Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ursus C360 3p - nie rowna praca silnika na wolnych obrotach

grzechu307 28 Dec 2015 17:00 6279 28
  • #1
    grzechu307
    Level 12  
    witam , mam problem z moim ursusem C 360 3p, odpala dobrze zimny czy ciepły , koncówki wtryskiwaczy nowe - na próbniku ładnie pracują ustawione na 160 bar , pompa wtryskowa nowa ustawiona kreska w kreskę , głowica po regeneracji , zawory ustawione 0,3 mm na zimnym silniku , ogolnie silnik jest po kapitalnym remoncie rownież wału ,cylindrów i pierscieni, problem jest taki ze nie równo pracuje i troszkę kopci na niebiesko i dym jest gryzący ze az oczy łzawią , z tym dymieniem i gryzieniem to problem był rowniez przed remontem prosze o pomoc >
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    MarrokerFC
    Level 11  
    Paliwo jest dobre? sprawdzane ?
  • #3
    wojtego
    Level 13  
    Gryzący dym będzie przy niewłaściwym kącie początku wtrysku.
  • #4
    grzechu307
    Level 12  
    Paliwo dobre, początek wtrysku myślę że jest dobry, ustawiony kreska w kreskę (czyli kreska na kołnierzu pompy z kreską na obudowie silnika).
  • #5
    mtracz
    Level 29  
    Pompa nowa czy regenerowana?
  • #6
    grzechu307
    Level 12  
    Pompa wtryskowa nowa.
  • #7
    rzemyk90
    Level 20  
    Warto sprawdzić dynamiczny początek tłoczenia - podczas pracy silnika. Rozrząd prawidłowo jest ustawiony?
  • #8
    bearq
    Level 38  
    Ile chodził ten ciągnik po remoncie?
  • #9
    grzechu307
    Level 12  
    rozrząd ustawiony prawidłowo . Silnik ma przepracowane 30mtg , podobno jak się dzisiaj dowiedziałem pompe wtryskowa mam dobrze ustawiona bo te kreski sa ustawieniem fabrycznym .
  • #10
    wojtego
    Level 13  
    Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby trochę poeksperymentować z ustawieniem pompy względem tych kresek i poobserwować rezultaty.
  • #11
    pawlak0305
    Level 10  
    a na najwyższych obrotach równo pracuje?
  • #12
    beta5
    Level 14  
    Kolego sprawdź świecę płomieniową -niekiedy nie domyka się i paliwo cały czas jest wtryskiwane do kolektora ssącego druga możliwość to pompka zasilająca-zbyt mała wydajność po za tym ustawienie pompy wtryskowej/kp wtrysku/ należy sprawdzić z podziałką na kole zamachowym a szczególnie że masz założoną nową pompę i znaki /kreski/ nie zawsze są do końca wiarygodne.
  • #13
    Piootrek1
    Level 10  
    Zawory sie ustawia tak ssący na 0,22 a wydechowy na 0,25.
  • #14
    grzechu307
    Level 12  
    Dziś zauważyłem ze jest mokry kolektor wydechowy , po od kreceniu kolektora oba kanały są mokre , teraz już nie wiem co jest?
  • #15
    beta5
    Level 14  
    Czy możesz określić czy kanały wydechowe są mokre od nie spalonego paliwa czy od oleju lub co gorsze płyn /woda/z układu chłodzenia ,bywa również tak niekiedy że silnik podczas docierania zaczyna wyganiać olej kolektorem wydechowym wówczas trzeba go bardziej obciążyć /zakładam że filtr powietrza jest czysty,sprawdzony termostat i świeca płomieniowa również bo jeśli cały czas podaje paliwo do kolektora ssącego to wiadomo że silnik nie przepali takiej ilości paliwa/
  • #16
    grzechu307
    Level 12  
    Sprawdziłem swiece płomienową , filtr powietrza , układ dolotowy jest suchy , dzis wykręciłem wtryskiwacze i dam do zabadania jeszcze raz , podchodzi mi to ze do wydechu dostaje sie nie spalone paliwo,
  • #17
    grzechu307
    Level 12  
    Dzis sprawdziłem wtryski są dobre , założyłem objawy sa takie same , kolektor wydechowy jest mokry po godzinie chodzenia silnika
  • #18
    grzechu307
    Level 12  
    witam , nikt nie ma pomysłu skąd ten gryzący dym ?
  • #19
    beta5
    Level 14  
    Termostat jest założony/oczywiście po wcześniejszym sprawdzeniu/bo jeśli nie to niedogrzany silnik też będzie dymił no i pozostaje jeszcze pompa wtryskowa i kąt początku wtrysku, pompa nowa ale to nie znaczy że zawsze musi być dobrze ustawiona ,tak jak pisałem wcześniej sprawdź ustawienie z podziałką na kole zamachowym jeśli jest ok. to pompa na stół probierczy do sprawdzenia.
  • #20
    grzechu307
    Level 12  
    Dzis dosc długo ciągnik chodził , zimny odpalił bardzo dobrze ,dymienie jest, zgodze sie w koncu zimny silnik . Silnik w czasie pracy nagrzał się dym niebieskawy znikł . Nadal mnie martwi sytuacja ze po wjechaniu do garażu dymu nie było , wiec zostawiłem go na chodzie na wolnych obrotach , poo około 15 min znow zacząl pojawiac sie gryzcy niebieski dymek . Termostatu nie mam wogole , jutro postaram sie go załozyc.
  • #21
    grzechu307
    Level 12  
    termostat założony, wczoraj znowu zrobił się mokry kolektor wydechowy. Mam brak pomysłów co to moze byc za przyczyna?
  • #22
    mtracz
    Level 29  
    Jak będziesz nim tak stał i parkotał na wolnych obrotach to nigdy mu się to nie skończy.
    Wykręć wszystkie wtryskiwacze i przykręć do przewodów wtryskowych na zewnątrz głowicy.
    Kręć rozrusznikiem zobaczysz czy wtryski dobrze pracują.
    Tak wiem nowe i sprawdzane drugi raz.
    Osobiście miałem, że po wymianie końcówek silnik akurat pracował na 2 cylindrach, a wtryski na próbniku idealnie. A w ciągniku co byś nie zrobił jeden w ogóle nie pracował.
    Jak wtryski będą wyjęte pomiar kompresji.
  • #23
    beta5
    Level 14  
    Kolego pisałeś że po dłuższej pracy silnik przestaje dymić więc spróbuj pojeździć ciągnikiem z jakąś małą przyczepką tak z pół godziny i wówczas sprawdź czy będzie dymił ,podobne sytuacje występują na wiosnę gdy po okresie zimowym olej ma domieszkę wody która występuje ze ścianek bloku po mrozach w czasie odwilży nieraz z odmy to daje parą tak jak z czajnika ale to zanika po wyparowaniu wody z oleju ,u Ciebie może być podobna przyczyna,ja zawsze zmieniam olej i filtr po pierwszych 10-15 mtg po remoncie silnika /po myciu części i bloku zawsze coś tam zostaje / Tak więc spróbuj zagrzać konkretnie silnik i zobacz co z tym dymieniem /również z odmy/ Pozdrawiam.
  • #24
    grzechu307
    Level 12  
    wtryski sprawdzone na silniku. rozpylają dobrze , na probniku rowniez jest dobrze, zakreciłem wszystko , zaczałem nim jedzić , dzis znow jak chodził zrobił sie mokry kolektor wydechowy , rece mi juz opadaja
  • #25
    bearq
    Level 38  
    Koledzy Ci już pisali, zacznij tym ciągnikiem jeździć i coś robić. Niech się dotrze dobrze i wszystko ułoży i minie
  • #26
    beta5
    Level 14  
    Czy głowica jest jeszcze oryginalna fabryczna czy już może była wymieniana na inną?,miałem podobny przypadek po wymianie bloku w mf-ie płyn przenikał przez ścianki bloku i też była zagwozdka skąd płyn w misie -okazało się że była bardzo rzadka struktura żeliwa z którego był odlany blok.
  • #27
    livi18
    Level 12  
    A ja miałem taki przypadek że ktoś dokrecał głowice bez pojęcia i bez klucza dynamometrycznego tak że pękły 2 tuleje przy szpilkach
  • #28
    grzechu307
    Level 12  
    Dzis ciągnikiem miałem kurs jakies 20 km z przyczepa , olej sie nie pojawił , płynu chlodniczego ani oleju nie ubyło , nadal to gryzące dymienie ?
  • #29
    Iły
    Level 12  
    Mi to wygląda na problemy z pompa wtryskowa albo do sprawdzenia lub do podmiany na inna.