze 2 kolejne próby uruchomienia bez problemów.
    Urządzenie ma wbudowany aku 21Ah
    Konkretnie to Jump Starter gb710

    Mała uwaga: ten powerbank, ani chyba żaden inny z tych niedużych, o wielkości kilku paczek papierosów nie ma akumulatora Li-ion (lub wykonanego w podobnej technologii) o pojemności 21Ah i napięciu wyjściowym ok. 12V. Zresztą na fotkach w poście #66 widać, że akumulator ma 11.1V/2150mAh, czyli około 2Ah. Co zresztą wynika z również widocznej na fotkach pojemności wyrażonej w Wh - 24Wh. 24Wh/11,1V = 2.162Ah - zatem zgadza się ;-) Producenci aby sztucznie "podkręcić" parametry, zazwyczaj podają sumaryczną pojemność pojedynczych ogniw, dlatego rzeczywiste Ah dla danego napięcia najlepiej wyliczać z podanych w danych technicznych Wh (szanujący producent powinien podać ten parametr). Czyli dzieląc Wh przez V napięcia wyjściowego. Wspomniałem o tym w innym topicu o powerbankach startowych TUTAJ.

    Swoją drogą odnosząc się do tego topicu, uważam, że samodzielna budowa małego przenośnego jump-startera jest obecnie nieopłacalna. Mam na myśli kompletne urządzenie, analogiczne do fabrycznych, zawierające także układ ładowania, wskaźnik stopnia naładowania, często dodatkowe wyjścia napięć 5V/USB, 19V do zasilania/ładowania laptopów, etc. Oraz zabezpieczenia przed zwarciem, odwrotnym podłączeniem biegunów, itp., bo prądy mogące "hulać" podczas rozruchu są przecież niemałe.