Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dzielenie dysku na partycje i kopia zapasowa

29 Gru 2015 11:54 1122 4
  • Poziom 2  
    Przy zakupie laptopa Lenovo z systemem Windows 10 poinformowano mnie w sklepie o konieczności utworzenia na dysku partycji systemowej i kopii zapasowej systemu.
    Jako że nie znam się na tym, a chcę, bardzo proszę o pomoc. Mam kilka pytań.

1. Czy mam utworzyć nową partycję, a pliki systemowe zostawić tam, gdzie są i nazwać tą "nieruszoną" część partycją systemową?
    Jak podzielić miejsce? Ile go zostawić dla partycji systemowej? W tej chwili zajęte jest 27 GB z 887 GB.

2. Czy w przyszłości można w razie potrzeby rozszerzać i zmniejszać jedne partycje kosztem innych (tu ujmę, tam dodam)?
    Czy nowa partycja jest od razu gotowa do użytkowania, czy najpierw należy wykonać jej formatowanie?

3. Co trzymać na partycji systemowej?
    Chcę zainstalować przeglądarkę Chrome, Spotify, Skype, pakiet Office i kiedyś zmienić antywirusa na innego. Czy są to rzeczy, które powinnam instalować na partycji systemowej czy na osobnej?
    Co z folderem Users i jego zawartością. Tam są dokumenty, muzyka, zdjęcia itd. Czy mam go przenieść na osobną partycję, czy może zostawić na partycji systemowej i do trzymania muzyki, zdjęć, dokumentów utworzyć sobie drugi folder na innym dysku, a ten zostawić pusty?

4. Czy można defragmentować wszystkie partycje?

5. Jak i gdzie (na której partycji) utworzyć tą kopię zapasową systemu... czy to jest coś podobnego jak punkt przywracania systemu? I czy to wystarczające zabezpieczenie, gdyby kiedyś trzeba było stawiać system od nowa, jako że Windows 10 nie jest na płycie?

Jak, utworzyć to znalazłam, a gdzie ją trzymać i czy zrobić ją przed podzieleniem dysku na partycje czy po?