Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ursus C360 3p - nie rowna praca silnika na wolnych obrotach

grzechu307 28 Dec 2015 17:00 7683 28
Buderus
  • #1
    grzechu307
    Level 12  
    witam , mam problem z moim ursusem C 360 3p, odpala dobrze zimny czy ciepły , koncówki wtryskiwaczy nowe - na próbniku ładnie pracują ustawione na 160 bar , pompa wtryskowa nowa ustawiona kreska w kreskę , głowica po regeneracji , zawory ustawione 0,3 mm na zimnym silniku , ogolnie silnik jest po kapitalnym remoncie rownież wału ,cylindrów i pierscieni, problem jest taki ze nie równo pracuje i troszkę kopci na niebiesko i dym jest gryzący ze az oczy łzawią , z tym dymieniem i gryzieniem to problem był rowniez przed remontem prosze o pomoc >
  • Buderus
  • #2
    MarrokerFC
    Level 11  
    Paliwo jest dobre? sprawdzane ?
  • #3
    wojtego
    Level 13  
    Gryzący dym będzie przy niewłaściwym kącie początku wtrysku.
  • #4
    grzechu307
    Level 12  
    Paliwo dobre, początek wtrysku myślę że jest dobry, ustawiony kreska w kreskę (czyli kreska na kołnierzu pompy z kreską na obudowie silnika).
  • #5
    mtracz
    Level 29  
    Pompa nowa czy regenerowana?
  • #6
    grzechu307
    Level 12  
    Pompa wtryskowa nowa.
  • Buderus
  • #7
    rzemyk90
    Level 21  
    Warto sprawdzić dynamiczny początek tłoczenia - podczas pracy silnika. Rozrząd prawidłowo jest ustawiony?
  • #8
    bearq
    Level 38  
    Ile chodził ten ciągnik po remoncie?
  • #9
    grzechu307
    Level 12  
    rozrząd ustawiony prawidłowo . Silnik ma przepracowane 30mtg , podobno jak się dzisiaj dowiedziałem pompe wtryskowa mam dobrze ustawiona bo te kreski sa ustawieniem fabrycznym .
  • #10
    wojtego
    Level 13  
    Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby trochę poeksperymentować z ustawieniem pompy względem tych kresek i poobserwować rezultaty.
  • #11
    pawlak0305
    Level 10  
    a na najwyższych obrotach równo pracuje?
  • #12
    beta5
    Level 14  
    Kolego sprawdź świecę płomieniową -niekiedy nie domyka się i paliwo cały czas jest wtryskiwane do kolektora ssącego druga możliwość to pompka zasilająca-zbyt mała wydajność po za tym ustawienie pompy wtryskowej/kp wtrysku/ należy sprawdzić z podziałką na kole zamachowym a szczególnie że masz założoną nową pompę i znaki /kreski/ nie zawsze są do końca wiarygodne.
  • #13
    Piootrek1
    Level 10  
    Zawory sie ustawia tak ssący na 0,22 a wydechowy na 0,25.
  • #14
    grzechu307
    Level 12  
    Dziś zauważyłem ze jest mokry kolektor wydechowy , po od kreceniu kolektora oba kanały są mokre , teraz już nie wiem co jest?
  • #15
    beta5
    Level 14  
    Czy możesz określić czy kanały wydechowe są mokre od nie spalonego paliwa czy od oleju lub co gorsze płyn /woda/z układu chłodzenia ,bywa również tak niekiedy że silnik podczas docierania zaczyna wyganiać olej kolektorem wydechowym wówczas trzeba go bardziej obciążyć /zakładam że filtr powietrza jest czysty,sprawdzony termostat i świeca płomieniowa również bo jeśli cały czas podaje paliwo do kolektora ssącego to wiadomo że silnik nie przepali takiej ilości paliwa/
  • #16
    grzechu307
    Level 12  
    Sprawdziłem swiece płomienową , filtr powietrza , układ dolotowy jest suchy , dzis wykręciłem wtryskiwacze i dam do zabadania jeszcze raz , podchodzi mi to ze do wydechu dostaje sie nie spalone paliwo,
  • #17
    grzechu307
    Level 12  
    Dzis sprawdziłem wtryski są dobre , założyłem objawy sa takie same , kolektor wydechowy jest mokry po godzinie chodzenia silnika
  • #18
    grzechu307
    Level 12  
    witam , nikt nie ma pomysłu skąd ten gryzący dym ?
  • #19
    beta5
    Level 14  
    Termostat jest założony/oczywiście po wcześniejszym sprawdzeniu/bo jeśli nie to niedogrzany silnik też będzie dymił no i pozostaje jeszcze pompa wtryskowa i kąt początku wtrysku, pompa nowa ale to nie znaczy że zawsze musi być dobrze ustawiona ,tak jak pisałem wcześniej sprawdź ustawienie z podziałką na kole zamachowym jeśli jest ok. to pompa na stół probierczy do sprawdzenia.
  • #20
    grzechu307
    Level 12  
    Dzis dosc długo ciągnik chodził , zimny odpalił bardzo dobrze ,dymienie jest, zgodze sie w koncu zimny silnik . Silnik w czasie pracy nagrzał się dym niebieskawy znikł . Nadal mnie martwi sytuacja ze po wjechaniu do garażu dymu nie było , wiec zostawiłem go na chodzie na wolnych obrotach , poo około 15 min znow zacząl pojawiac sie gryzcy niebieski dymek . Termostatu nie mam wogole , jutro postaram sie go załozyc.
  • #21
    grzechu307
    Level 12  
    termostat założony, wczoraj znowu zrobił się mokry kolektor wydechowy. Mam brak pomysłów co to moze byc za przyczyna?
  • #22
    mtracz
    Level 29  
    Jak będziesz nim tak stał i parkotał na wolnych obrotach to nigdy mu się to nie skończy.
    Wykręć wszystkie wtryskiwacze i przykręć do przewodów wtryskowych na zewnątrz głowicy.
    Kręć rozrusznikiem zobaczysz czy wtryski dobrze pracują.
    Tak wiem nowe i sprawdzane drugi raz.
    Osobiście miałem, że po wymianie końcówek silnik akurat pracował na 2 cylindrach, a wtryski na próbniku idealnie. A w ciągniku co byś nie zrobił jeden w ogóle nie pracował.
    Jak wtryski będą wyjęte pomiar kompresji.
  • #23
    beta5
    Level 14  
    Kolego pisałeś że po dłuższej pracy silnik przestaje dymić więc spróbuj pojeździć ciągnikiem z jakąś małą przyczepką tak z pół godziny i wówczas sprawdź czy będzie dymił ,podobne sytuacje występują na wiosnę gdy po okresie zimowym olej ma domieszkę wody która występuje ze ścianek bloku po mrozach w czasie odwilży nieraz z odmy to daje parą tak jak z czajnika ale to zanika po wyparowaniu wody z oleju ,u Ciebie może być podobna przyczyna,ja zawsze zmieniam olej i filtr po pierwszych 10-15 mtg po remoncie silnika /po myciu części i bloku zawsze coś tam zostaje / Tak więc spróbuj zagrzać konkretnie silnik i zobacz co z tym dymieniem /również z odmy/ Pozdrawiam.
  • #24
    grzechu307
    Level 12  
    wtryski sprawdzone na silniku. rozpylają dobrze , na probniku rowniez jest dobrze, zakreciłem wszystko , zaczałem nim jedzić , dzis znow jak chodził zrobił sie mokry kolektor wydechowy , rece mi juz opadaja
  • #25
    bearq
    Level 38  
    Koledzy Ci już pisali, zacznij tym ciągnikiem jeździć i coś robić. Niech się dotrze dobrze i wszystko ułoży i minie
  • #26
    beta5
    Level 14  
    Czy głowica jest jeszcze oryginalna fabryczna czy już może była wymieniana na inną?,miałem podobny przypadek po wymianie bloku w mf-ie płyn przenikał przez ścianki bloku i też była zagwozdka skąd płyn w misie -okazało się że była bardzo rzadka struktura żeliwa z którego był odlany blok.
  • #27
    livi18
    Level 12  
    A ja miałem taki przypadek że ktoś dokrecał głowice bez pojęcia i bez klucza dynamometrycznego tak że pękły 2 tuleje przy szpilkach
  • #28
    grzechu307
    Level 12  
    Dzis ciągnikiem miałem kurs jakies 20 km z przyczepa , olej sie nie pojawił , płynu chlodniczego ani oleju nie ubyło , nadal to gryzące dymienie ?
  • #29
    Iły
    Level 12  
    Mi to wygląda na problemy z pompa wtryskowa albo do sprawdzenia lub do podmiany na inna.