Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo Mk3 2.0 TDDI Nierówna praca silnika po odpaleniu

28 Gru 2015 15:06 5829 11
  • Poziom 10  
    Witam,
    mam problem z Mondeo Mk3 2001r. 2.0 TDDI

    Opis problemu:
    Auto po odpaleniu na zimnym silniku strasznie nie równo chodzi,macha obrotami pomiędzy 800-1100.

    Po dodaniu gazu zauważyłem wydłużoną reakcje. Ale tylko w pierwszy dodaniu później już jest normalnie.

    Po porządnym przegazowaniu silnik zaczyna chodzić równo jakby nigdy nic.
    Obroty 900 i nic nie macha wszystko jest okej.

    Jeżeli po prostu od razu jadę da się wyczuć szarpanie, czyli powiedzmy jadę na 2 - biegu, 40 na godzinę, i wtedy lekko szarpie samochodem i widać po obrotach, że opadają lub troszkę się podwyższają o około "100"

    Ostatnia ciekawa sprawa jaką zauważyłem gdy jest zimno, po odpaleniu samochód od razu wchodzi na ssanie tak ? - w każdym razie po odpaleniu od razu obroty są na poziomie "1000" a silnik równo pracuję, dopiero po kilkunastu sekundach (chyba gdy się wyłączy ssanie) obroty zaczynają falować.


    Po odpaleniu i przegazowaniu gdy już silnik równo chodzi mogę go zgasić i znowu odpalić wtedy normalnie działa równo nic się nie dzieję.

    O ile pamiętam to także kopci na biało przy tym.

    - Zauważyłem też że dwumas się tłucze przy gaszeniu i wogóle jak chodzi na biegu jałowym ale on raczej nie ma to wpływu.

    Co wymienione: Świece na nowe,
    były także niby regenerowane wtryski na jakiej zasadzie nie wiem, jednak jak by mniej kopcił i troszkę może mniej falowały obroty ale różnica nie wielka.

    W przeszłości była robiona Pompa Wtryskowa? chyba tak się to nazywało z tym była dość długa przygoda, ponieważ mechanicy zaczęli zamienić jakiś sterownik w niej od starej i to ciągle się upalało. W końcu ktoś im to dokodował, nie jestem pewny ale być może od wtedy tak się dzieje.


    Z tym samochód ma przejechane około 100 000 km i w zasadzie wszystko ok oprócz tego palenia.

    Ktoś ma jakieś pomysły ? Z góry dzięki za odp. !

    Dodam że auto było u mechaników jeden wgrywał nowy program do sterownika pompy, czyścił tam coś, zaślepiał EGR, inny coś robił z kątem wtrysku paliwa, jeszcze inny wtryski wymieniał, a ostatni powiedział że trzeba wszystko wyjąć sprawdzić ewentualnie wymienić wtryski, pompę wtryskową i coś tam jeszcze, tylko, że to jest takie szukanie na koszt właściciela. To tak jakby powiedzieć gdy komputer nie działa, że ja będę wkładał po kolei nowe części Pan będzie płacił i wkońcu trafimy... Jeszcze inny po 5 dniowym przestoju stwierdził cytuje "nie równo chodzi jak jest zimny" - no tyle to wiem :)
    Po czym powiedział że czytał na internecie i nie wie co to - wybaczcie ale skoro mechanik czyta na internecie to ja sam wole po czytać. po za tym u 3 był i w każdym wypadku tylko płaciłem a efektów zero. :)

    A było też sprawdzanie ciśnienie na cylindrach też jest wporządku.

    Jeszcze raz pozdrawiam !
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 6  
    Proponuję jechać do jakiegoś warsztatu samochodowego, podepną pod komputer jeżeli pojawi się błąd to go usuną komputerowo, lub będą musieli poszperać troszku rękoma w silniku.
    Wydaje mi się, że prawdopodobnie może być coś z wtryskami.
  • Poziom 10  
    No właśnie jak wyżej już mam dość Warsztatów, wszystkie zgarniają kasę albo pół silnika wymienią i dopiero zgarną kasę. Może ktoś miał podobno sytuacje i to jakoś zrobił :) Pod komputer był niby podłączany tylko jak teraz tak poczytałem to podobno jest problem z interfejsem do tego samochodu więc może był a może nie ..
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 39  
    Możliwe przyczyny:
    - spalone świec żarowe np. 1,2,3 z 4
    - zapowietrzanie się układu paliwowego ( jeśli pompa vp44 to jest pompa elektryczna około zbironika paliwa)
    - początek uszkodzenia pompy wtryskowej.
  • Poziom 10  
    Świece żarowe kupione około rok temu nic nie pomogły, jedynie szybciej odpalał na dużym mrozie bo przed wymianą trzeba było trochę kręcić.

    Jakaś pompa przy zbiorniku paliwa była wymieniona rzekomo.

    Pompa wtryskowa była także wymieniana jak pisałem wyżej około 4 lata temu. Ale czy przez ten czas nie pogarszał by się problem ?

    W każdym razie dzięki za odp. !
  • Moderator Samochody
    Jak wygląda ciśnienie oleju po uruchomieniu zimnego silnika? Były robione jakieś pomiary w tym kierunku? Jesteś pewien, że tłucze się dwumasa, a nie rozrząd (łańcuch)?
  • Poziom 10  
    Szczerze mówiąc to ciśnienie oleju nie było nigdy sprawdzane ale żadna kontrolka od niego się nie pojawiła, samochód jest już 5 lat olej zawsze zmieniany przynajmniej raz w roku, aktualnie jest chyba Castrol, jeżeli chodzi o rozrząd był sprawdzany około 2 lata temu, i wszystko było dobrze w każdym razie wtedy obroty już falowały, a obstawiam dwumas bo troszkę słychać stuki jak chodzi na biegu jałowym po za tym przy gaszeniu się tłucze, chyba że wcisnę sprzęgło to gaśnie cicho :)
    Czekam aż sprzęgło padnie i będę robił to i to. Raz był już wymieniany na używkę ale przez jakiś czas się nie tłukł.

    Co do pompy gadałem z jakimś gościem z serwisu żeby mu wysłać sterownik pompy wtryskowej to sprawdzą, i generalnie mam zamiar wysłać całą pompę do sprawdzenia. Jakiś mechanik coś kiedyś wspominał że może być przytarty jakiś tłoczek od kąta wtrysku, tylko czy przez powiedzmy 3 lata nie byłoby coraz gorzej ?
  • Moderator Samochody
    Jak się tłucze to za bardzo nie masz co czekać aż rozwali skrzynię czy się rozpadnie i narobi szkód.
  • Poziom 10  
    Witam, po kilku miesiącach walki z tą przypadłością dowiedziałem się kilku rzeczy: Przede wszystkim był przegrzany tranzystor na sterowniki pompy vp44, oraz uszkodzony czujnik obrotów w pompie pod sterownikiem.
    Kopcenie się zmniejszyło a obrotami rzuca ale dużo krócej po krótkim przegazowaniu jest dobrze.

    Oprócz tego kupiłem wtryski, spalanie było 14l, teraz jest około 10 więc też coś to zmieniło jednak nierówna praca została.
    Samochód stał u pompiarza ale on powiedział tylko, że to zapewne tłoczek kąta wtrysku = 2300 zł mniej z wymianą więc zrezygnowałem. - Po za tym nie był tego pewny.

    Kupiłem kabel diagnostyczny oto wartości jakie samochód pokazuje po odpaleniu:

    https://www.youtube.com/watch?v=GCyIdT8rDMQ&feature=youtu.be

    Sam już nie wiem jak to odczytywać ale wydaję mi się, że kąt wtrysku nadąża za zadaną wartością. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić. Dziwnę że dawka paliwa czasami dobija do 20 mg.
    Czytając różne dyskusję inni mają dawkę na poziomie około 5 mg gdy silnik się zagrzeje u mnie jest 8 może tu też tkwi problem ?

    Sam nie wiem czy mechanik który miał sprawdzić kąt wtrysku sprawdził go czy po prostu tak powiedział.

    Proszę o pomoc.
  • Poziom 11  
    Witam. czy problem został rozwiązany? Dziwne są te wartości dawki. U mnie na zimnym silniku wynoszą około 7-8 mg. Ja walczę z kątem wtrysku który u Ciebie jest taki sam. Prawdopodobnie po rozgrzaniu silnika kąt wtrysku powinien zmierzać do 1 stopnia. U mnie stoi na 3.55* wyprzedzony. Pewnie za miękko nie pracuje :)
  • Poziom 10  
    Witam, minęło sporo czasu od założenia tematu, jeżeli chodzi o pracę silnika to prawda miękko nie pracował raczej jak traktor, problemu nie rozwiązałem ponieważ koszty szły w góre, a ciągle było tak samo, samochód został sprzedany za połowę wartości z usterką. Czy kupujący sobie z tym poradził nie wiem, ale podczas sprzedaży mówił że nie ma to dla niego znaczenia. Temat do zamknięcia pozdrawiam !
  • Poziom 14  
    Falowanie Mogło być nawet wynikiem złej pracy alternatora chyba .