Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1.6+lpg - odcina zapłon podczas jazdy po nagrzaniu silnika

eszlawek 29 Gru 2015 12:28 1650 11
  • #1 29 Gru 2015 12:28
    eszlawek
    Poziom 2  

    Witam. Więc mam problem z tym że podczas jazdy kiedy silnik jest już nagrzanym odcina zapłon i ciężko go odpalić zaraz po tej sytuacji. Po kilku minutach udaje się zapalić ale już po minucie silnik znów umiera. Zawsze na zimnym silniku zapala. Wyłączyłem całkiem gaz żeby mieć pewność że to nie gaz. Nie ma żadnych błędów na Tech-u. Pompa paliwowa działa. Miał ktoś może podobna sytuację? Dziękuję z góry za pomoc

    0 11
  • #2 29 Gru 2015 13:49
    diablo23248
    Poziom 26  

    Czego "brakuje"? Iskry?
    Spróbuj podmienić cewkę zapłonową.

    -1
  • #3 29 Gru 2015 15:05
    nawracająca zgaga
    Poziom 19  

    diablo23248 napisał:
    Czego "brakuje"? Iskry?
    Spróbuj podmienić cewkę zapłonową.

    A po co?

    -2
  • #4 29 Gru 2015 17:04
    diablo23248
    Poziom 26  

    A po to, żeby wykluczyć jej uszkodzenie ;)
    Dlatego pytałem czego brakuje silnikowi do szczęścia kiedy kaprysi.
    Jeśli autor tematu określi nam co "znika" w momencie awarii będzie prościej.
    Z dotychczasowego opisu obstawiałbym cewkę albo czujnik położenia wału.
    Zgodzisz się ze mną kolego Zgago? :)

    0
  • #5 29 Gru 2015 17:27
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    nawracająca zgaga napisał:
    diablo23248 napisał:
    Czego "brakuje"? Iskry?
    Spróbuj podmienić cewkę zapłonową.

    A po co?


    Cóż za pomoc w temacie.
    Do sprawdzenia czujnik obrotów wału.

    1
  • #6 29 Gru 2015 20:50
    nawracająca zgaga
    Poziom 19  

    szymitsu21 napisał:

    Cóż za pomoc w temacie.
    Do sprawdzenia czujnik obrotów wału.

    Co to za porada?
    Dobra szymitsu, chcesz żeby ci przełozyć kijem po majtkach to masz: twoje pytanie do usera powinno brzmieć "jaki silnik". Ja nie widzę prócz 1,6.
    Bo jak ma ósemkę (X16 SZ) to nie ma czujnika wałka. Jak ma szestastkę (np X16XEL) to zawsze przy udupconym czujniku wału będzie miał błąd P0335 ( bo system widzi pulsy wałka a nie widzi pulsów wału). Pisze, że błędów niet....
    I kolejne twoje pytanie powinno brzmieć - słuchaj stary, jak kręcisz, włącza sie pompa paliwa, stukają wtryskiwacze bądz wtryskiwacz ( jak ma ósemkę).
    A ten co przywalił o cewce to też niezły gigant, tam w każdym jest system DIS , oba kanały padły naraz? Nigdy, przeważnie brak zapłonów w dwu cylindrach, a więc zapalił nawet na dwa..

    0
  • #7 29 Gru 2015 21:57
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Człowieku, masz wiedzę wielokrotnie większą odemnie.. nie podlega to dyskusji a nie potrafisz gościowi w uczciwy sposób napisać w czym rzecz?

    Po prostu jeżeli nie chcesz pomagać to tego nie rób.
    Chociaż nieda się ukryć że ostatni post zasługuje na pochwalę.

    0
  • #8 29 Gru 2015 22:11
    robokop
    Moderator Samochody

    szymitsu21 napisał:
    Człowieku, masz wiedzę wielokrotnie większą odemnie.. nie podlega to dyskusji a nie potrafisz gościowi w uczciwy sposób napisać w czym rzecz?

    Po prostu jeżeli nie chcesz pomagać to tego nie rób.
    Chociaż nieda się ukryć że ostatni post zasługuje na pochwalę.

    Proponuję jednak zastanowić się nad sobą.
    Oprócz X16XEL, był jeszcze Y16XE. Obydwa miały wspólną cechę - awaryjny sterownik przykręcony ze szczytu silnika. Na nim bym się skupił, zanim poleci całość w koszty i zbędne wymiany. Do tego jeszcze jeden lub dwa przekaźniki w skrzynce nad agregatem ABS.

    0
  • #9 29 Gru 2015 22:39
    nawracająca zgaga
    Poziom 19  

    robokop napisał:
    był jeszcze Y16XE.

    To dopiero niewypał na francowatej hybrydzie. Jak nie palił gorący to z gaśnicy śniegowej po sterowniku i odpalał.
    Albo zapalić na zimnym i postukać w żeberka obudowy sterownika, jak zgasł albo silnik zmienił rytm pracy to już wiadome, że tam.
    Co do przekaźników to też racja, fioletowy (od pompy) dostawał rozwarcia cewki.

    0
  • #10 29 Gru 2015 22:53
    robokop
    Moderator Samochody

    nawracająca zgaga napisał:
    robokop napisał:
    był jeszcze Y16XE.

    To dopiero niewypał na francowatej hybrydzie. Jak nie palił gorący to z gaśnicy śniegowej po sterowniku i odpalał.
    A nie były obydwa na hybrydach, pierwszy 2 złącza x 2 rzędy pinów, a drugi 2 złącza x 4 rzędy?

    0
  • #11 29 Gru 2015 23:18
    diablo23248
    Poziom 26  

    Podaję co wiem z autopsji :)
    Jako gigant nie znam się na wszystkim i magistra z Opla nie robiłem, ale podobny przypadek przerobiłem i winna była cewka. Dlatego napisałem co wiedziałem. A na tym chyba to forum polega.
    Jeśli źle co napisałem krytykę przyjmuję. :)

    1
  • #12 18 Sty 2016 10:53
    eszlawek
    Poziom 2  

    Witam Wszystkich...

    Wiec problem naprawiłem...
    I tak samochód odstawiłem do salonu Opla bo chciałem żeby ktoś naprawdę szybko i z głową mi to zrobił ale na komputerze błędów nie było więc nie bardzo wiedzieli co... Idąc dalej zaproponowali mi że może wymienię właśnie ten przekaźnik na górze silnika że może się zaśniedział i wyłącza pompę po jakimś czasie więc na przekór tej myśli zwarłem na ostro przekaźnik żeby pompa cały czas chodziła i dalej zgasł po pewnym czasie "nagrzania". Idąc dalej czujnik przy moim silniku 16V do wałka zamówiłem za 120 zł z nadzieją że może to rozwiąże problem... Zanim czujnik wałka odebrałem, jeszcze z bratem grzebałem w garażu szukając przyczyny i nagle zgasł stojąc będąc nie rozgrzany! Więc? Brat oparł się o... Cewke! Tak CEWKA! Nie chodziło o nagrzanie tylko o jej ruch pod maską co powodowało u cięcie iskry i samochód gasł. Nie wiem jak i dlaczego tak ale to była usterka. Koszt cewki tej żeberkowej to 230 zł (nie wiem dlaczego jest taka a powinna być w tym silniku ta podłużna ale ok). Dla mnie ważne że jest ok.
    Przy okazji ktoś mi kazał wymienić pompę dla pewności -350 zł...dużo oszczędziłem dlatego że znalazłem przyczynę. A i co ważne! Cewka nigdy nie pokaże żadnego błędu! Więc jak nie ma na komputerze nic to warto od niej zacząć :) dziękuję za dyskusje i chęć pomocy.
    Pozdrawiam Sławek

    1