Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Arduino - Jako sterownik palnika olejowego.

sztapl 20 Sty 2016 15:02 14085 141
  • #61 20 Sty 2016 15:02
    ZIBIES
    Poziom 18  

    Sie zgadza ;-)

    Od czegoś trzeba zacząć ;-)

  • Mitronik
  • #62 20 Sty 2016 17:11
    szawryk
    Poziom 14  

    No ale jak ruszy wentylator to pompa i tak naleje olej do "roweru" a w dalszych cyklach pracy olej już zawsze będzie, czyż nie tak ?
    Ps. Zibies no weź zmierz otwór w Delavanie...

  • Mitronik
  • #65 20 Sty 2016 22:53
    ZIBIES
    Poziom 18  

    sztapl napisał:
    A gdzie w tym wszystkim arduino ?


    To pytanie do mnie?
    Nie koniecznie arduino w moim przekonaniu

    Czy jednak chodzi o te 0,7 ....😆

  • #66 21 Sty 2016 14:57
    ZIBIES
    Poziom 18  

    Aby ustawić bit nr 5, musimy wykonać operację sumy bitowej poprzedniej wartości tego portu z maską równą 0b00100000. Maskę tę możemy utworzyć, wykorzystując makrodefinicję _BV(), która zwraca wartość z ustawionym wskazanym bitem — w naszym przypadku bitem o numerze określonym przez stałą PB5.

    Oj sie bedzie działo !

  • #67 10 Lut 2016 21:26
    ZIBIES
    Poziom 18  

    Jakoś nie mogę namierzyć czujnika ciśnienia do arduino. Są tylko atmosferyczne? Chciałbym mierzyć ciśnienie oleju i powietrza i to dość dokładnie 😀

  • #69 11 Lut 2016 14:40
    ZIBIES
    Poziom 18  

    Na początku chciałbym wiedzieć jakie jest ciśnienie, a potem myślę zagonić te czujniki do pracy nad nastawami tegoż ciśnienia w zależności od np. jakości oleju. Ostatnio "dostałem" olej taki ciężki, że ledwo mogłem podnieść 30l bańkę, a mam tego 600 litrów. Może taki już słaby jestem ... Tak czy siak w nocy palnik zastopował ;-(
    I znowu regulacja ilości paliwa i powietrza ... a tak może by arduino "pomyślało" co zrobić.

    Ponawiam pytanie czy są czujniki ciśnienia nie tylko atmosferyczne?

    Dodano po 2 [godziny] 49 [minuty]:

    Ot! Dumał, dumał i wymyślił ;-)

    Siedzę w branży moto i na to nie wpadłem ... Od czego są czujniki samochodowe?
    Kwestia tylko co dopasować?

    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    CZUJNIK CIŚNIENIA PEDAŁU HAMULCA VOLVO FL6/FL7 M16*1,5// 0-10 BAR
    Arduino - Jako sterownik palnika olejowego.

    Jutro test sygnałów na PWM - zobaczymy na ile dokładny na niskich ciśnieniach

  • #71 11 Lut 2016 19:53
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe

    Pewnie poniżej 1 bar.

  • #73 12 Lut 2016 08:52
    ZIBIES
    Poziom 18  

    pablo1521 napisał:
    Pewnie poniżej 1 bar.


    Tak właśnie! Albo między 0-2

    Czujnik na konektorach ma 16 omów a między konektor-masa 8.

    Co prorokujecie :D Jaka jest zasada działania?
    Zobaczymy jak podam ciśnienie co jest co.

    A wracając do platform - no to zaszalałem :!:
    Arduino Uno, xplainet AVR, i płytka uruchomieniowa z AVR aaaa i zapomniałem Vamonda też mam.
    Takie hobby :D
    Najpierw sprzętowo muszę mieć zgrane.
    Drążek ciśnieniowy czeka na testy, pompa będzie pneumatyczna - nawet działa bo fabryczna :D
    Tylko czasu tylko czasu tylko czasuuuuu nie ma gdzie kupić :D

  • #74 14 Lut 2016 20:56
    sztapl
    Poziom 13  

    Dzisiaj po testowałem sondę w palniku i wyniki są obiecujące. Wiadomo że każdy ustawiając palnik zazwyczaj obserwuje komin. Pobawiłem się troszkę dozowaniem powietrza i obserwowałem wskazania woltomierza. Znalazłem optymalne ustawienia i wtedy rozregulowałem palnik i bez obserwacji komina , tylko woltomierz ustawiłem powietrze i wtedy zerknąłem na komin. Żadnego dymku.... Więc jakiś sukces jest. Na pewno od teraz będę ustawiał palnik z sondą Lambda. Ale docelowo chcę podłączyć silnik krokowy żeby ustawiał skład mieszanki.

  • #77 15 Lut 2016 10:08
    ZIBIES
    Poziom 18  

    W twoich warunkach pracy i typie sondy oczywiście. Różne sondy - różne parametry.
    Jakie oznaczenie ma twoja sonda?

    Można by zastosować jakąś sondę bez podgrzewu - byłaby tańsza, ale niepotrzebnie trzeba by czekać aż się zagrzeje bo tylko wtedy są wskazania jak należy.

    Kolejna sprawa to "koka". Jak ograniczyć "zakurzenie" sondy - w samochodach raczej tego nie ma - , albo w jakim miejscu ją zainstalować żeby "prochów" nie wciągała ;-)

  • #78 15 Lut 2016 14:18
    sztapl
    Poziom 13  

    Sonda nie była droga , kosztowała 15 euro na ebay. Jakaś uniwersalna, nie pamiętam z czym zgodna sprawdzę potem. Co do syfu to jeszcze nie mam pomysłu ale problem będzie ciężki .

  • #79 17 Lut 2016 21:30
    sztapl
    Poziom 13  

    Koledzy a co z zawieszaniem się arduino? warto pomyśleć i o tym dla bezpieczeństwa. Kolega @pablo1521 zwrócił mi uwagę na ten problem. Pora pomyśleć o psie który będzie pilnował naszego palnika i w razie zawiechy niech zresetuje arduino. Tak koledzy, właśnie pies będzie go pilnował!!! A ten pies to watchdog. Teraz pora psa wytresować...

  • #80 21 Lut 2016 12:55
    sztapl
    Poziom 13  

    Z tego co się orientuję to jest to zabezpieczenie sprzętowe i jakakolwiek zawiecha procka nie ma z watchdogiem nic wspólnego, zegar tyka dalej. tylko jak zasymylować zawieszenie się procka żeby to sprawdzić?

  • #81 25 Lut 2016 20:00
    jero11
    Poziom 12  

    Ciekawy temat, zastanawiam się nad wykorzystaniem Arduino do sterowania nagrzewnicy Sirokko 268, ale nie będzie łatwo z moją wiedzą...
    Do sterowania w nagrzewnicy są:
    1. Pompa CO 24V
    2. świeca żarowa 6V podłączona przez opornicę
    3. sprzęgło pompy paliwa 24V
    4. silnik nagrzewnicy 24V

    Czujniki:
    1. zaniku płomienia (sonda konduktometryczna)
    2. termostat roboczy
    3. termostat awaryjny

  • #88 05 Mar 2016 08:28
    jero11
    Poziom 12  

    Pewnie nie jest to prawidłowo napisane ale działa.
    Potrzeba jeszcze:
    - ograniczyć próby startu do 3 razy,

    - dodać czujnik temperatury awaryjny, wykorzystam do tego czujnik samochodowy od wentylatora, po osiągnięciu temperatury awaryjnej powinno rozłączyć się sprzęgło pompy paliwa, po 1minucie rozłącza silnik nagrzewnicy i oczekuje na spadek temperatury.

    - podłączyć sterownik temperatury, który po osiągnięciu temperatury zadanej przełączy przez Arduino moc nagrzewnicy na pierwszy bieg, zmieniając zasilanie silnika z 24v na 12, a po spadku temperatury powróci do napięcia 24v czyli drugi bieg

    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

  • #89 05 Mar 2016 11:44
    sztapl
    Poziom 13  

    Tu masz z trzema próbami powinno działać.

    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Ten czujnik awaryjny temperatury to rozumiem że to zwykły termostat? Więc użyj zwykłej komendy digital.Read razem ifem. A odnośnie trzeciego zagadnienia to myślę że można to zrobić zwykłym przekaźnikiem.

  • #90 05 Mar 2016 13:52
    jero11
    Poziom 12  

    Coś nie tak z tym programem, nie zatrzymuje się po 3 nieudanych próbach i ciągle chodzi w pętli, jakby nie widziało płomienia, obojętnie płomień jest czy nie w kółko powtarza program.

    Co do czujnika awaryjnego jest to termostat, po osiągnięciu temp krytycznej zewrą się w nim styki, łącząc GND z którymś z wolnych pinów Arduino

    Termostat roboczy z nastawą temperatury będzie zamykał i otwierał obwód GND z wolnym pinem Arduino, Natomiast Arduino po odebraniu sygnału HIGH lub LOW będzie sterowało przekaźnikiem dwustanowym przemiennie podając napięcie z transformatorów 12V i 24V na sam silnik.